Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars


Anbefalte innlegg

Fikk brev i posten idag fra Bredbåndsservice(Bredbåndsfabrikken)

 

Dette brevet forklarer alle problemene de har hatt siden de flyttet over kunde massen fra sverige til norge. Brevet tar også for seg andre praktiske ting.

 

Det som er spennende er det som står på nest nederste avsnitt :)

I løpet av mars måned vil bredbåndsservice komme med en ny portal, her vil det være mulig for eksisterende kunder å bestille følgende internett hastighet: 0.5mbit,10mbit, 100mbit.

 

 

100mbit :D

Blir spennende å se hva slags tilbud dette blir,om det blir 100/100mbit eller 100/20mbit f.eks. Og er spennt på prisen da 10/10mbit linja fra bbse er meget billig fra før av.

 

Godt at det kommer gode nyheter fra bbse nå som jeg har hatt ustabil linje fra dem noen uker, og for en glad nyhet da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd de ikke kan tilby dette til flere,er nok mange som hadde kastet seg på dette tilbudet om de hadde muligheten.

 

Får håpe at andre følger etter med å tilby raskere nett. Canal Digital har jo uttalt flere ganger at alt som skal til før de kan tilby 100mbit linjer er små oppgraderinger, så får håpe disse kommer i løpet av året.

Lenke til kommentar

Spurte om begrensninger og fikk beskjed om at det ikke skulle være noen. Så krysser fingrene og håper på det beste ;)

 

Bli spennende å se hva andre aktører velger å gjøre nå da, nå bbse tilbyr 100mbit. Ngt gikk jo ut her og mente de kunne tilby det,men at det ikke var nødvendig enda.

 

Blir gøy å lese vg.no på 100mbit :p (bare tullet med denne uttalelsen)

Lenke til kommentar

Ingen begrensninger på 100mbit. Nice.

 

Hvis NGT i det hele tatt har muligheten til å levere 100mbit, tviler jeg på at det er nødvendighet det står på. Det er vel heller at de allerede sliter med alle disse dårlige kobberlinjene. Husker hvor mange som kontaktet kundeservice når ADSL 2+ kom.

Lenke til kommentar
Jeg har "bestilt".. det vil si sendt mail om at jeg vil ha det så fort som mulig. :D Får se hva jeg får til svar. Sendte en mail til kundeservice.

8137991[/snapback]

 

Ok,utifra infoen jeg fikk + brevet, vil man få brukernavn/passord i posten for så å logge inn på den nye portalen som kommer, der vil man kunne velge 100mbit.

 

Lite problem dog, Linksys Rotueren jeg bruker klarer ikke mere en 40mbit inn/ut, å må finne på noe lurt.

Lenke til kommentar
Bli spennende å se hva andre aktører velger å gjøre nå da, nå bbse tilbyr 100mbit. Ngt gikk jo ut her og mente de kunne tilby det,men at det ikke var nødvendig enda.

8136092[/snapback]

 

DSL-leverandørene er i gang og prøver og lufte div blodfersk xDSL-morro som kommer "snart", eller prøver og overbevise seg selv og media om at "ingen" trenger slikt, at fiber er bortkastet osv.

Problemet er at xDSL-leverandørene står der uten noe svar utover svada og skryt om ting som "kommer snart"

Lenke til kommentar

Snakked med kundeservice på bredbåndsservice.no nå. Fikk beskjed nå om at 100mbit vill bli tilgjenglig før sommeren,så i løpet av de neste 2 ukene er vel lite sannsynelig da :(

 

Vi som er kunde vil mottat mere info om dette pr brev post fikk jeg beskjed om.

Hm, får litt forskjelling info utifra hvem man prater med der. Uanstt, det over kom fra et skriv de hadde mottat idag. Så stemmer vel.

 

Egentlig ingen krise for min del da jeg må kjøpe noe nytt utstyr for å klare å utnytte linjen.

Lenke til kommentar

Snakket med bredbåndsservice nå. Fikk beskjed om at 100/100mbit skulle være tilgjenglig for samtlige kunder innen 14 dager. Skal bare å logge seg inn på den nye hjemmesiden de lanserer og endre hastighet, så skal man få ny hastighet tvert.

Brukernavn og passord for å logge på her vil man få i posten.

 

Det blir 100/100mbit full duplex uten noen form for sperrer eller restriksjoner.

 

Vil man nedragere så må han ha abo man har ut mnd før man får det nye man nedgraderer til.

 

Er bare å krysse fingrene, håpe på det beste og kjøpe en ny router som klarer 100/100mbit :thumbup:

Lenke til kommentar
Bli spennende å se hva andre aktører velger å gjøre nå da, nå bbse tilbyr 100mbit. Ngt gikk jo ut her og mente de kunne tilby det,men at det ikke var nødvendig enda.

8136092[/snapback]

 

DSL-leverandørene er i gang og prøver og lufte div blodfersk xDSL-morro som kommer "snart", eller prøver og overbevise seg selv og media om at "ingen" trenger slikt, at fiber er bortkastet osv.

Problemet er at xDSL-leverandørene står der uten noe svar utover svada og skryt om ting som "kommer snart"

8140334[/snapback]

 

Veldig få som har dette behovet da, men fett hadde det vært med 100 Mbps.

Problemet med fiber er at der er sykt dyrt å bygge ut. Til eneboliger fokuserer fiberleverandørene mest på "nye hus" da de som oftest legger strøm samtidig. I byer er problemet at borettslag gjerne har feks UPC/Canal Digital. Fiberleverandøren tør da ikke kalkulere inn fremtidige TV/VoD-inntekter og tar dermed ikke kosten.

 

Men, Hafslund kan få dette til å gå rundt da de har kanaler og sjakter etc etablert i hele Oslo. :)

Lenke til kommentar
Snakket med bredbåndsservice nå. Fikk beskjed om at 100/100mbit skulle være tilgjenglig for samtlige kunder innen 14 dager. Skal bare å logge seg inn på den nye hjemmesiden de lanserer og endre hastighet, så skal man få ny hastighet tvert.

Brukernavn og passord for å logge på her vil man få i posten.

 

Det blir 100/100mbit full duplex uten noen form for sperrer eller restriksjoner.

 

Vil man nedragere så må han ha abo man har ut mnd før man får det nye man nedgraderer til.

 

Er bare å krysse fingrene, håpe på det beste og kjøpe en ny router som klarer 100/100mbit  :thumbup:

8160184[/snapback]

 

 

Oioioi..

Når kommer portalen opp da? Sa de noe om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...