Gå til innhold

- Mobiler ødelegger bilnøklene våre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fruen klarte å zappe remotedelen i bilnøkkelen vår, mest sannsynlig ligget tett med mobilen (SE T630) og rette signaler til rett tid. Heldigvis så var det kun sentrallåsen det gikk ut over, kretsene for startsperra virket. Skjedde 2 dager etter at jeg knerta minibankkortet mitt med min mobil (N6630)...

 

Det var ikke større problem enn å ta en tur opp til merkeverkstedet og få kodet opp nøkklene på nytt, de hadde også vært borte i dette tidligere.

 

Så jeg er nå tilbake til samme sikkerhetstankegang som man hadde med floppydisker og magneter i gode gamle dager, ha ikke mobilen i nærheten av andre elektroniske dibbedutter. Kan den knerte USB minnepenner og data på eksterne harddisker mon tro......?

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Så jeg er tilbake til samme sikkerhetstankegang som man hadde med floppydisker og magneter i gode gamle dager, ha ikke mobilen i nærheten av andre elektroniske dibbedutter. Kan den knerte USB minnepenner og data på eksterne harddisker mon tro......?

8703536[/snapback]

Noe for Mythbusters mon tro?

 

Jeg var virkelig ikke klar over at mobiltelefoner kan gjøre slikt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Så jeg er tilbake til samme sikkerhetstankegang som man hadde med floppydisker og magneter i gode gamle dager, ha ikke mobilen i nærheten av andre elektroniske dibbedutter. Kan den knerte USB minnepenner og data på eksterne harddisker mon tro......?

8703536[/snapback]

Noe for Mythbusters mon tro?

 

Jeg var virkelig ikke klar over at mobiltelefoner kan gjøre slikt :dontgetit:

8703570[/snapback]

 

Det er en radiosender, og radiosignaler er ikke noe man tuller med. Du klatrer ikke opp i ei TV mast uten blysusp.....

 

Jepp, vil nok funke bra som et pause eksperiment en gang de driver med noe heavy-duty saker. F.eks. krasje to trailere mot hverandre med en bil i mellom, for å se om de ble sveiset sammen, da var det vel samtidig sjekk om mobiltelefoner påvirket flyinstrumenter eller ikke?

Lenke til kommentar
Nøkkelen inneholder en elektronisk kode som er idéell.

 

Skjønte ikke helt denne setningen. Er "idéell" forvekslet med "unik", eller er det glemt noen ord?

8702392[/snapback]

Oi, det ble en ganske optimal elektronisk kode. Ja indeed, unik er ordet som burde vært på idéells plass.

 

 

 

 

Min bilnøkkel er heldigvis av metall, og er helt uprogrammerbar ;)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Så jeg er tilbake til samme sikkerhetstankegang som man hadde med floppydisker og magneter i gode gamle dager, ha ikke mobilen i nærheten av andre elektroniske dibbedutter. Kan den knerte USB minnepenner og data på eksterne harddisker mon tro......?

8703536[/snapback]

Noe for Mythbusters mon tro?

 

Jeg var virkelig ikke klar over at mobiltelefoner kan gjøre slikt :dontgetit:

8703570[/snapback]

 

dem dreiv å testet magneter og bankkort en gang, men dette er som opresterud på peker, radiosendere...

 

nåja, gjetter meg til at det som skjer er følgende:

 

vi vet at radio-bølger (en del av EM-spekteret iirc) er energi. om en har rette komboen av spoler/antenner så kan denne energien fanges inn. dermed har du noe tilsvarende en kortslutning.

 

tror ikke det skal store avstanden mellom mobil og "nøkler" til før problemet forsvinner.

 

når det gjelder det å knerte usb-pinner og tilsvarende på denne måten så tviler jeg. usb-pluggen egner seg ikke akkurat som antenne vil jeg tro. men om vi snakket WUSB så kunne kanskje pipen fått en annen lyd...

 

hmm, nå kom jeg til å tenke på farene ved trådløs strøm...

Lenke til kommentar
Tja, har du noen ganger mistet en nøkkel av metall og irritert deg over at du ikke bare kan deaktivere den?

8714942[/snapback]

 

en tur på jernvaren og en drill fikser den saken ;)

 

på samme måte som med windows, småprogrammer og jevne formateringer så kan det kanskje være en fordel å bytte låser innimellom :tease:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...