Gå til innhold

5MP Touch,120fps(?)videorec+YouTube fra LG -KU990

Anbefalte innlegg

Det skal bli interessant å se billedkvaliteten på fotografier tatt med denne, men enda mer interessant med video-opptakene.

LG%20NYX%20C2.jpg

Noen fakta(slik de er gjengitt):

-3 tommers skjerm

-YouTube-visning i optimal kvalitet

-Direkte opplasting av video-opptak til YouTube

-Video-opptak i 320 X 240 med hele 120fps(??)

-FM Radio

-5 MP kamera

(with stabilizer of image for photos and video (panoramic 16:9, 18:10, 640×480, 320×240, 176×144))

-3,5G HSPDA

-Touchscreen

LG%20NYX%20L1.jpg

default.jpg

Det er ikke fastsatt noen dato eller pris på spetakkelet,

men den er forventet snart...

Vet ikke om den kommer til Norge, men man kan jo håpe! :cool:

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

120 fps er vel kanskje en feil/skrivefeil. det hadde vel tatt så veldig mye prosessor fra den lille der og minne på filen og skjermen kunne kanskje ikke gjengitt det og heller ikke youtube og kan vi se forskjell på 80 og 200 fps?

men kanskje den kan ta opp i 120 fps i qvga, også har den også vga men i lavere fps?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

"The device will have the power to capture macro still images and even record QVGA videos at a 4X speed of 120 frames per second. " iflg. IndiaTimes.

De melder også at mobilen har blitz.

Ellers:

"The touchscreen KU990 will have an HSDPA connectivity to help view and upload videos on YouTube, participate in video chats or just surf the web. The 3-inch screen, and MP3player and microSD card slot of the original Prada will be supplemented by an FM radio. The phone will come with an array of pre-loaded applications, including the Muvee video editing app. "

post-116692-1184238881_thumb.jpg

Lenke til kommentar

120 bilder i sekundet i opptak betyr at man kan vise filmen i en fjerde dels hastighet, altså skikkelig slow motion!

Det blir da slowmotion i mer TV-kvalitet (dvs skarphet pr bilde) fremfor at man reduserer hastigheten på avspillingen i Adobe Premiere eller lignende.

Skulle selvfølgelig hatt denne muligheten i 640x480 oppløsning, men en god start!

Lenke til kommentar
"The device will have the power to capture macro still images and even record QVGA videos at a 4X speed of 120 frames per second. " iflg. IndiaTimes.

De melder også at mobilen har blitz.

Ellers:

"The touchscreen KU990 will have an HSDPA connectivity to help view and upload videos on YouTube, participate in video chats or just surf the web. The 3-inch screen, and MP3player and microSD card slot of the original Prada will be supplemented by an FM radio. The phone will come with an array of pre-loaded applications, including the Muvee video editing app. "

9058752[/snapback]

Hmm, Prada har da FM radio (RDS) fra før av?

Men ellers ser det ut som en fin telefon dette her. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

nå har ikke jeg lest alle kilder og nyheter osv men kan noen fort si om denne også har vga video? det hadde da vært idiotisk om den ikke hadde det, og hvis den er så rask, hadde det vært noe problemer med enda høyere oppløsning?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

spørsmål:

hvorfor har ikke mobiler med 3 mp hd videoopptak? pga prosessor eller har det noe med andre problemer, med en så liten sensor? har det med at det tar masse proessorkraft og man ikke kan filme med hele sensoren fordi man bruker elektronisk bildestabilisering på mobiltelefoner?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er sannsynligheten for at denne kommer med Wi-Fi? :dontgetit: At den kommer til Norge er det vel store sjanser for mtp. at Prada selges her?

EDIT: Ser at Prada navnet ikke er en del av telefonen... kan det derfor hende at denne telefonen ikke bli like dyr? Men uansett - tror dere at denne vil bli steike dyr, som Prada modellen?

Endret av above_trutth
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne mobilen har mange imponerende spesifikasjoner.

-5,1MP med autofokus og billedstabilisator.

-3 tommers touchscreen med vibrering ala Neonode.

-Video-opptak i 30fps med oppløsning på 640X480

-Første mobil med slow motion opptak i 120fps.

-HSPDA med hastigheter opp mot 3,6MB pr.sekund.

-3G

-Direkte opplading av videoer til YouTube.

-Direkte avspilling av YouTube-videoer.

-Støtte for avspilling av Xvid/DivX-formatet.

-Gode muligheter for redigering av biklder og videoer

samt at man kan skrive direkte på bildene med stylus eller finger.

-Qwerty touch-screen hvis man ønsker det.

Prisen er forventet å være 600 Euro når den legges ut for salg i siste halvdel av oktober.

Cnet har testet den og er mektig imponert.

4 siders test med videoer her.

00FA000000590412.jpg

012C000000590428.jpg

012C000000590434.jpg

012C000000590436.jpg

012C000000590440.jpg

012C000000590416.jpg

Lenke til kommentar

Nå har GSMarena kommet med sin anmeldelse,

her er noen smakebiter:

"The LG KU990 is really easy to handle and the touch-centric form factor is of no hindrance to usability. It feels nice and comfortable to hold. Speaking of touch though, it has got to be noted that the KU990 Viewty has a different touch-sensitive display than the LG Prada phone. While the Prada screen only accepted commands when touched with a bare finger or through a thin cloth, here you can use your fingers, the enclosed stylus, a pen, or even your doorkeys (certainly not advisable!). The display deals well under bright sunlight,"

"The LG KU990 deals great with making phone calls, as you have all the rights to expect. When it comes to loudspeaker volume, it was a nice surprise that it's the loudest handset we've tested recently in our office."

"An absolute must-have for every fully touch-based handset and a feature we missed in the Prada phone is some sort of feedback when the screen is pressed - something besides the touch tone and the touch animation. LG have taken care of it for us and the KU990 is haptics-enabled, which means that every press is accompanied by a gentle vibration, that let's you know your press has been accepted. Settings for it include a choice of three types of vibration plus 7 levels of vibration strength."

"The LG KU990 also has office document viewer functionality thanks to the Picsel viewer. As we managed to confirm, the viewer supports MS Word documents, MS Excel files and PDF files. Unlike the Prada phone, scrolling and zooming the documents is really fast. In fact, we've never seen the Picsel viewer work that fast. It's only on PDF files that you notice certain lag. You can even view your documents in landscape mode."

"The KU990 offers an upgraded MP3 player as compared to the one in Prada. When it comes to track filtering, the Prada phone didn't have any options at all. The LG KU990 Viewty can filter tracks as any other modern music player - by artist, album, genre, playlists, recently played and several more."

"The video player of the LG KU990 is much like the one seen on the Prada phone - it is really nice and you can watch videos in fullscreen landscape mode with or without semi-transparent overlay controls. You can also opt for both normal and widescreen aspect ratio. The greatest improvement in the video department is that the Viewty is now capable of playing DivX 5 videos (as well as recording those). Most of the videos that we tried played smoothly and offered the same image quality as seen on PC"

"The LG KU990 possesses a wonderful web browser with rich options. It does manage to use the screen real estate to its advantage and you can browse web pages with or without the controls visible. Turning the screen landscape makes browsing even more enjoyable. There is even a mini-map to help you find your way around spacious web pages. And if all that is not enough, it supports tabbed browsing allowing you to forget about linear browsing and open your links of interest in separate tabs that you can close independently later on."

"The KU990 is great at Panorama images and certainly better than its 5 megapixel competitors"

". Our calculations show that this mode consumes only 300KB per second, or to put it simply you can fit 1 hour of video on a 1GB memory card at the highest quality setting. Besides VGA resolution videos the LG KU990 is also capable of recording movies in 640x384 resolution with a 16:9 wide aspect ratio."

"Complete with high-tech features, the LG KU990 managed to impress us even at its pre-release stage. To say the least, the Viewty holds a lot of promise. It's a well-balanced product, in which style is not eclipsed by the massive functionality. We believe it's got what it takes to aim for a sweeping success."

5 siders grundig test med masse bilder og videoer kan leses her

post-116692-1190769257_thumb.jpg

post-116692-1190769275_thumb.jpg

post-116692-1190769287_thumb.jpg

post-116692-1190769302_thumb.jpg

post-116692-1190769313_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Spørsmålet er bare OM den kommer til Norge, og i tilfellet NÅR.

Er vel ikke tvil om K850i kommer før KU990. For min del er det ikke tvil om at videospecsa på KU990 veier tungt i forhold til valget av min nye mobil. Er i forøvrig skeptisk til touch-screen generellt, men har prøvd Prada mobilen nylig, og ble positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...