Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tviler egentlig på at dere merker noe særlig forskjell på 10 mbit og 100 mbit med mindre dere laster ned fra flere raske kilder samtidig. Jeg har hatt 100mbit på jobb i mange år, men det er meget få servere som leverer 10mbit en gang.

8220462[/snapback]

 

Forskjellen er faktisk større en man kunne tro, men såklart ikke så stor som fra feks20/1 til 10/10, sitter selv på 1 mbit upload nå, og det er en lidelse kontra 100 mbit, men med 10/10 klarer man seg fint, men 100 er som sagt overraskende mye bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

For all del, klarer meg i med 10/10mbit linja jeg har idag, men alltid morro med noe raskere. Kan nesten ikke si nei til 100/100mbit heller :)

 

Blir spennende og se om linja faktisk blir oppgradert her i morra da.

De hadde d-link routeren til en billig penge på elektrofil messa i spektrum, men har bare dårlig erfaring med d-link,så skal ikke noe d-link utstyr inn her i huset.

Lenke til kommentar
For all del, klarer meg i med 10/10mbit linja jeg har idag, men alltid morro med noe raskere. Kan nesten ikke si nei til 100/100mbit heller :)

 

Blir spennende og se om linja faktisk blir oppgradert her i morra da.

De hadde d-link routeren til en billig penge på elektrofil messa i spektrum, men har bare dårlig erfaring med d-link,så skal ikke noe d-link utstyr inn her i huset.

8235902[/snapback]

 

Jeg har også hatt mye problemer med Dlink. Men av en eller annen grunn er min router knall stabil.

Har stått på i over ett år, uten noe nedetid. Det syntes jeg er greit for billig hjemme elektronikk...

Lenke til kommentar

Faen da, er så dritt dette, snakket med bbse igjen nå, nå kunne jeg plutselig ikke få 100mbit før på fredag pga tekniske årsaker. Vil ikke kalle faktura rot en teknisk årsak men.

De kunne ikke svare meg på hvorfor andre allerede har fått det,da jeg lurte på hvordan det var mulig.

 

Hørtes ut som ingen hadde fått det egentlig, erikjo, har du fått 100mbit?

Lenke til kommentar
Faen da, er så dritt dette, snakket med bbse igjen nå, nå kunne jeg plutselig ikke få 100mbit før på fredag pga tekniske årsaker. Vil ikke kalle faktura rot en teknisk årsak men.

De kunne ikke svare meg på hvorfor andre allerede har fått det,da jeg lurte på hvordan det var mulig.

 

Hørtes ut som ingen hadde fått det egentlig, erikjo, har du fått 100mbit?

8239057[/snapback]

 

Ja da. Det kan jeg bekrefte! kan godt ta et skjermbilde av nedlastning om du vil...:)

Ligger på ca 6-8MB/sek fra Microsoft via IE.

Lenke til kommentar

Så du bare fikk det? Lurer på hvorfor det da ikke er teknisk mulig å ordne det for meg idag, vet ikke om jeg gidder å ringe dem igjen, da personen jeg snakket med bare ble sur når jeg maset. Er jo bare snakk om en provisjonering, hvor vanskelig kan det være å få igjennom.

 

Snakket med de nå og det var ikke teknisk mulig før på fredag, så erikjo, du har vært heldig :p kom nye rutiner på det idag sa dem. Så da blir jeg nødt til å vente, jaja. har jeg en uke på meg til å få igang router pc'en her da.

Endret av miracl
Lenke til kommentar
Så du bare fikk det? Lurer på hvorfor det da ikke er teknisk mulig å ordne det for meg idag, vet ikke om jeg gidder å ringe dem igjen, da personen jeg snakket med bare ble sur når jeg maset. Er jo bare snakk om en provisjonering, hvor vanskelig kan det være å få igjennom.

8240197[/snapback]

 

Jeg sendte inn bestillingsskjema som du har gjort.

Så ble jeg etterhvert lovet at jeg skulle bli ringt opp på fredag. Da jeg ikke hadde hørt noe innen kl 16, ringte jeg. Da sa en på kundeservice at linjen allerede var oppdatert.

 

Tanken til BBSE er sikkert at man skal gjøre dette selv i den nye portalen som kommer. De er sikkert lei av oss utålmodige som ringer og ringer... :p

 

Jeg husker også at en på kundeservice sa til meg en gang at ikke alle brl. har utstyr for å tilby 100mbit linje til husstandene..

 

Men den eneste måten å få folk til å gjøre ting fort på, er å mase. Ring igjen du :)

Lenke til kommentar

Har vel ringt oppimot 20 ganger nå, hver gang jeg ringer så vet de hvem abo står på, så tror jeg skal roen litt til fredag og heller konsentrere meg om andre ting :p

 

Du sendte jo inn en kontrakt en uke før meg, så sikkert det som er forskjellen her. Ikke det at jeg helt ser hvorfor de vil ha en ny kontrakt når man allerede er kunde.

Lenke til kommentar
Noen som har hørt no mer / fått linja si oppgradert ennå? Har sendt inn skjema for bestilling av 100mbits for drøyt 2uker siden, men lite som har skjedd ennå.

8257304[/snapback]

 

erikjo var heldig, fikk oppgradet før de plutselig fikk nye rutiner. Så for oss andre, så blir det nå på fredag :D (min linje blir ihvertfall oppgradert da)

Endret av miracl
Lenke til kommentar
Noen som har hørt no mer / fått linja si oppgradert ennå? Har sendt inn skjema for bestilling av 100mbits for drøyt 2uker siden, men lite som har skjedd ennå.

8257304[/snapback]

 

Ja, jeg har fått oppgradert.

8257557[/snapback]

Screenshot av at du laster ned noe? :innocent:

8257625[/snapback]

 

 

Laster ned noe fra microsoft.com..

 

post-17147-1175091941_thumb.jpg

 

 

Opp var litt værre.. Jeg har lastet ned noe fra min egen webserver hjemme, til jobb. Da har jeg ligget på omtrent det samme som på bilde over.

Via ftp til start.no ligger jeg på 2MB/sek..

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan laste opp??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...