Gå til innhold

Mer om AMDs server-planer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD lover 45 nm-prosessorer innen utgangen av året og ny sokkel i 2010.

Les mer

Håper AMD får rett, at deres 45nm. faktisk blir så mye kjappere over hele linja. Er den noe mer overklokkvennlig enn 65nm. så er jeg villig til å bytte til AMD..

 

 

Gjeeeesp.....

 

AMD lover, i utgangen av 20xx, xx kjerner, om xx år kommer, lavere pris, høyere ytelse......Zzzzzzz

 

Kanskje du bør hoppe over slike nyheter siden de ikke er av interesse for deg og ikke kaste bort tid på å kommentere....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Begge vil støtte DDR3, produseres med 45 nm-teknologi og støtter Hypertransport 3.

 

Litt urovekkende med 45nm spør du meg, når vi snakker om 2010 modeller. Har ikke Intel lovet 32nm i 2009?

 

Ser ikke lyst ut hvis AMD skal fortsette å være 1 år etter Intel i flere år til

Lenke til kommentar

Shanghai yter altså 25% bedre enn Barcelona, på samme frekvens? Hvis ja, så er det ganske bra, spesielt om de får til høyrere frekvenser samtidig. Hvis nei, så har jeg ikke så mye troen på dette.

 

Jeg sitter med et inntrykk med at AMD ikke har vært så vellykket med produksjonen på 65nm. De har fått prosessorene sine på 90nm oppi 3,2GHz (dobbelkjerne), mens produksjonen på 65nm ikke er i nærheten. Selvsagt kan vi ikke forvente så høye frekvenser umiddelbart, men jeg håper virkelig at AMD lykkes bedre på 45nm, det trenger de!

Lenke til kommentar
Shanghai yter altså 25% bedre enn Barcelona, på samme frekvens? Hvis ja, så er det ganske bra, spesielt om de får til høyrere frekvenser samtidig. Hvis nei, så har jeg ikke så mye troen på dette.

 

Jeg sitter med et inntrykk med at AMD ikke har vært så vellykket med produksjonen på 65nm. De har fått prosessorene sine på 90nm oppi 3,2GHz (dobbelkjerne), mens produksjonen på 65nm ikke er i nærheten. Selvsagt kan vi ikke forvente så høye frekvenser umiddelbart, men jeg håper virkelig at AMD lykkes bedre på 45nm, det trenger de!

Har akkurat kjøpt et billig L1N64WS/B (Quadfather for Opteron). Planen er å kjøre 2 Shanghai prosessorer i det, gleder meg til de kommer :). Sokkel F er vel faktisk den sokkelen som har lengst forventet levetid så vidt jeg vet.

 

Angående 65nm så har AMD i dag Athlon X2 5600+ på 2,9GHz, ikke så langt unna X2 6400+ (90nm) på 3,2GHz. Hvis man ser antall år på 90 nm og antall revisjoner er faktisk frekvensøkningen raskere på 65nm (snakker da om K8).

Lenke til kommentar

5600 = 90 NM i alle fall.

 

 

JEg har ingen problemer med min 9850 BE, som jeg faktisk ikke kjører overclocked atm, hvorfor skal jeg gidde, hva tjener jeg på det ? 3 fps ?

 

når vi faktisk trenger mer ytelse har amd svaret klart, men noe jeg ville likt, var phenoms @ 2.8 ghz nå...

 

men men, jeg veit ikke om noen trenger 3ghz quads atm, ser ikke behov for det, så ytelsen på desktop markedet er ikke så viktig, det er mere viktig for amd å få ned strøm forbruket, med f.ex high metal-k gate, som ibm har klart å få tel, så da er snart amd igang med det, siden ibm og amd sammarbeider veldig mye med produksjons metode forskning.

Lenke til kommentar

Fint at du ikke trenger høyere ytelse. Hvis alle skulle fulgt deg så kunne like gjerne AMD og intel sluttet med å utvikle nye prosessorer.

 

Når vi ser intel prosessorer klarer 50% økt overklokking, selvfølgelig jeg gjerne likt å se at AMD var i nærheten. Men jaja vi får nå se hva AMD klarer å koke sammen når vi får se produktene de har lovet til nå.

Lenke til kommentar

Greit nok. Håper virkelig AMD kommer seg (og får brukbare chipset på sin side i tillegg).

 

Men det er ganske urovekkende at de annonserer noe sånt _så langt fram i tid_ ... og så på 45nm! Det blir jo litt sånn "bare vent! vi skal komme ETTER... om 4 år! Da konkurrenten er langt forran oss".

 

Men man skal ikke selge katta før skinnet er skutt. Intel slet jo leeenge mot AMD, og plutselig snudde det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet AMD skulle klare litt høyere frekvenser raskere, for de hadde trengt noen hundre MHz mer både på Phenom og Athlon X2. Jeg hadde håpet på dobbelkjerner opp mot 3,4 GHz, men slikt kommer nok mot slutten. De burde ivertfall innen nå vært nær nivået de var på 90nm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Magny Cours ~= Many Cores :p

 

He, he... tror nok heller det er racerbanen dem sikter til, et resultat av samarbeidet med Ferrari's Formel 1 team.

 

Både "Magny Cours" (frankrike) og "Sao Paulo" (Brasil) er baner Formel 1 sikuset besøker i løpet av året. "Barcelona" også forøvrig.

 

Note; Nytt av året i formel 1 er forøvrig en "black box" i bilene hvis jobb er å overvåke at ingen jukser (bl.a er ikke antispinn lov). Software i boksen er laget av MicroSoft... skumle greier.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Søtt lite cluster i en kasse :) Dette blir bra - følger vi fremdeles moores lov?

Ja, transistorantallet vokser stadig vekk. "Shanghai" tilfører transistorer både i form av flere kjerner og mer L2 cache.

 

Greit nok. Håper virkelig AMD kommer seg (og får brukbare chipset på sin side i tillegg).

AMD har jo knallgode brikkesett for tida med 7xx-serien. Mye lavere effektforbruk og langt bedre ytelse på brikkesettene med integrert grafikk. (Ett unntak: Nforce 8200)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...