Gå til innhold

Intel firekjerne i vinden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke en eneste på lager noen steder, hverken Q9300, Q9450 eller Q9550. Kan vel ikke si at det akkurat går så det suser med de nye modellene her i landet i allfall..

Stiller meg også skeptisk til den lave multi og høye FSB på disse, skikkelig kjepp i hjulet for klokkerne dette. Men det er vel ikke Intel lei seg for, dytte overprisa prosessorer med ynkelige 100-200mhz mer og opptil 100% høyere pris burde vi vel være vant til å se fra den kanten....

Lenke til kommentar
er det i dag de skulle komme??? launch??

 

Håper det, har hatt Q9450 til bestilling hos komplett i en evighet nå. Utrolig nok ble mitt Asus Rampage Formula bekreftet med levering 1. april idag (aprilsnar fra komplett? :ermm: ).

 

Anyways, det skjer ting. Velkommen X48 og mainstream 45nm !

Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat se at de er lagervare noen plass i hele norge jeg da men. Amentio oppdaterte leveringsdato til 14-05-2008 idag.

 

 

oppdaget nettopp det samme selv. jeg har venta på denne siden den ble lista like etter jul en gang. jeg har brukt begrepet papirtiger tidligere om denne cpuen, og det ser ut til å være riktig. jeg forstår ikke hva denne artikkelen sier, de er jo ikke mer enn noen uker siden de hadde en tilsvarende artikkel, men cpuen er jo like langt unna butikkhyllene.

 

eller, den er vel lengre enn noen gang unna per i dag.

Lenke til kommentar
LaGrande er da ikke noe svært å reklamere for. Kan missbrukes av DRM-kåte selskaper som ønsker å kontrollere hverdagen vår.

 

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/LaGrande

Ja, det er riktig. Vi må holde DRM-kåte selskaper som Microsoft, Sony og Apple i ørene slik at de ikke misbruker LaGrande. Det samme gjelder overvåkningskåte myndigheter.

 

Men bortsett fra dette kan LaGrande faktisk bli veldig nyttig. D.v.s. dersom man ser nytteverdien utover den rent kommersielle proteksjonismen (det er jeg langt fra sikker på at selskaper som Microsoft vil gjøre, men vi får se). LaGrande kan bli nyttig i virtualisering, bekjempelse mot virus og i sikkerhetskritiske miljøer, som f.eks. i militære applikasjoner og offentlig helsesektor.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Merk at disse 45nm firekjernene får tvillingmodeller med et annet navn: Xeon. De bruker samme sokkel, har samme FSB, multiplier, kjerner, cache, TDP osv.

 

Her er en liste over tvillingene:

Core 2 Quad Q9300 = Xeon X3320

Core 2 Quad Q9450 = Xeon X3350

Core 2 Quad Q9550 = Xeon X3360

 

For ordens skyld tar jeg med det dobbeltkjernede tvillingparet også:

Core 2 Duo E8400 = Xeon E3110

Lenke til kommentar
Jeg er enig med MMM. Dette ligner ren reklame for Intel. Faktisk i slik grad at jeg begynner å få reelle mistanker om at noe ikke er som det skal være, for å si det sånn. Hva er egentlig nyheten her?

Jeg tror man skal være forsiktig med å komme med slike spekulasjoner...

 

Men: Hva i himmelens navn er det denne artikkelen forsøker å fortelle meg? At Intel er best og ikke har konkurranse? Det er jo åpenbart ikke noe nyhetspoeng her, i alle fall som jeg klarer å finne...

 

Det var et eller annet med artikler som bør inneholde "hvem, hva, hvor, når, hvordan, hvorfor".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...