Gå til innhold

Widescreen og 160 GB i lommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har ein Archos 605 30gb sjølv, og eg synest det er ein fantastisk spelar. dessverre nemner ikkje artikkelen ikkje tre svært viktige poeng ved spelaren.

 

1: Den har touchscreen. Nokre synest biletet kan bli litt mindre skarpt p.g.a. det, men det er eit kontrollsystem som fungerar mykje betre enn å bla gjennom lange menyar med små knappar. Eg ville aldri bytta det vekk mot eit litt skarpare bilde. Sjølv synest eg bildet er knakande bra for ein så liten spelar!

 

2: Oppløysinga er høgare enn t.d. Creative Zen Vision W og Ipod Touch. Arcos har 800x480, ikkje 480 x 272 som Creative sin spelar, eller 480 x 320 som Ipod Touch.

 

3: Tjukkelsen og vekta varierer ein del mellom dei ulike 605 variantane. Det bør du vere obs på om skal kjøpe ein slik spelar.

Endret av Brighto
Lenke til kommentar

Tipper det kommer ann på hvaliteten på kabelen du bruker å overføre bilde med, og på kvaliteten på rippen. Du får naturligvis ikke noen H264 støtte (mer eller mindre beste HD-kvaliteten), men det er vel aboslutt ikke forvnetet eller nødvendig til et slikt produkt. Den har Mpeg-4 støtte noe som betyr at den også støtter HD dekoding til en viss grad?

 

Men tipper da at den skal klare DVD-kvaliteten uten særlige problemer.

 

Edit: ser ut som det er komponentstøtte i docken, noe som betyr at jeg ville tro den kan levere fullverdig DVD-kvalitet. Hvis ikke høyere. (HD)?

 

Edit2: Står at den maks klarer opp til DVD kvalitet (oppløsning), og du vil med andre ord få mer eller mindre fullverdig DVD-kvalitet, men ikke høyere enn dette.

MPEG-4(4) (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution)

WMV (MP@ML, up to DVD resolution)

With optional software plug-ins (available for purchase on www.archos.com):

- Video Podcast plug-in: H.264 up to DVD resolution and AAC

- Cinema Plug-in: MPEG-2 MP@ML up to 10 Mbps (up to DVD resolution) and AC3 stereo sound (5.1)

Audio playback**: Stereo MP3 decodin

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...65;c:36135;r:pg

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Tipper det kommer ann på hvaliteten på kabelen du bruker å overføre bilde med, og på kvaliteten på rippen. Du får naturligvis ikke noen X264 støtte (mer eller mindre beste HD-kvaliteten), men det er vel aboslutt ikke forvnetet eller nødvendig til et slikt produkt. Den har Mpeg-4 støtte noe som betyr at den også støtter HD dekoding til en viss grad?

 

Men tipper da at den skal klare DVD-kvaliteten uten særlige problemer.

 

Edit: ser ut som det er komponentstøtte i docken, noe som betyr at jeg ville tro den kan levere fullverdig DVD-kvalitet. Hvis ikke høyere. (HD)?

 

Edit2: Står at den maks klarer opp til DVD kvalitet (oppløsning), og du vil med andre ord få mer eller mindre fullverdig DVD-kvalitet, men ikke høyere enn dette.

 

Fantastisk.. en slik liten sak også kan man ha en drøss med filmer og serier inne på den..

også brukes som en slags mediacenter! imponerende liten sak!

Tusen takk for svar =)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...