Gå til innhold

April-utgaven av Catalyst klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Videokonvertering

Blant nye funksjoner er et konverteringsverktøy for videoer for Windows Vista (32-bit). Verktøyet, Avivo Video Converter, skal enkelt kunne konvertere fra en rekke formater til f.eks. MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX, WMA, H.264 med flere. Verktøyet finnes i Catalyst Control Center.

Snakker vi om ATI sin versjon av PureVideo?

Lenke til kommentar

Har de snart giddet å løse "Mpeg2 ghosting" problemet eller "smearing" som noen kaller det? Så at problemet fortsatt var tilstede i 7.3 og at gammel registry fix måtte legges til manuellt. Få legger merke til det, men det er spesielt synlig på nyere animasjonsfilmer.

 

I tillegg hadde 7.3 BSOD også i WinXP, ikke kun i Vista som det er påstått. Fikk BSOD fast 2 ganger i døgnet når jeg gikk fra 7.2 til 7.3 og før 7.3 har jeg aldri hatt det med maskinen 24/7.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått til å bruke de to siste driverene (7.2 og 7.3) pga controlcenteret klikker. Har funnet folk på nettet som har lignende feil (husker ikke feilmeld. i farten, kommer nok med en edit hvis det ikke funker/funker), men ingen løsn.. Det går å installere driveren, men da uten controlcenter, og det gidder jeg ikke... Får håpe denne funker...... ?

 

edit: funka forsåvidt hoss meg etter noen forsøk , da bare etter en avinstallasjon eldre drivere. Men, jeg synes det var litt buggy, samt litt problemer med oppløsningen i Unreal Tournament, dvs har høyoppløst spill, men lavoppløst "bilde", og ser da bare litt av "spillbilde".

Gikk tilbake til 7.1 , som funker så som så..

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Jeg får ikke lov å laste ned driver fra ATI siden i Opera. De skylder på "referrer". Skuffende :thumbdown:

8421364[/snapback]

 

Skal man skylde på hw.no for å ikke ha sjekke linken eller ati for å tulle med sidene sine? :hmm:

 

Det web-serveren reagerer på er at artikkelen ligger på ati.de mens selve nedlastingen ligger på ati.com... Start på ati.com og finn fram til 'drivers' manuelt så går det nok bra til slutt. :)

 

 

OT. Reinstallerte maksinen i helga, lastet ned drivere fra ATI for å få det siste, typisk å laste ned *en* dag før ny versjon ble lagt ut. :mad:

Lenke til kommentar

AAAAAARRRRRRGGGGHHHHHHH!!!

 

De har discontinua å støtte Mobility Radeon. Hvordan kunne de?

Blir nå tvunget til å sitte på gjerdet å vente på at HP skal en eller annen gang få ut fingern å komme ut med drivere.

Blir nok heller som i gamle dager tenker jeg; modda drivere.

 

Noen som har noen hotte tips på hva som er de hotteste modda driverne for x64 Vista?

Lenke til kommentar
Noen som har noen hotte tips på hva som er de hotteste modda driverne for x64 Vista?

8427794[/snapback]

Om jeg ikke tar feil, så er det desverre veldig få modda drivere til 64-bit vista, siden den KREVER signerte drivere.

 

Når det gjelder 32-bit eller XP, så er WarCat driverene mitt stalltips:

http://www.tweaksrus.com/

 

7.2 er nyeste versjonen til Vista.

7.3 er nyeste til XP.

 

Venter i spenning på WarCat 7.4. :)

Lenke til kommentar

Hmmm, er det bare meg, eller funker ikke 7.4 driveren slik den skal?, for når jeg setter på full Anisotropic Filtering i Catalyst Control Center, så funker ikke det i spillene jeg har, den er fortsatt av selv om den er satt til 16x.

 

Måtte gå tilbake til v7.3 for å få Anisotropic Filtering til å virke :( .

 

Har et Radeon X1900 XT kort hvis dere lurer, men det ser dere også i signaturen min :) .

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...