Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Xenon-lys og mer problemer


voluz

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Har hatt en del innlegg her nå om mine "elskede" Xenon-lys som kortslutter hele bilen med jevne mellomrom når de brukes. Les alt om dette her om du vil.

 

Anyway; som en siste løsning ble jeg anbefalt av firmaet hvor jeg kjøpte lysene å pakke ballastene inn i plast. Det ble gjort, men ingen hjelp. De ble dessuten også pakket inn i stoff, og SÅ plast, for å være helt sikker på å hindre overledning osv. Men bilen kortslutter fortsatt!

 

Har gjort alt med lysene, fra montering av kit'et, feilsøking og feilretting på autorisert verksted - og pengene har flydd! Uten resultat. Er nå drittlei. Hva gjør jeg?

 

Har jeg rett til å heve kjøpet? Eller må jeg ta til takke med et nytt sett? (Må jo i hvert fall ha rett på et nytt sett...?)

 

Skal legges til at det er temmelig nøyaktig 1 år siden jeg kjøptet kit'et, men siden det har vært en lang sommer, mye frem og tilbake, sløving fra min side og gått med tid til feilsøking og retting har jeg liksom ikke "fått nok" før nå.

 

Av tidligere feil med kit'et kan det nevnes at jeg først fikk ballaster som slo ut "Auto Check'en" i bilen, måtte så få ballaster med lavere Watt, deretter var det 1 av pærene som ikke funket, så måtte få tilsendt en ny slik, og så er det altså fortsatt at kit'et kortslutter bilen - noe det har gjort hele tiden.

 

Har ikke noe ønske om å henge ut produsenten/firmaet her, har hele tiden møtt god kundeservice! (Får se hva de sier nå når jeg vil ha et helt nytt sett eller heve kjøpet da...) OG jeg vet av mange som ikke har hatt noen problemer med kit'ene sine. Men dette er jo uansett håpløst.

 

What to do? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en oppdatering. Fått svar fra forhandleren allerede, og de sier at de sender et helt nytt Xenon-kit.

 

I følge en annen bruker på dette forumet skal det ha vært en endring/oppgradering av disse settene, så håper det stemmer og at det nye nå funker som fjell... :ermm:

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe blue vision pærer istedenfor?

8201593[/snapback]

Forskjellen på BlueVision og Xenon er vel helt ekstremt stor... Vet ikke om du har sett dem sammenliknet, men? ;) Hadde det vært så enkelt som å sette i en blå pære hadde vel ikke bilprodusentene satset så mye på å utvikle Xenon-lys, samt å selge Xenon-lys som ekstrautstyr til flere tusen kroner? ;)

 

Har for øvrig Blue Vision parklys, og de er latterlige. Kosta meg 400 spenn og er like gule som vanlige lys. Blue/blå my ass... :(

Lenke til kommentar
Har for øvrig Blue Vision parklys, og de er latterlige. Kosta meg 400 spenn og er like gule som vanlige lys. Blue/blå my ass... :(

8201806[/snapback]

Slike Blue Vision pærer du har kjøpt er bare noe søppel.

 

Det er Høen Lyspærer du skal ha!

http://www.hoen-usa.com/

 

Glem alle lyspærene med påskriften Blue Vision som du finner i hopetall på bensinstasjoner!

8202130[/snapback]

At BlueVision er søppel er et tåpelig utsagn. Lyskvaliteten er MEGET god, og det lyser sterkere enn det meste annet. Man får altså hva man betaler for, men å si at det er blått (Blue) er latterlig - for det er gult som bare det.

 

Hva Höen angår har jeg Höen Xenon-look tåkelys. Disse lyser hvitt/blått, og ser perfekt ut. Men lysstyrken er jo latterlig. Som det sies over her, kunne man like godt brukt talglys. Men det hadde ikke gjort seg like bra da. :p

 

Men Höen pærer ser flotte ut, har vart i over 1 år nå, men lyset er ikke bra. Men det spiller heller ingen rolle for meg så lenge det bare er tåkelysene.

 

Ingenting kan erstatte Xenon på lysstyrke. (Unntatt ny og bedre teknologi da.)

Lenke til kommentar

Har gjort alt med lysene, fra montering av kit'et, feilsøking og feilretting på autorisert verksted - og pengene har flydd! Uten resultat. Er nå drittlei. Hva gjør jeg?

 

Har jeg rett til å heve kjøpet? Eller må jeg ta til takke med et nytt sett? (Må jo i hvert fall ha rett på et nytt sett...?)

 

8201173[/snapback]

 

Forbrukerkjøpsloven § 30, forteller deg dine rettigheter her.

 

http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#29

 

Firmaet har rett til å reparere/gi deg nye, 2 (to, ikke mer enn to) ganger og så kan du kreve pengene tilbake.

 

Og de har ikke lov til å reparere 2 ganger og så gi deg nye 2 ganger. Etter to avhjelpsforsøk kan du kreve pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven § 30, forteller deg dine rettigheter her.

 

http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#29

 

Firmaet har rett til å reparere/gi deg nye, 2 (to, ikke mer enn to) ganger og så kan du kreve pengene tilbake.

 

Og de har ikke lov til å reparere 2 ganger og så gi deg nye 2 ganger. Etter to avhjelpsforsøk kan du kreve pengene tilbake.

8202447[/snapback]

Det jeg mener også ja. ;) Men nå har de visstnok endret på dette settet da, eller gått over til et annen merke på disse Xenon-kit'ene. En bruker som hadde samme problem som meg løste i hvert fall problemet med det nye settet...

 

Så gir det ett forsøk til, så er det hevings på gang... :ph34r:

Lenke til kommentar
Har for øvrig Blue Vision parklys, og de er latterlige. Kosta meg 400 spenn og er like gule som vanlige lys. Blue/blå my ass... :(

8201806[/snapback]

Slike Blue Vision pærer du har kjøpt er bare noe søppel.

 

Det er Høen Lyspærer du skal ha!

http://www.hoen-usa.com/

 

Glem alle lyspærene med påskriften Blue Vision som du finner i hopetall på bensinstasjoner!

8202130[/snapback]

At BlueVision er søppel er et tåpelig utsagn. Lyskvaliteten er MEGET god, og det lyser sterkere enn det meste annet. Man får altså hva man betaler for, men å si at det er blått (Blue) er latterlig - for det er gult som bare det.

 

Hva Höen angår har jeg Höen Xenon-look tåkelys. Disse lyser hvitt/blått, og ser perfekt ut. Men lysstyrken er jo latterlig. Som det sies over her, kunne man like godt brukt talglys. Men det hadde ikke gjort seg like bra da. :p

 

Men Höen pærer ser flotte ut, har vart i over 1 år nå, men lyset er ikke bra. Men det spiller heller ingen rolle for meg så lenge det bare er tåkelysene.

 

Ingenting kan erstatte Xenon på lysstyrke. (Unntatt ny og bedre teknologi da.)

8202416[/snapback]

For det første så snakker jeg her om såkalte Xenon-look pærer. Det ligger i navnet. Det ser altså mest som Xenon av slike typer pærer. At de ikke lyser like bra som Xenon er jeg sef. 100% klar over. Men utseendemessig er det ingen pærer som leverer ett lys som LIGNER mer på xenon. Og da snakker jeg altså ikke om selve lysstyrken.

 

Jeg betalte vertfall 395 kr. for 2 stk. grøftelyspærer og 2 stk. parklyspærer.

I denne tråden sies det at man har brukt rundt 400 kr. på Blue Visionpærer....

 

Min bil har uansett adaptive Bi-Xenon lykter... derfor så har jeg bestilt slike pærer... for at det skal se mest mulig likt ut.

 

Har man ikke Xenonlys i hovedlyktene, så er det døfødt og kjøpe pærer som likner Xenon. Man snakker altså her om selve utseende på lyset pærene gir og ikke selve lysstyrken.

Lenke til kommentar
For det første så snakker jeg her om såkalte Xenon-look pærer. Det ligger i navnet. Det ser altså mest som Xenon av slike typer pærer. At de ikke lyser like bra som Xenon er jeg sef. 100% klar over. Men utseendemessig er det ingen pærer som leverer ett lys som LIGNER mer på xenon. Og da snakker jeg altså ikke om selve lysstyrken.

 

Jeg betalte vertfall 395 kr. for 2 stk. grøftelyspærer og 2 stk. parklyspærer.

I denne tråden sies det at man har brukt rundt 400 kr. på Blue Visionpærer....

 

Min bil har uansett adaptive Bi-Xenon lykter... derfor så har jeg bestilt slike pærer... for at det skal se mest mulig likt ut.

 

Har man ikke Xenonlys i hovedlyktene, så er det døfødt og kjøpe pærer som likner Xenon. Man snakker altså her om selve utseende på lyset pærene gir og ikke selve lysstyrken.

8202597[/snapback]

Det finnes dessverre ikke Xenon-look H6W-pærer, så derfor blir det litt vanskelig å finne noe slikt til min bil. Kjøpte derfor BlueVision pærer som viste seg å være gulere enn sola.

 

Har jo originalt Xenon i hovedlyktene.

Lenke til kommentar
Det finnes dessverre ikke Xenon-look H6W-pærer, så derfor blir det litt vanskelig å finne noe slikt til min bil. Kjøpte derfor BlueVision pærer som viste seg å være gulere enn sola.

 

Har jo originalt Xenon i hovedlyktene.

8202898[/snapback]

Hvis du vil kan jeg godt lete frem en bruksanvisning for å bygge om til W5W.

Skal være veldig lett og koste bare 100-200 kroner i deler :)

Lenke til kommentar
Det finnes dessverre ikke Xenon-look H6W-pærer, så derfor blir det litt vanskelig å finne noe slikt til min bil. Kjøpte derfor BlueVision pærer som viste seg å være gulere enn sola.

 

Har jo originalt Xenon i hovedlyktene.

8202898[/snapback]

Hvis du vil kan jeg godt lete frem en bruksanvisning for å bygge om til W5W.

Skal være veldig lett og koste bare 100-200 kroner i deler :)

8204858[/snapback]

Kjenner til den oppskriften. ;) Om det er den på Volkswagen Audi Club Norwegen du tenker på? :) Jau, har vurdert det da... bare litt usikker på HVOR uoriginal jeg skal kjøre lyktene på bilen. Den skal jo selges engang, hehe... Men det meste kan vel settes tilbake til slik det var forsåvidt..

 

Forsåvidt en grei idé å bytte til W5W. Pærene er "gratis" (50-60 kroner) og det finnes et gigantisk utvalg av Xenon-look pærer. H6W-pærene koster jo flere hundre kroner og det er et elendig utvalg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
godt å høre, hva kan ha vært galt med den gamle settet?

8388871[/snapback]

Tja... aner ikke. Kan være alt fra ballastene til pærene... Men tipper det var noe mellom ballastene og pærene. :p Var et mysterium hele greia, så var vel like greit å bytte alt slik det endte med tror jeg...

 

Kjekt med fjernlys igjen! Teit at det er sommer nå straks da, men - og lyst hele døgnet. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm.. Kordan er det f.eks å sette bi xenon lys i ein VW Bora 2000mod?

Eg har xenon nærlys, men ikkje på langlysa!

 

Er det bare 1 sett man kjøper eller er det masse styr og stell?

 

Man kan vel bruke nivåjusteringa som alt finnes for nærlysa?

Xenonlysa som er på bilen nå er montert orginalt.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Er vel bare å hive inn et vanlig sett som du får kjøpt til den korrekte sokkelen, som da inneholder alt man trenger. Er bare plugg-and-play såvidt jeg vet. Sansynligvis kan du ikke kjøpe de billigste settene, da disse ikke vil registrere seg på pæresjekkeren. Dette bruker å stå oppført hvorvidt de støtter det.

 

Det er ikke noe krav om høydejustering på fjernlys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...