Gå til innhold

Telenor kjøper Talkmore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, enda godt at jeg allerede har meldt overgang fra TalkMore til OneCall, portering 10.juli.

 

Ville ikke støttet et Telenor-eid selskap med en eneste krone.

 

2250 pr. kunde er ikke småpeng.. pengene skal tjenes inn igjen, så tror ikke Talkmore kunder skal håpe på noe prisnedgang med det første.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg Telenor rett så vil det medfølge dyrere priser, gammel teknologi(vil du kjøpe ISDN av oss?), døgnåpen kundeservice og NIX frakobling!!. haha (Dette var ment som en spør hvis dere ikke tok denne)

 

Men hvis jeg skal være seriøs så tror jeg prisene vil holde seg sånn som de er idag hos Talkmore. Se bare på Chess når de ble kjøpt opp av Telia Sonera. De er enda et selskap under Chess navnet og leverer billige løsninger som før. Du vil vel merke det mest med et nytt simkort med Telenor dekning. Talkmore bruker idag Netcom nettet.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Kjenner jeg Telenor rett så vil det medfølge dyrere priser, gammel teknologi(vil du kjøpe ISDN av oss?), døgnåpen kundeservice og NIX frakobling!!. haha

 

Men hvis jeg skal være seriøs så tror jeg prisene vil holde seg sånn som de er idag hos Talkmore. Se bare på Chess når de ble kjøpt opp av Telia Sonera. De er enda et selskap under Chess navnet og leverer billige løsninger som før. Du vil vel merke det mest med et nytt simkort med Telenor dekning. Talkmore bruker idag Netcom nettet.

9023012[/snapback]

 

Syns dere krisemaksimerer litt her :)

 

Slik jeg ser det så blir det sikkert samme greia som med da Chess ble kjøpt av Teliasonera.

 

1. Man blir naturligvis flyttet over på eieren sitt nettverk (Telenor).. Neppe noen som blir "skadelidende" av det.

 

2. Man får sikkert lengre åpningstid på kundeservice. Og en større organisasjon bak seg.

 

3. Produktnavnet består, og samme med prisstrategien. Dette er jo for å få et bedre fotfeste iblandt kjente "lavpris" leverandører. Det er da ikke i Telenor sin interesse å gjøre dette om til Telenor Mobil Light..

 

mvh

 

Torbjørn :)

Lenke til kommentar
1. Man blir naturligvis flyttet over på eieren sitt nettverk (Telenor).. Neppe noen som blir "skadelidende" av det.

 

Tenk deg at de blir nå flyttet Fra netcom som de må betale masse penger av for å leie nettet av, og de skal nå flyttes over til telenor som eier de.

 

De sparer masse penger på ikke å betale mye for nett, og dermed kan vise til enda mer konkuranse dyktige priser på lavprismarkedet :)

Lenke til kommentar
Syns dere krisemaksimerer litt her :)

 

Slik jeg ser det så blir det sikkert samme greia som med da Chess ble kjøpt av Teliasonera.

 

1. Man blir naturligvis flyttet over på eieren sitt nettverk (Telenor).. Neppe noen som blir "skadelidende" av det.

 

2. Man får sikkert lengre åpningstid på kundeservice. Og en større organisasjon bak seg.

 

3. Produktnavnet består, og samme med prisstrategien. Dette er jo for å få et bedre fotfeste iblandt kjente "lavpris" leverandører. Det er da ikke i Telenor sin interesse å gjøre dette om til Telenor Mobil Light..

 

mvh

 

Torbjørn :)

 

 

1. Tro det eller ei, men det finnes faktisk steder her på østlandet hvor Netcom har bedre dekning enn Telenor.

 

2. Neppe. Døgnåpen kundeservice koster penger og siden poenget med Talkmore er lave priser er dette neppe aktuelt.

 

3. Telenor er ikke dumme så de skjønner jo at det er en grunn til at folk er kunder hos Talkmore og ikke hos Telenor Mobil, derfor vil de selvsagt ikke forandre altfor mye altfor fort, men det blir nok forandringer.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
×
×
  • Opprett ny...