Gå til innhold

Sony Ericsson skal sjekke om du er fornøyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det rart så avhengig som folk er av mobil nå for tida? ;)

 

Håper SE bruker svarene de får inn til å analysere hvor det er størst potensiale for å øke kundetilfredsheten og gjør en innsats for å bedre den.

 

På generelt grunnlag vil jeg si at mobiltelefoner med vilje er laget for skjøre. Hvis SE og de andre produsentene hadde lagt litt mer innsats i å gjøre mobilene mer robuste i utgangspunktet så tror jeg kundetilfredsheten generelt ville steget. Men nå er det vel ikke i produsentenes interesse at mobilene skal vare særlig lenge heller. Økt fortjeneste er avhengig av flere ting:

1. Lavere produksjonskostnader

2. Høyere stykkpriser

3. Raskere utskiftningstakt (= kortere levetid)

 

Aller helst ville de nok lagt mobilene av papir, solgt de for 10 000 kr/stk og at kundene måtte kjøpe minst et par stykker i måneden på grunn av kort levetid. (satt på spissen).

 

Faktor 3 er det verkstedene livnærer seg på og det har en klar sammenheng med at produstentene prøver å optimalisere faktor 1 og 3. Altså minst mulig beskyttelse mot skader og at telefonene streiker kortest mulig tid etter at garantien har gått ut. (Reklamasjonen etter garantitiden er det utsalgsstedet og ikke produsenten som er juridisk ansvarlig for)

 

Det er lov å drømme, men jeg tror ikke jeg er sanndrømt når jeg drømmer at SE vil prøve å gjøre telefonene mer robuste.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at det bare er 5% som kjøper ny telefon fordi den gamle ble ødelagt?

 

Vel, det er et interessant spørsmål så jeg skal lage en avstemning på det. (selv om et underforum for mobilinteresserte på ingen måte kan kalles representativt for befolkningen)

 

Oppdatert: Avstemning.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg bytter mobil omtrent hver 8. uke så jeg drar opp snittet mye, men kult med en avstemning ;)

 

Det er også veldig mange som bytter mobil fordi den forrige ble ødelagt, selvom det er garanti på telefonen.

 

Blir ikke det forbanna dyrt?

Men tilbake til tema: må jo være irriterendes for kunder som har hatt telefonen inne på reparasjon å få opp denne spørre undersøkelsen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...