Gå til innhold

Her er strålingsverstingene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan da nevne at SAR står for Specific Absorption Rate, og angir hvor mye energi som absorberes av kroppen din når du bruker mobiltelefon.

 

Det måles i watt per kilo kroppsvekt (watt/kg). Dess lavere verdi, dess mindre stråling.

 

Innenfor EU er den øvre lovlige SAR-verdien 2.0 watt/kg.

 

For de som måtte lure :)

 

EDIT: Ser nå at EU verdien var i artikkelen :p Jaja...

 

EDIT2: Kan jo forsåvidt nevne for de som er veldig paranoide av SAR verdier at de kan bruke enten kablet headset eller bluetooth headset (noen bluetooth headset har SAR verdi på 0,04 W/kg. Noe som ikke er store strålinga).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Heh... TCO er vel en svensk fagforening. Som opererer med en anbefaling som er 40% av hva resten av verden gjør. De kan gjerne synse for min del, men jeg skjønner ikke at det skal være verdt en artikkel på amobil.no. Hvertfall så lenge hele greia virker som å være en svadasertifisering.

Lenke til kommentar

Artikler om stråling i seg selv er muligens interessant nok, de dukker opp med jevne mellomrom. Det er den ukritiske henvisningen til TCO jeg reagerer på. Såvidt meg bekjent selger TCO sitt "kvalitetsstempel" til fabrikanter. Heldigvis ser ikke fabrikantene ut til å bry seg nevneverdig om de.

 

I mine øyne føyer denne artikkelen seg inn i rekken av sensasjonsjagende og tabloide skriblerier som er skrevet først og fremt i håp om å nå VGs forside. Gravende journalistikk med faglig tyngde, er det ikke det de skryter av? Vel...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...