Gå til innhold

Take-Two saksøker storby (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg skulle på jobben i dag, var planen som vanlig å ta t-banen fra Tøyen. Der hang det imidlertidig en reklameplakat for GTA IV. Jeg ble såklart påvirket av dette, tok opp pistolen fra skulderbagen og begynte å skyte vilt rundt meg. Sånn for moro skyld liksom. Deretter kapret jeg en bil og tok den til jobben. Det er tross alt mer behagelig å ankomme dit i en Porsche enn gående.

Lenke til kommentar
At de saksøker for kontaktsbrudd er greit nok, men det irriterer meg at det som oftest er kommersielle bedrifter som påberoper seg ytringsfriheten. Ytingsfriheten er en menneskerettighet og ikke en bedriftsrettighet etter min mening.

 

Enig. Ser for meg skrekkeksempel hvor telefonsalg skal være ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
At de saksøker for kontaktsbrudd er greit nok, men det irriterer meg at det som oftest er kommersielle bedrifter som påberoper seg ytringsfriheten. Ytingsfriheten er en menneskerettighet og ikke en bedriftsrettighet etter min mening.

 

Trodde ytringsfriheten gjelder for alle jeg :whistle:

 

Finnes det kontraksbrudd er det jo ingenting å si på at Take Two gjør hva de kan for at denne skal følges, og jeg tror og håper de vinner slik at hysteriet rundt denne serien kan få seg et skudd for baugen.

Lenke til kommentar
Da jeg skulle på jobben i dag, var planen som vanlig å ta t-banen fra Tøyen. Der hang det imidlertidig en reklameplakat for GTA IV. Jeg ble såklart påvirket av dette, tok opp pistolen fra skulderbagen og begynte å skyte vilt rundt meg. Sånn for moro skyld liksom. Deretter kapret jeg en bil og tok den til jobben. Det er tross alt mer behagelig å ankomme dit i en Porsche enn gående.

Haha, dagens.

Lenke til kommentar
Hvis de ikke vil gi GTAIV noe omtale, har de mislykkes :p Vi sitter da og leser om dette nå, og alle regner jeg med går på Take Two's side av saken.

 

I sin ytterste konsekvens kunne en tenke seg at at det ble forbudt. Det gjør ikke noe, man hører om det eller får tak i det uansett tenker man kanskje. Ved et salgsforbud, ville nok folk få tak i det, men da kanskje brukt eller piratkopiert, og da ville ikke take two få penger. Ergo, hvis man vil legge hindringer på veien for take two, vil det ramme hardt. Kanskje et isolert reklameforbud ikke betyr så mye, men prinsippet om å ikke få hindret markedsadgang er nok kjempeviktig for Take Two, og særlig det gigantiske amerikanske markedet.

 

Off topic: min del synes jeg GTA'ene hittil har vært kjedelige. Masse arbeid med kjedelige oppdrag for noen få kule oppdrag. Lurer på om GTAIV kan være så mye bedre.

Lenke til kommentar
Haha... De kan vel ikke si at det er brudd på ytringsfriheten å ikke ville reklamere for et spill. Men hvis de har brutt en kontrakt er det jo forståelig.

 

Argumentet er nok at det offentlige ved å nekte take two å reklamere krenker ytringsfriheten til take two. Det blir litt på samme måte som noen firmaer for noen år siden hevdet at staten ulovlig hindret ytringsfriheten deres ved å forby reklame for alkohol og tobakk, samt reklame rettet mot barn.

 

Ytringsfriheten er grunnlovfestet og nærmest ukrenkelig. Opprinnelig var dette for å hindre at diktatoraktige ledere skulle hindre den enkelte og medias mulighet til å kritisere dem eller å fremme andre politiske syn. Som med mange andre rettigheter, har disse menneskerettene nå i praksis blitt bedriftsrettigheter, der bedrifter benytter ytringsfriheten som argument for å reklamere for ditt og datt. Dette gleder ikke bare ytringsfriheten. For eksempel er det en grunnleggende rett at man skal ikke skal behøve å gi informasjon til myndighetene som kan få deg selv straffet. Dette brukes av bedrifter for å ikke oppgi informasjon om farlige produkter osv.

 

Nå har ikke jeg noe spesielt i mot take two, selv om jeg ikke er GTA-fan, men etter min oppfatning irriterer det meg litt om de skal begynne å mase med ytringsfrihet for å reklamere på spillet sitt. Kontraktsbruddet, derimot, er noe annet.

Lenke til kommentar

Skjønner Take Two, de har jo aldri vært på den fronten hvor de faktisk har saksøkt noen, de er alltid de som blir saksøkt. Må være en totalt ny opplevelse for dem dette, sitte på andre siden av skrivebordet.

 

Regner med at søksmålene mot Take Two snart blir å komme. Tror jeg selv skal saksøke dem litt, mangler penger, og føler meg abnormal voldelig etter noen timer med Nico. Måtte stikke hendene i bukselommene da jeg gikk ned gatene i Svolvær i dag. Om det var kulden eller lysten til å delje til noen vet jeg ikke, men om jeg hyrer Thompson kommer gradestokken i Svolvær til å være 20 grader da dette "urge" fant sted.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...