Gå til innhold

PS3 media streaming spørsmål, hjelp osv.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Virker som om det er veldig stor interesse for den nye muligheten til å streame mediafiler til PS3 fra PC-en. Men det er problemer med å få det til å funke og hvilke program som bør brukes.

Selv klarer jeg fint å spille av musikk og se bilder ved bruk av WMP 11 mediedeling, men har litt problemer med video. Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde nå at PS3 støttet uPNP mediaservere og da installerte jeg med det samme wizD media server på PC'en som jeg har kjørt tidligere (sammen med en Helios mediabox). Startet spent opp PS3'en og søkte etter mediaserver men fant ingenting dessverre.. Dersom dette går med WMP11 så er jeg ganske sikker på at også mediasoftware som wizd burde fungere sammen med PS3. Hvis noen har lyst til å bidra med ideer og prøve selv, kan wizd lastes ned her:

 

http://wizd.sourceforge.net/

Lenke til kommentar

Jeg fikk en beskjed fra WMP 11 at det fantes en ny enhet å dele media med med en gang oppdateringen av ps3 var ferdig, og godtok denne (unknown device). På ps3 får jeg nå opp under alle menyene en wmp logo og navnet på pc'n min.

 

Her stopper det desverre. Jeg får opp en beskjed (på ps3) om at tilgang ikke er tillat og at jeg må konfigurere mediaserveren min.

 

Noen som kan hjelpe en stakkars uvitende med et tips eller to?

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
Jeg fikk en beskjed fra WMP 11 at det fantes en ny enhet å dele media med med en gang oppdateringen av ps3 var ferdig, og godtok denne (unknown device). På ps3 får jeg nå opp under alle menyene en wmp logo og navnet på pc'n min.

 

Her stopper det desverre. Jeg får opp en beskjed (på ps3) om at tilgang ikke er tillat og at jeg må konfigurere mediaserveren min.

 

Noen som kan hjelpe en stakkars uvitende med et tips eller to?

8691953[/snapback]

Hvis du deler musikk så vil det nok komme opp. Video spiller ikke så bra av etter det jeg fikk testet ut.

 

Nero derimot kjører veldig bra. Untatt at filmene hakker. Noe som er litt rart siden de ikke gjør det på min maskin. Det virker som den kjører 15fps eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Bruker Nero home og har fått til deling men... får ikke tilgang til video/film, det står bare acces denied check your media server, ser også ikonet av de forskjellinge filmene på PS3en. Får spilt av musikk uten problem, skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til filmavspilling men musikk går fint. Noen som har noen gode forslag? Hjøøølp

Endret av Norfra
Lenke til kommentar

Hakking på Nero Home får man bort med å justere på transcodingen.. Default er Original resolution. Endre til PAL i første omgang.. Om det ikke går bedre, endre til NTSC.

 

I og med at PAL og NTSC har forskjellig antall linjer/punkter går man rett og slett ned på oppløsningen ved å endre på dette valget..

 

Det hjalp ihvertfall meg.. :)

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her. Bruker Nero home og har fått til deling men... får ikke tilgang til video/film, det står bare acces denied check your media server, ser også ikonet av de forskjellinge filmene på PS3en. Får spilt av musikk uten  problem, skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til filmavspilling men musikk går fint. Noen som har noen gode forslag? Hjøøølp

8693365[/snapback]

Ok nå har jeg prøvd meg på WMP11, samme greia der, musikk går fint men klarer ikke .avi filer unsupported data får jeg slengt i tryne. Hadde vært fint om noen kunne si hvordan få til avspilling av divx etc.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er treg og dette allerede står i en eller annen tråd med et språk jeg ikke forstår, men det skal la seg gjøre å styre min ps3 fra min psp, via et trådløst nett, fra hvor som helst i verden.

Stemmer dette?

 

I går fikk jeg satt opp, slik at min ps3, kunne streame fra min pc.

Jeg klarte etterpå å bruke min psp til å styre min ps3 som igjen klarte å streame fra pc'en.

 

Er dette mulig hvis jeg kobler med på med psp for eks på et hotell i afrika?

Lenke til kommentar

Et spørsmål angående Nero Media home...

 

Jeg har en nettverksdisk (Maxtor shared storage plus) med alle mediafilene mine på, ved å bruke Windows media player som server får jeg ikke tilgang til filene på nettverksdisken via PS3.

 

Spørsmålet er:

Kan man dele media fra nettverksdisk via Nero Media home? Er det noen som kan bekrefte hvorvidt dette lar seg gjøre?

 

Installerte forresten Twonky media server på nettverksdisken, dette fungerer til dels men er alt for tregt og ustabilt til at jeg vil bruke den løsningen.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding.

 

Joda drevet er mappet (Z:), fungerer likevel ikke via WMP.

 

Det virker som Nero er det som fungerer best og jeg kjøper meg nok en lisens (demoversjonen er gått ut på dato) så snart noen har bekreftet at man kan dele filer fra nettverksdrev....

Lenke til kommentar

akkurat samme problem her, og noe som irriterer vannet av meg... planene om å ta igjen litt lost og heroes gikk i vasken ser det ut som.

 

bruker også nero home og får alt opp på ps3`en (inkludert alle videofilene jeg har lagt til), men 90% lar seg ikke spille av. (kun noen få mpeg-filer funker).

 

noen som vet om det er håp om å få avi- og andre filmfiler til å funke?

 

PS: Ironisk nok funker det meste på xbox 360, etter at jeg innstallerte nero home, men der er bildekvaliteten helt ræva for å si det snilt.

 

 

Trenger litt hjelp her. Bruker Nero home og har fått til deling men... får ikke tilgang til video/film, det står bare acces denied check your media server, ser også ikonet av de forskjellinge filmene på PS3en. Får spilt av musikk uten  problem, skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til filmavspilling men musikk går fint. Noen som har noen gode forslag? Hjøøølp

8693365[/snapback]

Ok nå har jeg prøvd meg på WMP11, samme greia der, musikk går fint men klarer ikke .avi filer unsupported data får jeg slengt i tryne. Hadde vært fint om noen kunne si hvordan få til avspilling av divx etc.

8695854[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...