Gå til innhold

Nye trådløse minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag.

 

Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med!

Lenke til kommentar
Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag.

 

Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med!

For eksempel denne for Canon. (link til tilfeldig valgt butikk).

 

Tom

Lenke til kommentar

vil det være mulig å sette dette i en mobil og få wifi på telefonen. (tror ikke det finnes telefoner som støtter dette kortet men vil det teoretisk være mulig?)

 

eventuelt sette det i en pc som ikke har trådløst nettverks kort?

Lenke til kommentar

Hvordan stiller man inn SSID og krypteringsnøkkel på et slikt kort?

Kortet har jo ikke noe "grensesnitt", og ingen kamera jeg kjenner til har menyvalg for slike instillinger mot lagringskortet...

 

Og fordi om man får et slikt kort til å koble seg opp mot et aksesspunkt, så må jo man fremdeles få PC-en til å kommunisere med kortet. Via "mass-storage, Windows fildeling, eller fpt?

 

Jaja, det er vel noe jeg ikke har forstått :dontgetit:

Lenke til kommentar
Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag.

 

Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med!

For eksempel denne for Canon. (link til tilfeldig valgt butikk).

 

Tom

Prisforskjellen er jo helt enorm. Tror ikke de som vurderer SSD-kortet vurderer håndgrepet også for å si det sånn :p Klasseforskjell.

 

Hvordan stiller man inn SSID og krypteringsnøkkel på et slikt kort?

Kortet har jo ikke noe "grensesnitt", og ingen kamera jeg kjenner til har menyvalg for slike instillinger mot lagringskortet...

 

Og fordi om man får et slikt kort til å koble seg opp mot et aksesspunkt, så må jo man fremdeles få PC-en til å kommunisere med kortet. Via "mass-storage, Windows fildeling, eller fpt?

 

Jaja, det er vel noe jeg ikke har forstått :dontgetit:

 

Do I need to install software or drivers?

 

The Eye-Fi Manager includes a lightweight application installed on your PC or Mac to help set-up and manage your card and sharing preferences. No special drivers are required to configure or use the Eye-Fi Card.

Det kommer med kortleser, så man setter sikker opp WLAN-instillingene før man setter kortet i kameraet. Den støtter også WPA2

Lenke til kommentar
Do I need to install software or drivers?

 

The Eye-Fi Manager includes a lightweight application installed on your PC or Mac to help set-up and manage your card and sharing preferences. No special drivers are required to configure or use the Eye-Fi Card

 

Det kommer med kortleser, så man setter sikker opp WLAN-instillingene før man setter kortet i kameraet. Den støtter også WPA2

 

Ja den kommer med egen kortleser hvor du kan ordne instillingene før du setter det i kamera. Er ikke noen super datakyndig person selv, men fikk det opp å gå på 2-3 min.

 

Er jo litt kjekt å komme hjem fra fotografering og se at kamera allerede er i gang med å legge inn bilder før du har fått tatt av deg skoa. :yes:

 

Iogahguil

Lenke til kommentar
Do I need to install software or drivers?

 

The Eye-Fi Manager includes a lightweight application installed on your PC or Mac to help set-up and manage your card and sharing preferences. No special drivers are required to configure or use the Eye-Fi Card

 

Det kommer med kortleser, så man setter sikker opp WLAN-instillingene før man setter kortet i kameraet. Den støtter også WPA2

 

Ja den kommer med egen kortleser hvor du kan ordne instillingene før du setter det i kamera. Er ikke noen super datakyndig person selv, men fikk det opp å gå på 2-3 min.

 

Er jo litt kjekt å komme hjem fra fotografering og se at kamera allerede er i gang med å legge inn bilder før du har fått tatt av deg skoa. :yes:

 

Iogahguil

 

Har du fått tak i det allerede? Hvor da?

 

Finnes det batterigrep med WiFi? Hvor? I så fall er dette alternativ til det. Etterhvert får kameraene WiFi integrert. Men dette kan brukes på kamera som ikke har det i dag.

 

Jeg synes det høres litt kult ut med uendelig lagringskapasitet. Uten kabler til og med!

For eksempel denne for Canon. (link til tilfeldig valgt butikk).

 

Tom

 

Alt for dyrt...

Lenke til kommentar
Kortet bruker visstnok ikke GPS-systemet, men et Wi-Fi-system utviklet av selskapet Skyhook. Det bruker Wi-Fi aksesspunkter for å finne koordinatene. Det er et system som blant annet Iphone og Ipod touch allerede bruker.
Skjønner ikke hvordan dette skal gi noe nøyaktighet.

 

iPhone har også CellID. Eye-Fi-kortet har derimot ingen andre LBS-systemer som backup. Skyhooks teknologi forutsetter at Skyhook har registrert hvor nettverket befinner seg, og blir vel derfor ganske begrenset i Europa.

 

Eye-Fi Explore inkluderer Skyhooks LBS-system og gratis internett fra Wayports hotspots (nesten ingen i Europa, et par hoteller i Norge) så det er vel ganske uaktuelt for oss... Kanskje det kommer noe for denne siden av dammen?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...