Gå til innhold

Programtips: TweakVI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørt rykter om at TweakVi skaper ustabilitet, er dette riktig? Og tweaking av netthastighet, spesielt på lokalnett, er jo kjærkomment om det faktisk virker, i Vista går det veldig tregt for meg.

 

AtW

8947469[/snapback]

 

dette løste problemet for meg: (står på engelsk, er på jobb så husker ikke hva det heter på norsk ^^)

Start>>Control Panel>>Programs and Features

 

Click on ‘Turn windows features on or off’ on the left side of the screen

 

Unchecked ‘Remote Differential Compression’

 

 

var også en ting til, som måtte deaktiveres i DOS, husker ikke hva det var men..vet heller ikke om det hjalp, siden jeg prøvde både det og det jeg beskrev over :)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg ikke tredjepartsprogrammer for opitmering av Windows. Bruk heller services.mcs, msconfig og regeditor. Sistnevnte må du nok ha litt veiledning for hva de ulike kommandoene gjør.

 

Kan være riktig det ATWindsor sier om ustabilitet. Optimèr heller din nettleser for raskere visning av internettsider, i stedet for å ''tweake'' nettverket ditt generelt. I så fall oppgrader hardware på nettverket, f. eks. router med 1000Mbps.

Lenke til kommentar

Kanskje artikkelforfatter synes det er verdt å teste programvaren også? Ville jo kommet oss andre til gode om dette ble gjort. I allefall har jeg stor interesse for flere erfaringer rundt dette programmet.

 

En annen her som mente at det meste kan bli gjort rundt services og windows sine egne funksjoner. Hva med en liten guide til dette for alle oss andre? ;)

Lenke til kommentar
Optimèr heller din nettleser for raskere visning av internettsider, i stedet for å ''tweake'' nettverket ditt generelt. I så fall oppgrader hardware på nettverket, f. eks. router med 1000Mbps.
What the hell? Du anbefaler at folk IKKE fikser på innstillingene for sin maskin men istedet kjøper en dyrere router som på ingen måte kommer til å påvirke hastigheten med mindre man sitter på en 1gbit pipe? Lurt. Veldig lurt.
Lenke til kommentar
Optimèr heller din nettleser for raskere visning av internettsider, i stedet for å ''tweake'' nettverket ditt generelt. I så fall oppgrader hardware på nettverket, f. eks. router med 1000Mbps.
What the hell? Du anbefaler at folk IKKE fikser på innstillingene for sin maskin men istedet kjøper en dyrere router som på ingen måte kommer til å påvirke hastigheten med mindre man sitter på en 1gbit pipe? Lurt. Veldig lurt.

8950039[/snapback]

Straw man

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...