Gå til innhold

Canons nye entusiastkameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
Hvor ble det av Canon Powershot SX100 IS ?

Kan ikke finne det til salgs i mer enn en nettbutikk. Ingen av "de store" selger det.

Noen grunn til at det ikke taes inn. Det burde jo være en volummodell.

Kanskje fordi Canon Norge ikke tror på det kameraet sev? HAr tatt litt i det, og det ble hverken fugl eller fisk.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jepp. Fant det til 2.999,- på elkjop.no. Men det er jo samme pris som det mer velutstyrte Powershot S5 IS selges for, så elkjop får ikke besøk av meg. Eneste minus med S5 er at det veier ca 200gr mer og er litt større.

Noen som kan foreslå evt. alternative kameraer med 10x zoom i prisklassen 2-3000 ?

Vi har hatt et Ricoh R3/R5 som er et supert og raskt kamera, men som nå returneres siden linsedeksel og objektiv har vært reparert/byttet 4 ganger på 2 år.

Det som er spesielt bra med Ricoh R3/R5 er at det er veldig "raskt på avtrekkeren", nesten umiddelbart slik som "gode, gamle filmkamera". En rekke kompaktkamera er så treige at motivet for lengst er borte før bilde taes.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er dette "øremerket" Elkjøp. Dvs at Canon har avtale om å kun selge det gjennom den kanalen.

 

Jeg ringte Canon og spurte produktsjefen deres, og det du sier her stemmer egentlig ikke. Canon har ikke inngått noen ekslkusivitetsavtale som sådan med Elkjøp, men Elkjøps eier (Dixon's) har kjøpt opp hele den nordiske produksjonen av den svarte utgaven av kameraet. Effekten er mye den samme, i alle fall for øyeblikket, men sølvversjonen av SX100 IS skal være tilgjengelig gjennom andre distributører, fikk jeg beskjed om.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er dette "øremerket" Elkjøp. Dvs at Canon har avtale om å kun selge det gjennom den kanalen.

 

Jeg ringte Canon og spurte produktsjefen deres, og det du sier her stemmer egentlig ikke. Canon har ikke inngått noen ekslkusivitetsavtale som sådan med Elkjøp, men Elkjøps eier (Dixon's) har kjøpt opp hele den nordiske produksjonen av den svarte utgaven av kameraet. Effekten er mye den samme, i alle fall for øyeblikket, men sølvversjonen av SX100 IS skal være tilgjengelig gjennom andre distributører, fikk jeg beskjed om.

 

Ok, pretty close but no cigar.... :-) Men som du sier effekten er omtrent den samme.

Endret av EspenE
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...