Gå til innhold

Produsentenes nyttårsforsetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

SE: Skal det skje noe spennende snart? Kan dere i det minste sørge for automatisk tastlås til smarttelefonene, min W950 klarte å ringe 112 fra jakkelomma mi en dag i jula... Thorvald holdt linja i 1 min 34 sekunder før han la på.

Nokia: Sørg for et mer oversiktlig modellprogram, jeg har mista oversikten helt. Less is more.

Samsung: gjør hva f..n dere vil for meg, men bruk samme plugg til laderen på alle modeller.

Motorola: Lever dere ennå, hallo???

Lenke til kommentar

Helt enig med det dere sier!

Kan fornøyd si at dette året har jeg selv testet det meste av telefoner som har kommet ut på det norske markedet.

Motorola og SE er vell de i mine øyne som sliter mest (å jeg tenker ikke på salgstall). SE må som Delavar sa få ut fingeren!

Jeg synes Nokia har hatt ett fint år, men en plain GPS telefon for hvermannsen er etterlengtet.

Samsung har også hatt ett spennende år, men leverer dessverre ikke feilfritt som dere sier.

LG har hatt ett kjempe år og jeg tror neste år vil være LG´s store inntog i det Europeiske markedet.

HTC synes jeg har levert bra i år, men hadde vært morro å sett en telefon fra dem til mannen i gata.

 

Uansett tror jeg vi går ett spennende år i møte.

Lenke til kommentar

Nokia og HTC har imponert i år. Synes derimot Nokia kunne konsentrert seg mer om ytre, i tillegg til det dere sier om batteri. For mange nytter det ikke at mobilens indre er bra, når ytre er kjedelig. Kvaliteten er heller ikke like bra alltid.

 

Synes HTC er begynt å bli såpass store nå, at de i det minste kan begynne å lage telefoner for de som ligger mellom hvermansen og forretningsmannen. Gjerne noe ala S710/730, men i mindre og penere innpakning, bedre kamera og 3,5mm-utgang. Da kunne de konkurrert med Nokias N-serie, som for tiden er telefonene som passer best for meg (har for øyeblikket en N95, som må være den beste telefonen jeg har hatt).

 

LG har lagd greie telefoner prisen tatt i betraktning, og telefoner som KU990 er jeg mektig imponert over. Hadde mp3-spilleren vært god kunne jeg lett funnet på å kjøpe en slik. Samme gjelder Samsung, men de kom aldri med noe man ikke hadde sett i andre telefoner. =/

 

Motorola og SE sluttet jeg å følge med på, men den største nyheten til Motorola i Norge var vel "banantelefonen"? Sier litt...

SE lager jo greie musikktelefoner, men det at de klamrer seg til sine egne minnekort ødelegger alt for min del. Å bruke penger på et minnekort jeg vet at bare funker med SE (Sony-kameraer også kanskje?) frister lite.

 

Nå tenker jeg mest på toppmodeller og mellomklasse-topp, aner ikke hvordan det står til med billigmodeller og nedre mellomklasse. Mener derimot at problemet med smarttelefoner ligger hos den noe dumme/late befolkningen. Min første telefon siden T610 var en telefon med s60 (N80), og det tok meg ikke mer enn noen dager å sette meg skikkelig inn i det. Tror alle som kan dra nytte av mobiler i den prisklassen kan dra nytte av det smarttelefoner har å by på også.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke kritikken til Series60, kan dere konkretisere den? Videre synes jeg Nokia har den desidert beste PC integrasjonen blant alle merkene og det er en av årsakene til at jeg velger Nokia.

 

HTC eks. er elendig på PC integrasjon, her gjør Nokia det mye bedre og enkelt.

 

Nokia har også viktige ringegruppe funksjoner som jeg savnet hver eneste dag med en SE telefon.

 

For meg er Nokia den komplette mobiltelefon og jeg vender alltid tilbake til den etter å ha vært innom andre merker som eks. SE. Jeg skulle dog ønsket noe bedre kamerafunksjon på profftelefoner som E65 og E51 selv om det blir en selvmotsigelse i noe grad.

 

Noen sier tom. at Symbian er en batterisluker? Konkretiser...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Enig i mye som ble tatt opp i artikkelen!

 

Nokia leder an, mens HTC er den som kommer med mest interessant nytt, i forhold til der de har vært.

 

Nokia:

 

Mitt favorittmerke! De produserer et stort utvalg telefoner og har godt med nyheter både med S40- og S60-plattformen. Greie å betjene, designet er opp og ned. Har flere telefoner med wlan og/eller GPS. Nokia er meget gode på kalender og telefonbok.

 

Men Nokia er god på annet enn kun mobiler. Rask dataoverføring, Nokia PC Suite, og et stort utvalg av tjenester på hjemmesiden trekker mye opp. OVI-konseptet er under innføring. Nokia Maps er en flott tjeneste. Nokiatelefonene kan oppgraderes av bruker. Nokia pleier å opplyse om hvilke forbedringer som er gjort.

 

SE:

 

Gamle Ericsson lagde mye tøft, og var teknisk de anførende. På et tidlig stadium nøt Sony Ericsson godt av dette, men senere har ikke utviklingen vært like gledelig. Ok, de er meget bra på radio og mp3, men konkurrantene tar innpå! Å jobbe med testmeldinger er ennå best med SE-telefoner. Setter stor pris på Track ID, der man kan spore opp navn og artist på musikk man hører på radio (og på noen modeller hva man hører i omgivelsene). Med unntak av P-serien kan man glemme wlan. De har ingen telefoner med innebygget GPS. Med P1 kan man velge annet enn javautgaven av Wayfinder, som normalt er kompatibel med en rekke SE-telefoner med proprietært OS. Men man kan ikke lagre wayfinderkart på andre SE-telefoner enn UIQ-telefonene (som P1). Jeg driter nå i hele Wayfinder :p

 

Kameraene er gode med godt lys, men ikke så lyssterke. Ved innebilder merker man mye støy. SE er langt fra så gode som Nokia på tjenester på hjemmesiden. PC Suite er ålreit, men det er ikke like problemfritt som Nokia PC suite normalt er. SE-telefonene kan oppgraderes av bruker, men det er mer tungvint enn hos Nokia. Men får heller ikke vite hvilke forbedringer som er gjort.

 

Samsung:

 

Gode på design og kvalitet, men har vært altfor sært. Heldigvis er dette blitt stadig bedre, men ikke godt nok. PC Studio er heller ikke godt nok ennå. Tjenestene på hjemmesidene er langt bak Nokia og SE. Oppgradering av programvare må gjøres av verksted.

 

LG:

 

Mye som Samsung. Blir bedre og bedre.

 

Motorola:

 

Som hos SE kommer de med gammelt nytt, om ennå verre. Samtidig lurer jeg på hva Motorola egentlig er flinke på. Kjenner nok for lite til dem, for de har ikke noen modeller som er interessante for meg.

 

 

HTC:

 

Fra å være rene businessmobiler, tenker de nå mer all-round. Har potensiale til å bli bedre på kamera og musikk, og radio finnes vel ikke på en HTC. Men de er på høgget, og har vist vilje til å passe for flere brukergrupper. Gledelig!

 

 

Benq Siemens:

 

R.I.P. Siemens hadde mange ålreite modeller, og ikke minst hadde de et meget "tilpasningsdyktig" menysystem. Oppgradering av programvare var de blant de aller første til å tilby. Dessverre var det en del tull med PC Suiten deres. Alt stagnerte dessuten med sammenslåingen med Benq. Uansett savner jeg Siemens.

 

Ok, det var mine tanker rundt mobilprodusentene nå når 2008 starter.

 

Til Nokia og HTC: Stå på videre. Dette er bra! Til SE og Motorola: God bedring! Til Samsung og LG: Bli mer "europeiske"!

 

Og til alle som leser dette: Ha et riktig godt nyttår!

Lenke til kommentar

Uten at jeg gidder å quote.

 

SE har allerede lansert telefoner som ikke bare bruker memorystick.

 

Windows-mobiler (les: htc) funker bra mot windows, i alle fall i vista, vet det er litt stress med gamle activesync. Blir kanskje enda kulere når det kommer støtte for windows sidebar. Funker så klart best om man har tilgang på en exchange-server, da trenger man nesten ikke å koble den til pc-en, og det er bedre enn pc-suite spør du meg :)

 

Ellers kan de så klart fikse bedre kamera for de som føler at de har behov for det, men for min bryr jeg meg ikke, mobilkamera er ikke bra likevel. Mp3-spilleren er jo temmelig god, jeg liker windows media-player, og jeg har adapter til 3,5mm med fjernkontroll. Skulle gjerne sett en bra eq til wmp-mobile dog.

 

SE: Heh, ja... spennende? Lite... Har potensiale dog, for de kan design nå, og batteritid og teknologi har de jo også. Skal ikke så mye til altså...

 

Nokia har mye fint da, en n82 er f.eks høyaktuell. Som mange sier synes jeg s60 er godt, men det har nok fremdeles sine svakheter for de som sliter med teknologi. 176 x 220 i s40 ser jeg nesten ikke behovet for. 240 x 320 er umulig dyrt nå, det er jo mest vanlig, koster sikkert ikke produsentene så mye. 6300 har jo f.eks vært under 1000-lappen i kostpris.

Lenke til kommentar
176 x 220 i s40 ser jeg nesten ikke behovet for. 240 x 320 er umulig dyrt nå, det er jo mest vanlig, koster sikkert ikke produsentene så mye. 6300 har jo f.eks vært under 1000-lappen i kostpris.
Nå koster 128 x 160 s40 telefoner over 1000kr, så det er helt klart en fordel for forbrukere at denne prisklassen får bedre skjermer. Nokia 6300 er s40 middelklasse, ikke lavpris.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
SE har allerede lansert telefoner som ikke bare bruker memorystick.

 

Kan du hjelpe meg? Junior har en K850i som etter sigende skal ta microSD-kort. Skal det inn i M2-porten? Og er det noe triks for å få det til å sitte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
SE har allerede lansert telefoner som ikke bare bruker memorystick.

 

Kan du hjelpe meg? Junior har en K850i som etter sigende skal ta microSD-kort. Skal det inn i M2-porten? Og er det noe triks for å få det til å sitte?

 

Etter hva jeg har lest, er det to spor, ett for M2 og ett for Micro SD. Men det står vel om dette i manualen?

Et oppslag i manualen løste saken. M2: kontaktene oppover. Micro SD: kontaktene nedover.

 

Hvis alt annet slår feil,les bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
SE har allerede lansert telefoner som ikke bare bruker memorystick.

 

Kan du hjelpe meg? Junior har en K850i som etter sigende skal ta microSD-kort. Skal det inn i M2-porten? Og er det noe triks for å få det til å sitte?

 

Etter hva jeg har lest, er det to spor, ett for M2 og ett for Micro SD. Men det står vel om dette i manualen?

Et oppslag i manualen løste saken. M2: kontaktene oppover. Micro SD: kontaktene nedover.

 

Hvis alt annet slår feil,les bruksanvisningen.

 

Ja, det får være konklusjonen. Godt det ordnet seg!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...