Gå til innhold

Radeon 3850 blir dobbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå må det være jeg som surrer, ligger ikke 3870 x2 på ca 2800 kr flere steder?. Er da 3850x2 et bedre kort??.

 

Nå må det være noe jeg surrer med.

 

Det er korrekt.

 

3850X2 MÅ gå ned i pris etter hvert, eller så vil alle kjøpe 3870X2, siden det er bedre.

 

Hvis prisene på 3850X2 faller ned til en fornuftig pris som ligger et stykke unna 3870X2, så kommer jeg til å kjøpe denne. Jeg har et 3850 kort fra før, men har plass til et skjermkort til, noe jeg har tenkt til å benytte sjansen til. Må bare spare litt penger først :)

Lenke til kommentar

Spesialversjoner av grafikkort laget av andre enn gpu produsenten er og blir altfor dyre til å gi mening. Kort bassert på gpu produsentens referansedesign vil alltid gi mer for pengene, da dette designet koster mindre å lage pr. kort som selges.

 

Derfor vil nok dette, som ser ut til å være noe asus har kommet på, nok aldri bli billig nok til å lønne seg.

Lenke til kommentar

1. Det er helt normalt at produkter er høyt priset på lanseringsdagen og faller i løpet av de kommende ukene.

 

2. Foreløbig er det bare en eneste produsent som har kortet i prisguiden. Da er det normalt at prisen er høy. Konkurranse mellom produsenter og konkurranse mellom nettbutikker gir lavere priser.

 

3. Asus er normalt litt dyrere enn andre produsenter

 

1+2+3: Forvent bedre tilgjengelighet og priser rundt 2000 kr om noen få uker.

 

Lurer på hvordan støynivået på den er? 3850 X2 er jo lavere klokket enn 3870 X2 og utvikler vel derfor også mindre varme.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan støynivået på den er? 3850 X2 er jo lavere klokket enn 3870 X2 og utvikler vel derfor også mindre varme.

 

det som er avbildet her er en spseial kjøler som asus har,. regner med den blir og bruke samme kjøler som storebror. og den overgår allt som er av referansekjølere når det kommer til støy

Lenke til kommentar

Fatter ikke poenget med å prise den til 3100 kr i det hele tatt, selv om den er helt fersk. Ingen gidder jo å kjøpe 3850x2 når man får 3870x2 600 kr billigere, uansett å ferskt 3850x2 er...

 

Poenget med et x2 kort fremfor single-kort er jo en annen sak, og helt klart muligheten til å ha 2 GPU'er i ett PCI express-spor!

Endret av stormx
Lenke til kommentar
3850kortet mitt gir fra seg svært lite varme, så man trenger vell ikke en slik monsterkjøler fordi om det sitter dobbelt opp med 3850 på kortet. Litt svakt at det ytelsen bare er ca 30% mere (i følge 3dmark06, altså fra ca 10k til 13k)

Men så er ikke scoren på 10k i ditt tilfelle bare regnet med grafikkortet. Prosessoren spiller også en viktig rolle inn. Så tror nok det yter bedre en som så :p

Lenke til kommentar
3850kortet mitt gir fra seg svært lite varme, så man trenger vell ikke en slik monsterkjøler fordi om det sitter dobbelt opp med 3850 på kortet. Litt svakt at det ytelsen bare er ca 30% mere (i følge 3dmark06, altså fra ca 10k til 13k)

Men så er ikke scoren på 10k i ditt tilfelle bare regnet med grafikkortet. Prosessoren spiller også en viktig rolle inn. Så tror nok det yter bedre en som så :p

Går vitterlig ut fra at det er testet med samme system som med et single 3850

Lenke til kommentar
3850kortet mitt gir fra seg svært lite varme, så man trenger vell ikke en slik monsterkjøler fordi om det sitter dobbelt opp med 3850 på kortet. Litt svakt at det ytelsen bare er ca 30% mere (i følge 3dmark06, altså fra ca 10k til 13k)

Men så er ikke scoren på 10k i ditt tilfelle bare regnet med grafikkortet. Prosessoren spiller også en viktig rolle inn. Så tror nok det yter bedre en som så :p

Går vitterlig ut fra at det er testet med samme system som med et single 3850

 

 

Jeg scorer 13500 med 5600+ og 3870X2 3dmark06.

 

Skal teste 2x3870X2 og phenom 3.4 ghz når jeg får inn drit vista.

 

 

Simen...

20 watt mindre snakker vi. men 20 er 20. 3870X2 støyer ikek mye da.

Lenke til kommentar

Æhh... dette har vel ikkje akkurat noke med emnet å gjere, men eg har eit lite spm. eg håpa å få svar på... Eg skal skaffe meg nytt skjermkort, og lura på om det er noke spesielt som må "passe" med resten av datamaskina for at det skal funke.

 

 

Prosessor: Har en AMD Athlon 64 X2 6000+ Socket AM2 dobbeltkjerne (3,0 Ghz)

 

Minne: 2GB DDR2 667MHz DIMM

 

 

Hadde vore grett om noken kunne bruke 2 min av tida si til å svare :p

Eg veit at heile dette innlegget høyrest heilt på trynet ut, men eg har ikkje heilt greie på skjermkort... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Æhh... dette har vel ikkje akkurat noke med emnet å gjere, men eg har eit lite spm. eg håpa å få svar på... Eg skal skaffe meg nytt skjermkort, og lura på om det er noke spesielt som må "passe" med resten av datamaskina for at det skal funke.

 

 

Prosessor: Har en AMD Athlon 64 X2 6000+ Socket AM2 dobbeltkjerne (3,0 Ghz)

 

Minne: 2GB DDR2 667MHz DIMM

 

 

Hadde vore grett om noken kunne bruke 2 min av tida si til å svare :p

Eg veit at heile dette innlegget høyrest heilt på trynet ut, men eg har ikkje heilt greie på skjermkort... :dontgetit:

Det vil fungere helt greit vil jeg tro. Trenger bare pciexpress spor på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Æhh... dette har vel ikkje akkurat noke med emnet å gjere, men eg har eit lite spm. eg håpa å få svar på... Eg skal skaffe meg nytt skjermkort, og lura på om det er noke spesielt som må "passe" med resten av datamaskina for at det skal funke.

 

 

Prosessor: Har en AMD Athlon 64 X2 6000+ Socket AM2 dobbeltkjerne (3,0 Ghz)

 

Minne: 2GB DDR2 667MHz DIMM

 

 

Hadde vore grett om noken kunne bruke 2 min av tida si til å svare :p

Eg veit at heile dette innlegget høyrest heilt på trynet ut, men eg har ikkje heilt greie på skjermkort... :dontgetit:

Det vil fungere helt greit vil jeg tro. Trenger bare pciexpress spor på hovedkortet.

 

Hmm... ok.

 

Kva med andre kort? Er det noke spesielt eg må skjekke først? Det må ikkje passe sammen med noke anna i maskina vel? F. eks. minnet eller noke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...