Gå til innhold

Nettverkslagring for hjemmebrukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser på kildene at det er snakk om 100 Mbit/s nettverk. Altså inntil 12,5 MB/s (teoretisk maks). Det er i tregeste laget etter min mening. Selv USB 2.0 går jo 2-3 ganger kjappere enn det i praksis. Firewire er ennå raskere og eSATA er raskere enn det igjen. Så man ofrer jo mye ytelse for å få lagret via nettverket.

Lenke til kommentar

Tåpelig at det ikke er støtte for 1Gpbs Ethernet; det begynner tross alt å bli ganske vanlig. Det kommer nok nye versjoner etter hvert med gigabit-grensesnitt, i så fall vil det være hakket mer interessant. Det hadde også vært fint med lit konkurranse fra Western Digital, LaCie, osv., også på dette området. :)

Lenke til kommentar
Tåpelig at det ikke er støtte for 1Gpbs Ethernet; det begynner tross alt å bli ganske vanlig. Det kommer nok nye versjoner etter hvert med gigabit-grensesnitt, i så fall vil det være hakket mer interessant. Det hadde også vært fint med lit konkurranse fra Western Digital, LaCie, osv., også på dette området. :)

9376070[/snapback]

 

Joda. Det er kanskje tåpelig at de ikke kommer med GB NIC. Men... Hvis du leser tester av nettverksdisker med GB interface, så klarer fåtallet av disse å levere hastigheter noe særlig over 100 MB. Har en Synoligy selv, som går/gikk for å være en av de kjappeste på nettverk, og jeg får ikke mer enn i underkant av 13 MB overføring. Det virker som det trengs kraftigere prosessorer for å få opp farten noe særlig mer.

Lenke til kommentar
With the included Ethernet cable, setting up an Iomega Home Network Hard Drive is as easy as connecting it to an available network port on the home router and running the included, easy-to-use Discovery Tool Home utility for Windows on each PC (for Mac and Linux users on the network, configuration is a simple manual process).

 

Once a Home Network Hard Drive is set-up and the network is operating, the device can save files from up to four networked PC or Mac computers for easy file sharing and enjoyment.

Hvordan tolker dere dette?

Lenke til kommentar
With the included Ethernet cable, setting up an Iomega Home Network Hard Drive is as easy as connecting it to an available network port on the home router and running the included, easy-to-use Discovery Tool Home utility for Windows on each PC (for Mac and Linux users on the network, configuration is a simple manual process).

 

Once a Home Network Hard Drive is set-up and the network is operating, the device can save files from up to four networked PC or Mac computers for easy file sharing and enjoyment.

Hvordan tolker dere dette?

9377021[/snapback]

 

At man trenger programvare fra Iomega for å kunne bruke boksen.

Lenke til kommentar
Er det NAS eller SAN?

9375965[/snapback]

det er som natt og dag... vet du hva ett san er?

det så klart en nas.

Lidl selger fra torsdag 400gb disk med nettverksplugg til 995,- ;D

9376918[/snapback]

 

Tull, 1590 kr. http://www.lidl.no/no/home.nsf/pages/c.o.2...erkstilkobling_

9377172[/snapback]

Så det i avisa i gård. Det stod førpris 1590kr nå 998kr eller 999 husker ikke eksakt, kan scane inn avisa når jeg kommer hjem ;)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Kan du utdype det litt?

 

NAS uses file-based protocols such as NFS (popular on UNIX systems) or SMB (Server Message Block) (used with MS Windows systems).

 

Jeg trodde det var hele poenget med NAS, at det brukte vanlige "file-based" protokoller slik at alt kan få tilgang direkte, uten mer drivere/software. Og det er det jeg har lest og blitt fortalt alle andre steder. Akkurat hva går den vanlige misforståelsen ut på?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...