Gå til innhold

Aprilfest 2008 - bObleJet - Vinterhager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, for en gangs skyld en fotograf som ikke har spesielt lyst til å havne på forsida av riksdekkende papirlefser? :)

 

Husk å ta med deg en høyreist/avskrekkende bygd kompis!

 

Hadde det vært heldigere å eksponere etter innelyset og lettet opp skyggene med kurver?

 

er nok blant de høyeste av kompisene, og har forholdsvis røslig kroppsfasong (mest fett?) men om jeg står for en støyt? heller tvilsomt.

 

takker for tipset om å forsøke å eksponere etter innelyset, problemet da er at jeg kommer litt nærmere på objektet enn det som føles behagelig/trygt, ihvertfall hvis jeg skal få motivet til å dekke mesteparten/hele søkeren (bruker 17-55). kan eventuelt prøve med Tamron 90 2.8 som er det eneste teleobjektivet jeg har.

Endret av bObleJet
Lenke til kommentar
Det er jo ikke kjempemye å si om det rent fototekniske her, men for en utrolig morsom idé! Gårsdagens var spesielt herlig. :fun:

 

Bildene tatt på dagtid er mest for snapshots å regne, da det ikke frister særlig å stå justere polafilteret og justere kamaravinkler og flere forskjellige eksponeringer, spesielt ikke når naboene til vedkommende kommer og spør "ka i hælvete e' de' du driver på med..." :whistle:

Lenke til kommentar

post-17874-1207430377_thumb.jpg

 

Tamron 90 2.8 f/9 30sek 200iso

er ikke lett å ta bilder fredag og lørdag kveld, av en eller annen grunn er folk ute litt senere da... noe som gjør det litt "vanskelig" å ta bilder inn i stuen til folk.

 

så her kommer noe litt mer passende.

Endret av bObleJet
Lenke til kommentar

Dette var noe av det beste jeg har sett så langt i aprilfesten - muligens funker det bare i konteksten, men jeg er en kjempefan av dette prosjektet. Bildet basser som bokomslag. Boken hadde fått kjempeomtaler i både Aftenposten, Dagsavisen og Morgenbladet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...