Gå til innhold

Jones in the Fast Lane FLASH


Anbefalte innlegg

Nå er det julaften!

 

Jeg har rigget opp en maskin som kjører iSock server, og en noenlunde stabil multiplayer versjon av DOS spillet Jones in the Fast Lane i FLASH på Googlepages (en såkalt "port") slik at man kan spille sammen med andre. Noe småsnadder er lagt til (MT32 lydspor, multiplayer chat/join/create, chat i spillet, småforbedringer på grafikk++). Jeg la ut en beta for rundt om et halvt år siden, flyttet, fikk ny jobb, og lot prosjektet ligge. Forhåpentligvis fungerer ting som det skal enda :)

 

http://rambo3.googlepages.com/jones.html

 

For tøffingene der ute kan en forsøke SWF filen for større bilde (spillet bruker "bloom" type filter for å jevne ut litt forsiktig, noe som tar forferdelig mye på CPU ressursene):

http://rambo3.googlepages.com/preloader.swf

 

Hvis linken ikke fungerer har jeg for sikkerhets skyld lagt ved en "offline" 14MB ZIP versjon som vedlegg på denne posten. Spillet kjører da lokalt, men skal være kompatibel med online-versjonen slik at man framdeles kan spille mot andre. Brannveggen må trolig åpnes opp. Pakk ut spillet, og kjør .EXE filen. Filen ble sjekket med Norton Antivirus.

 

Håper folket får en knallgod julaften! :new_woot:

jonesflash.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og hå!

 

Googlepages er noe herk, men det er gratis og fint er det :) Hvis det til stadighet kommer "The bandwidth or page view limit for this site has been exceeded" (som det f.eks. gjør akkurat nå) kan du laste ned vedlegget i første post, pakke ut fila, og kjøre .EXE filen. Ingen settings i registeret eller slikt, ingen setup, legger ikke igjen noe søppel. Egentlig identisk versjon med online-versjonen, bare at den streamer musikk lokalt og oppleves noe raskere. Multiplayer fungerer på samme måte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Mulig jeg forstår deg feil, han har jo ikke laget selve spillet! Det er et godt gammelt spill! :)

 

Ja, det er jeg klar over. Har spilt orginalen, men tipper det er vanskelig å finne algoritmene og slikt som er brukt i spillet bare ved å spille det?

Og alle dialogene, random ting som skjer hver nye dag osv.

Har du bare "gjettet" deg frem og spilt det mye, skrevet ned osv. Eller har du faktisk brukt de orginale algoritmene som er i DOS spillet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo folkens,

 

må bare beklage: Startet på en ny jobb for et par måneder siden, og har ikke hatt bredbånd (eller tid) siden juleferien. ADSL modemet ligger i posten nå, så satser på litt mer "action" på forumet frammover.

 

Startet spillet med å lage en "blog", noe som har vært utrolig nyttig underveis for å komme raskt inn i koden. Den er rimelig detaljert for den som skulle ønske å prøve seg - Developer blog - sjekk "Developer log" på siden.

 

Det har for det meste vært prøving og feiling for å "reverse engineer" spillet, og dette har tatt forferdelig lang tid med målet å etterlikne spillet så godt som mulig. Det meste av grafikken er originalt, men har begynt vektorisering og 3D render av bilder. Sist jeg lekte meg med koden var det webkamera støtte som nesten kom inn, så ting skjer :) Planen var å legge prosjektet ut på nettet (kildekode). Ikke det at all koden er så voldsomt optimal eller lekker å se på. Men det ligger en del småting som kan være interessant (kompresjon, socket server/chatter, planen var å få inn webcam support også men sliter med bildekompresjon). En lærer hele tiden!

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Merkelig, jeg tenkte på Jones in the Fast Lane helt ut av det blå for bare noen timer siden. Dette ser jo spennende ut! Skal prøve når jeg kommer meg hjem fra jobb.

 

Husker jeg så originalspillet på en maskin på Spaceworld da spillet var nytt; de skulle demonstrere grafikkmulighetene på PC-en, og vi var veldig imponerte. I tillegg hadde jeg spilt (altfor) mye Sierra-spill, og forgudet alt de lagde, så dette var midt i blinken for meg. Fikk dog aldri spilt spillet før cirka 10 år senere; da var ikke grafikken fullt så imponerende lenger, hehe!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...