Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Disse rammeverkene var jo rett frem geniale og som tatt rett ut av MS sin strategi: Embrace(, Extend, Exterminate). Så får vi se hvor mange E'er det blir for KDE. :)

Den skjønte jeg ikke helt. Hva mener du er likhetene til MS sin velkjente og beryktede "Embrace, extend and extinguish"-taktikk?

 

 

 

Fin artikkel Robin, på en måte har du bare så vidt touchet overflaten, men samtidig har du hvert grundig nok, bra skrevet!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet KDE4, men det må da være feil at du kan kjøre dolphin i konqueror.

 

Konqueror kommer vel til å være det det alltid har vært, en browser som kan browse alt; http, ssh, smb, og lokale filer. Forskjellen til KDE4 vil vel bare bli at dolphin er standard filebrowser (mens konqeror kan det om du vil).

Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet KDE4, men det må da være feil at du kan kjøre dolphin i konqueror.

 

Konqueror kommer vel til å være det det alltid har vært, en browser som kan browse alt; http, ssh, smb, og lokale filer. Forskjellen til KDE4 vil vel bare bli at dolphin er standard filebrowser (mens konqeror kan det om du vil).

 

Humm. Er en stund siden jeg fikk testet dette ordentlig. Kan vel omformulere litt, da jeg vet helt sikkert at konqueror og dolphin deler mye av samme kode og at du fortsatt kan bruke konqueror til filbehandling.

 

EDIT: Done.

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
Er det snart slutt på windows "spill regimet"?

Det tapte for lenge siden – konsollmarkedet vant, som i dag får spill tidligere enn windows og har langt flere spillere i dag enn windows, og øker stadig. Spillprodusentene lager fremdeles ikke særlig spill for Linux, så samme situasjon som for Mac, om ikke verre.

Lenke til kommentar

Sikkert fint det her, men hjelper lite hvis jeg må knote med installasjon pga. begrenset hardware støtte. Viktigst av alt jeg må kunne spille alle spillene mine.

Såfremt ikke KDE 4.0 eller noe annet OS kan klare det så går mine penger fortsatt til microsoft.

Lenke til kommentar
Sikkert fint det her, men hjelper lite hvis jeg må knote med installasjon pga. begrenset hardware støtte. Viktigst av alt jeg må kunne spille alle spillene mine.

Såfremt ikke KDE 4.0 eller noe annet OS kan klare det så går mine penger fortsatt til microsoft.

 

Tror folk har misforstått her. KDE 4.0 er et skrivebordsmiljø, ikke et operativsystem. Linux er fortsatt operativsystemet.

Lenke til kommentar
Sikkert fint det her, men hjelper lite hvis jeg må knote med installasjon pga. begrenset hardware støtte. Viktigst av alt jeg må kunne spille alle spillene mine.

Såfremt ikke KDE 4.0 eller noe annet OS kan klare det så går mine penger fortsatt til microsoft.

 

Tror folk har misforstått her. KDE 4.0 er et skrivebordsmiljø, ikke et operativsystem. Linux er fortsatt operativsystemet.

 

La meg omformulere da... ^^

Er det mulig å få tak i støtte til f.eks. cod 4, bf 2, cs sourc osv. til linux? Og i så fall er denne støtten "god nok"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Er det lettere å bruke windows applikasjoner i den nye versjonen som kommer? (4.1)

Tenker da mest på noen få windows spill som f.eks. red alert 2, football manager 2008 + red alert 3 og starcraft 2 når de kommer.

Lenke til kommentar

Fin artikkel, Skinney! KDE har potensiale til å bli brobygger mellom operativsystemene og dermed få flere brukere over på Linux også. Jeg er imponert over det arbeidet utviklerne har gjort fra versjon 3.5 til 4.0. Og da tenker jeg ikke bare på mengden jobb, men også de strategiske veivalgene som er gjort for interoperatibilitet og standardisering. Men jeg er enig med deg i at dette først blir nyttig når utviklerne begynner å ta i bruk de nye mulighetene i rammeverkene.

 

I mellomtiden kan vi alle hjelpe til å spre budskapet ved å laste ned Live-CDen og brenne kopier til alle vi kjenner, ta med på skolen og på jobb osv. For det største problemet er at folk ikke kjenner andre ting enn Windows. Med Live-CDen kan de prøve skrivebordsmiljøet uten risiko eller noen endringer på PCen.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...