Gå til innhold

Nytt webOS lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig skeptisk til slike tilbud fra et sikkerhetsståsted. Det er ingen garanti for at dataene dine kan bli brukt og lest av andre. Samme med brukernavn og passord som man lagrer på tjenesten.

 

De sier jo til og med selv (i sin "lille skrift"): "...we cannot guarantee the security of our servers, the means by which information is transmitted between your computer and Ajax13 servers, or any information provided to us or to any third party through or in connection with the Site. You provide all such information at your own risk."

 

Men som et testkonsept er det jo spennende!

Endret av adder1972
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at dette er noe It's learning og andre intranettløsninger kan utvikle seg til etterhvert. Altså at man får et fullverdig skrivebord og kan utføre alle vanlige oppgaver (kontorprogrammer, skolearbeid, rapporter, etc) i dette webbaserte skrivebordet (for OS kan det ikke kalles...ENDA). I dag sliter man jo med mye tungvin dokumentflytting fra og til intranettløsningene. Man må sitte med Word (jaja eller OpenOffce da... masa!), lagre dokumentet lokalt, så laste det opp til en server før andre kan få tak i det. Dette er jo unødvendig tungvint. Microsoft gjør en god jobb med SharePoint, men jeg ser ikke helt at skoler har begynt å ta ibruk dette enda. Så hvis It's learning og skolearena hadde slått seg sammen og laget et slags Webskrivebord så kunne det vært veldig interessant. Bare elevene forstår konseptet med to forskjellige skrivebord da (mange sliter jo med det ene skrivebordet de har i dag).

Lenke til kommentar

Har prøvd AjaxWindows jeg også. Det ser jo forsåvidt greit ut, litt uvandt kanskje, men helt greit. En ting angående AjaxWindows. Hvis man har logga inn på AjaxWindows og nettet på PC`en faller ut. Vil da hele AjaxWindows kutte også? Ikke det at jeg kommer til å bruke det, men det var jo greit å få testa det liksom.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Jeg er veldig skeptisk til slike tilbud fra et sikkerhetsståsted. Det er ingen garanti for at dataene dine kan bli brukt og lest av andre. Samme med brukernavn og passord som man lagrer på tjenesten.

 

De sier jo til og med selv (i sin "lille skrift"): "...we cannot guarantee the security of our servers, the means by which information is transmitted between your computer and Ajax13 servers, or any information provided to us or to any third party through or in connection with the Site. You provide all such information at your own risk."

 

Men som et testkonsept er det jo spennende!

 

Jeg tror det de mener her er trafikken mellom server og klient. Og denne kan lyttes på av andre som er på nettverket. Derfor er alle sider der informasjon blir sendt frem og tilbake uten kryptering "farlige" i fht. sikkerhet..

 

Bl.a. kan nevnes at når man logger inn her på hw.no så blir login-informasjonen din sendt i klartekst over nettverket.. Så hvis man skal være litt paranoid, så er det også utrygt her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...