Gå til innhold

Sony Ericsson topper klagestatistikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en lager statistikk over feil på mobiler, bør den befatte hvor mange klager det er eks. på nokia-telefoner, i forhold til hvor mange solgte nokia-telefoner det er solgt.

 

Denne sammenligningen som blir nevnt mellom klager på Nokia og SE, sier er bortkastet da Nokia og SE ikke selger like mange telefoner. Nokia har en lavere feilprosent enn SE, selv om forbrukerrådet hadde mottatt flere klager på denne..

Endret av Humlebum
Lenke til kommentar
Hei

 

Bransjen nekter dessverre å gi ut offisielle salgstall for mobilprodusenter i Norge. Men vi vet at Nokia er størst her til lands, og dermed burde ha den høyeste feilraten om ting var proporsjonalt fordelt.

 

Nå er det ikke lenge siden SE røpet at de hadde over 50% av det norske markedet, så hvordan du får nokia til å bli størst, skjønner ikke jeg. Og det er vel normalt at den produsenten som selger mest, også har flest reklamasjoner?

Lenke til kommentar

Jeg kan værtfall ikke klage. Mistet min s500i i snøen på gurostølen i uke 8(vinterferien), og for et par timer siden fikk jeg melding fra hytteeier om at den var funnet eller "gravd fram" fra snøen og fungerte utmerket etter tørking og lading. Har vel skaffet meg en skikkelig survivor!

Lenke til kommentar
Nå er det ikke lenge siden SE røpet at de hadde over 50% av det norske markedet, så hvordan du får nokia til å bli størst, skjønner ikke jeg. Og det er vel normalt at den produsenten som selger mest, også har flest reklamasjoner?

Here we go again. Finnes det overhodet noen annen kilde på at SonyEricsson er størst enn deg selv? (Har spurt om det før, forventer ikke svar denne gangen heller)

 

Om det faktisk stemmer at SonyEricsson nå er større enn Nokia i Norge, er nok det noe som har skjedd nylig. Ergo er det ikke i nærheten av relevant for denne artikkelen. Artikkelen baserer seg på klagesaker mottatt i 2007, dvs fra 5 til 17 måneder siden. Sannsynligvis er også mange av disse telefonene det er mottatt klager på kjøpt før 2007.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke lenge siden SE røpet at de hadde over 50% av det norske markedet, så hvordan du får nokia til å bli størst, skjønner ikke jeg. Og det er vel normalt at den produsenten som selger mest, også har flest reklamasjoner?

Here we go again. Finnes det overhodet noen annen kilde på at SonyEricsson er størst enn deg selv? (Har spurt om det før, forventer ikke svar denne gangen heller)

 

 

Svaret du søker, finnes blant annet i en artikkel her på amobil. Men selvfølgelig er slikt utenkelig her på amobil, så dermed er sannheten fortrengt. Men som sagt, svaret finnes her på amobil ;)

Lenke til kommentar
Nå er det ikke lenge siden SE røpet at de hadde over 50% av det norske markedet, så hvordan du får nokia til å bli størst, skjønner ikke jeg. Og det er vel normalt at den produsenten som selger mest, også har flest reklamasjoner?

Here we go again. Finnes det overhodet noen annen kilde på at SonyEricsson er størst enn deg selv? (Har spurt om det før, forventer ikke svar denne gangen heller)

 

 

Svaret du søker, finnes blant annet i en artikkel her på amobil. Men selvfølgelig er slikt utenkelig her på amobil, så dermed er sannheten fortrengt. Men som sagt, svaret finnes her på amobil ;)

 

Og her fortsetter vi å gå rundt grøten.. Du klarte altså ikke å gi oss en link til denne artikkelen? Ikke sats på juristyrket, da de vil be om bevis i de fleste saker ;)

Lenke til kommentar
Svaret du søker, finnes blant annet i en artikkel her på amobil. Men selvfølgelig er slikt utenkelig her på amobil, så dermed er sannheten fortrengt. Men som sagt, svaret finnes her på amobil ;)

Du kan ikke tipse meg om hva jeg skal søke etter for å finne nevnte artikkel? Eller evt. linke til den?

 

Ser du elegant unnlot å kommentere deler av innlegget mitt. Kan ikke si jeg er overrasket.

Lenke til kommentar
Svaret du søker, finnes blant annet i en artikkel her på amobil. Men selvfølgelig er slikt utenkelig her på amobil, så dermed er sannheten fortrengt. Men som sagt, svaret finnes her på amobil ;)

Du kan ikke tipse meg om hva jeg skal søke etter for å finne nevnte artikkel? Eller evt. linke til den?

 

Ser du elegant unnlot å kommentere deler av innlegget mitt. Kan ikke si jeg er overrasket.

 

Hmm, trodde jeg selv valgte hva jeg ville kommentere? Jeg kunne godt sittet her en time for å finne tilbake til artikkelen på amobil, men jeg tipper du finner den selv, med litt innsats. Artikkelen dreide seg om en eller annen ufullstendig undersøkelse om markedsandeler, der SE tilbakeviste tallene med no ala' denne kommentaren; Ser vi på våre egne salgstall og sammenligner dem med det totale salget av mobiltelefoner i Norge, har vi over 50% av markedet, så denne undersøkelsen er ikke korrekt. Var ikke ordrett det som stod, men innholdet var noe av det samme.

Men nå gjenstår det å se om du tar mitt ord for sannheten, eller om du blir å google inn i natten for å finne artikkelen igjen...

Lenke til kommentar

Sony Ericsson opplever drømmesommeren i Norge. Mobilprodusenten tar innersvingen på Nokia med knallsterke salgstall, og har nådd en markedsandel på over 50 prosent. - Vi gillar nordmenn just nu, sier Norden-sjef Roger Bolander.

 

Men.. Poe.. Hvilket år er dette fra? Stemmer.. 2004!

 

 

 

(kilde:DN.no)

Lenke til kommentar

Tar over halvparten

Over 50 prosent av mobiltelefonene som ble solgt i Norge i juni var av Sony Ericsson-telefoner. Det viser tall dn.no har fått tilgang til. For første halvår ligger markeds andelen i overkant av 35 prosent.

 

De hadde 50 prosent markedsandel i juni måned i 2004.

Lenke til kommentar
Sony Ericsson opplever drømmesommeren i Norge. Mobilprodusenten tar innersvingen på Nokia med knallsterke salgstall, og har nådd en markedsandel på over 50 prosent. - Vi gillar nordmenn just nu, sier Norden-sjef Roger Bolander.

 

Men.. Poe.. Hvilket år er dette fra? Stemmer.. 2004!

 

 

 

(kilde:DN.no)

 

Tja, var ikke den artikkelen jeg viste til. Synd at amobil ikke gjør en skikkelig reportasje på dette, for jeg føler meg rimelig sikker på at SE ikke er like arrogante, vedrørende markedsandeler i Norge, som Nokia er.

Lenke til kommentar
Hmm, trodde jeg selv valgte hva jeg ville kommentere? Jeg kunne godt sittet her en time for å finne tilbake til artikkelen på amobil, men jeg tipper du finner den selv, med litt innsats. Artikkelen dreide seg om en eller annen ufullstendig undersøkelse om markedsandeler, der SE tilbakeviste tallene med no ala' denne kommentaren; Ser vi på våre egne salgstall og sammenligner dem med det totale salget av mobiltelefoner i Norge, har vi over 50% av markedet, så denne undersøkelsen er ikke korrekt. Var ikke ordrett det som stod, men innholdet var noe av det samme.

Men nå gjenstår det å se om du tar mitt ord for sannheten, eller om du blir å google inn i natten for å finne artikkelen igjen...

Den som tier, den samtykker? Isåfall innrømmer du altså at dine påstander ikke er korrekte for artikkelen. Greit.

 

Tror jeg fant artikkelen du sikter til. Isåfall har du veldig selektiv hukommelse og bryr deg fint lite om hva artikkelen faktisk sier. Er det riktig artikkel, snakker vi ny rekord "no ala'".

 

http://www.amobil.no/artikler/-_har_mye_st...kedsandel/31298

Lenke til kommentar
Hmm, trodde jeg selv valgte hva jeg ville kommentere? Jeg kunne godt sittet her en time for å finne tilbake til artikkelen på amobil, men jeg tipper du finner den selv, med litt innsats. Artikkelen dreide seg om en eller annen ufullstendig undersøkelse om markedsandeler, der SE tilbakeviste tallene med no ala' denne kommentaren; Ser vi på våre egne salgstall og sammenligner dem med det totale salget av mobiltelefoner i Norge, har vi over 50% av markedet, så denne undersøkelsen er ikke korrekt. Var ikke ordrett det som stod, men innholdet var noe av det samme.

Men nå gjenstår det å se om du tar mitt ord for sannheten, eller om du blir å google inn i natten for å finne artikkelen igjen...

Den som tier, den samtykker? Isåfall innrømmer du altså at dine påstander ikke er korrekte for artikkelen. Greit.

 

Tror jeg fant artikkelen du sikter til. Isåfall har du veldig selektiv hukommelse og bryr deg fint lite om hva artikkelen faktisk sier. Er det riktig artikkel, snakker vi ny rekord "no ala'".

 

http://www.amobil.no/artikler/-_har_mye_st...kedsandel/31298

 

Både denne og en annen artikkel der akkurat det samme blir belyst. I den andre mener jeg absolutt at SE bruker uttrykket "over 50%". Men her har vi altså en av de store som letter litt på sløret, og da er det plutselig ikke troverdig? Hadde Nokia sagt noe av det samme, hadde du vel ikke betvilt deres utsagn? At Gallup har kommet frem til et helt annet tall enn det SE referer til, sier vel mer om feilkildene ved en slik undersøkelse?

 

Den andre artikkelen ble skrevet mye sener, enten sen vinter 2007 eller tidlig i år.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Både denne og en annen artikkel der akkurat det samme blir belyst. I den andre mener jeg absolutt at SE bruker uttrykket "over 50%". Men her har vi altså en av de store som letter litt på sløret, og da er det plutselig ikke troverdig? Hadde Nokia sagt noe av det samme, hadde du vel ikke betvilt deres utsagn? At Gallup har kommet frem til et helt annet tall enn det SE referer til, sier vel mer om feilkildene ved en slik undersøkelse?

 

Ja, men da er det vel kun én løsning. Du, Poe må gå dør-til-dør, og finne ut nøyaktig hvor mange som har Sony Ericsson. Post resultatet her på forumet når du er hjemme igjen i 2014 :):p

Lenke til kommentar

Hadde min W800i i to år uten problemer. Kjøpte W890i for to mnd siden. Har heller ikke hatt noen problemer med den. Noen mnd etter at jeg kjøpte W800i klarte jeg å slette firmware-en i forbindelse med en oppdatering (snublet i datakabelen under oppdatering). SE la inn ny firmware uten kostnad. Tok én uke, men jeg kan jo ikke klage ettersom det var min egen feil.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Både denne og en annen artikkel der akkurat det samme blir belyst. I den andre mener jeg absolutt at SE bruker uttrykket "over 50%". Men her har vi altså en av de store som letter litt på sløret, og da er det plutselig ikke troverdig? Hadde Nokia sagt noe av det samme, hadde du vel ikke betvilt deres utsagn? At Gallup har kommet frem til et helt annet tall enn det SE referer til, sier vel mer om feilkildene ved en slik undersøkelse?

 

Ja, men da er det vel kun én løsning. Du, Poe må gå dør-til-dør, og finne ut nøyaktig hvor mange som har Sony Ericsson. Post resultatet her på forumet når du er hjemme igjen i 2014 :):p

 

 

Hmm... Har da tross alt SE, så jeg kan da poste løpende resultat fra dag til dag. Gled dere! ;)

Lenke til kommentar

Har hatt masser av telefoner. Med Ericsson/Sony Ericsson har jeg knapt hatt feil. La oss si på 3-4 telefoner. Har vel hatt 20-30 av dem. Med Nokia har jeg hatt mellom 20 og 25% feil. Har vel hatt 50-60 av dem. Det har mye gått på firmwarefeil, men også hardwarefeil. Men jeg liker Nokia godt for det.

 

Omtrent alle feilene er på relativt nye mobiler. Jeg pleier ikke ha dem så lenge. Det vil si; jeg har roet meg kraftig. Har ikke kjøpt en mobb siden begynnelsen av februar. På det verste var det minimum en i måneden. Mobiloholisme? :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...