Gå til innhold

USB-hodetelefoner fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Største fordelen er minimalt med støy og skurring. Mini-jack tåler ikke mer enn 1m elns før kvaliteten blir påvirka. USB klarer 5-6m.

 

Jeg har lenge sett på USB headsett, men aldri blitt til at jeg har kjøpt noe.. :/

9407110[/snapback]

 

Åssen vet du det? Kilder?

 

Disse så interesssante ut men jeg foretrekker egentlig vanlige jackporter..

Da kan jeg koble de rett ifra høyttaleren..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Åssen vet du det? Kilder?

 

Disse så interesssante ut men jeg foretrekker egentlig vanlige jackporter..

Da kan jeg koble de rett ifra høyttaleren..

9407286[/snapback]

 

Jeg har ikke prøvd med lyd ut, men har USB mic. Og denne gir en utrolig mye bedre lyd enn alle de andre jeg har prøvd. (Dette gjelder over internett, ventrilo og ligende programmet)

Lenke til kommentar
Åssen vet du det? Kilder?

 

Disse så interesssante ut men jeg foretrekker egentlig vanlige jackporter..

Da kan jeg koble de rett ifra høyttaleren..

9407286[/snapback]

 

Jeg har ikke prøvd med lyd ut, men har USB mic. Og denne gir en utrolig mye bedre lyd enn alle de andre jeg har prøvd. (Dette gjelder over internett, ventrilo og ligende programmet)

9407337[/snapback]

 

 

Oki..Får se etter at hardware.no har testet de.hehe

Lenke til kommentar

Man har oftest flere muligheter for tilkobling med usb enn med 3.5mm. I tillegg så har de digital overføring helt fram til høyttalerne før det blir analog.

 

Jeg har logitech Z-10 høyttalerne, og jeg synes lyden blir hakket bedre via usb enn om jeg bruker analog som jeg også kan. Ikke det at lydkortet er noe dårlig sånn sett. I tillegg krever de ikke noe lydkort, da det er innebygd. Vet ikke om det gjelder for headsettetene her og, at de kan fungere uten at lydkort installert.

Lenke til kommentar
Bruker du lydkortet når du kjører via usb? Feks hvis du har dedikert soundblaster elns?

9405891[/snapback]

Nei, USB-headset har innebygget lydkort som dukker opp som en separat enhet i operativsystemet. USB-standarden har definert en rekke forskjellige anvendelsesområder USB-enheter kan ha, og en av disse er USB Audio Device Class, som er grensesnittet USB-headset benytter seg av.

 

I og med at USB er en digital signalprotokoll og lyden ikke omsettes til analoge signaler før de når høyttalerne i hodetelefonene, vil USB-headset stort sett ha mye bedre lydkvalitet (dvs mindre støy og signaltap) enn headset med analog kabel og jackplugg. Dette kommer naturligvis an på kvaliteten på DAC-en på lydkortet, kvaliteten på jack-kontakten og -pluggen, samt kvaliteten på kabelen og headsettet, men det er mye lettere å få god lydkvalitet når man beholder signalet digitalt så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hva er fordelen med USB i stedet for jack?

min mini-jack inngang til micen er ødelagt...det er genialt at logitech har laget et så bra USB-headset! Genial lyd og mic-kvalitet. Anbefaler dette headsettet. Og dritbra med knapper som justerer lyden og skrur av og på mikrofonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...