Gå til innhold

Canon EOS 1D MKIII lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rolig nå, pressekonferansen begynner ikke før om over en time.

7997528[/snapback]

 

Nå nå..jeg vil da kalle den offisiell når den ligger på Canons offisielle sider

http://www.usa.canon.com/consumer/controll...fcategoryid=111

:)

 

For øvrig ser det jo rimelig HEFTIG ut det kameraet der. 10 bps og 10Mpix med buffer på over 100 bilder, betydelig lettere en IIN, støvrens og bedre søker, 1.3 crop(ja! Denne er fortsatt med)...WOW er min umiddelbare reaksjon. Prisen blir den samme som MarkIIN ble lansert for, så det kan bli gode tider for de som ønsker seg en brukt MarkII eller MarkIIN, som fortsatt er noen rå maskiner.

 

Press release:

http://www.usa.canon.com/templatedata/pres...21_1dmark3.html

 

Så det er bare å oppdatere forsiden Akam ;)

 

Kanskje blir 1dIIIn bjornkn første dSLR. Den har LIVE PREVIEW. hehe

 

Jo mer jeg leser om kameraet jo mer imponert blir jeg. Dette er et sensasjonellt bra spesifisert kamera med en helt utrolig masse forbedringer ovenfor mark II N.

Er vel bare nakkestroppen som er uforandret (om ikke den også har fått logoen innsydd)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
De har også lansert en oppdatering av 16-35 f2.8 objektivet.

Nå med 82mm filterdiameter, noe som kanskje har blitt gjort for å bedre problemer med vignetering og "softe" kanter (diameteren før var 77mm).

7997576[/snapback]

 

Ja dette er den nok mange som venter svært spent på tester av, siden vidvinkler har vært Canons akilleshæl lenge nok nå!

Lenke til kommentar

Hmm.. mye spennende her. Jeg syns at det å gå fra 12 til 14 bit er en ganske spennende greie, ved siden av alt som er nevnt.

 

En ting som slår meg er at dette (kanskje) er en indikasjon på hva vi kan forvente i de øvrige oppdateringene som kommer (?) i løpet av året - kanskje vi kan forvente 3' skjerm med live preview i xxD-serien? Kanskje 5D-etterfølgeren vil ha 14 bit bildeprosessering?

 

Blir spennende å se...

(sjøl var jeg 'litt' skuffa over å ikke se en xxD i dag, fordi 10Den begynner å bli aldrende, 30Den er ikke helt 'der' for meg, og 5D/1Dmk2/3 er litt for dyre til at jeg greier å forsvare dem - men men)

Lenke til kommentar
(sjøl var jeg 'litt' skuffa over å ikke se en xxD i dag, fordi 10Den begynner å bli aldrende, 30Den er ikke helt 'der' for meg, og 5D/1Dmk2/3 er litt for dyre til at jeg greier å forsvare dem - men men)

7997780[/snapback]

 

Nå er ikke fotomessa begynnt enda, så det er fortsatt håp (selv om 30d strengt tatt ikke er den som står først i køen).

Kan jo legge til at jeg selv bytta ut min gamle 10D med en brukt 20D i fjor. De 1500 jeg la i mellom var DEFINITIVT verdt det. 10D er et meget bra kamera på mange felt, men 20D er virkelig en forbedring på flere viktige felt. Buffer og ISO egenskaper de viktigeste. En pen 20D får en brukt i dag for rundt fem og et halvt.

Lenke til kommentar

3999$ er jo heller ikke sååå ille da. Mtp hva du får i dette kameraet (jeg snakker ikke til dere over altså, men bare om prisen på nykomlingen generellt)

 

10mp var ikke all verden, men er de krystallklare funker det nok, spranget mellom 8 og 10 fps er heller ikke det største i mine øyne.

En brukbar(?) ISO 6400 og Live View + trådløs vil jeg heller si er de kule nyvinningene. Samt en 3" skjerm, da begynner det å bli bra snart.

Kanskje er jeg sær, men jeg synes Canon setter ned tempoet.

Lenke til kommentar
Kanskje blir 1dIIIn bjornkn første dSLR. Den har LIVE PREVIEW. hehe

7997531[/snapback]

Jeg fikk med meg det sparket ja ;)

Det er veldig gledelig at Canon har sett lyset, og kopiert Olympus både når det gjelder LivePreview og støvfjerner :)

Jeg må si at jeg har vært veldig overrasket over den lunkne mottakelsen Live-preview har fått blant ivrige amatører. Regner med at når Canons toppmodell nå får det vil pipa få en anne låt ;)

Og for oss andre, som har sett lyset for lenge siden, vil det snart være massevis av Live-dSLR'er å velge mellom ;)

Lenke til kommentar
Kanskje blir 1dIIIn bjornkn første dSLR. Den har LIVE PREVIEW. hehe

7997531[/snapback]

Jeg fikk med meg det sparket ja ;)

Det er veldig gledelig at Canon har sett lyset, og kopiert Olympus både når det gjelder LivePreview og støvfjerner :)

Jeg må si at jeg har vært veldig overrasket over den lunkne mottakelsen Live-preview har fått blant ivrige amatører. Regner med at når Canons toppmodell nå får det vil pipa få en anne låt ;)

Og for oss andre, som har sett lyset for lenge siden, vil det snart være massevis av Live-dSLR'er å velge mellom ;)

7997972[/snapback]

 

I dette tilfellet er den optiske søkeren blitt ytterligere forbedret i forhold til MarkII. Dvs en får i pose OG sekk, og den største motforestillingen mot Live preview for de fleste, meg inkludert, er borte.

Lenke til kommentar
Setter ned tempoet? Du er en megapixel mann? ;)

I dette kameraet har man ny-utvikling i hver en skrue og hvert et bit. Hva mer kan en forvente?

7997934[/snapback]

 

Hehe, nei det var ikke bare de jeg siktet til, jeg synes bare ikke dette er noen "Eos Reborn", Ikke helt nok for en MKII bruker til å oppgradere, men joda, absolutt flott for dem som skal ta steget opp til en ener.

Jeg ser at om man leser litt på "white paperen" dukker det opp en del greie nye features, som at man kan justere fokusen selv, selv om jeg ikke tror mange bruker piratoptikk med back\frontfocus-issues på ett slikt kamera da. Men det finnes jo andre nyttige bruksområder for dette da.

Vi får bare håpe at hastiget, skjerm og features arves nedover i rekkene etterhvert.

 

"... there are users who want to adjust it [autofocus] more minutely. They have had to go to a Canon Service Center to have it done. AF micro-adjustment is a feature developed for these users. The user himself can now finely adjust the AF focusing position. The adjustment range is ±20 steps in front of (-) or behind (+) the point of focus..."
Lenke til kommentar
I dette tilfellet er den optiske søkeren blitt ytterligere forbedret i forhold til MarkII. Dvs en får i pose OG sekk, og den største motforestillingen mot Live preview for de fleste, meg inkludert, er borte.

Men det ser ut til at de har glemt noe vesentlig, å lage skjermen vri/vipp-bar?

Ellers er det godt å se at de holder seg unna FF.

Men alt i alt ser jeg mer fram til hva Olympus kan komme med snart, av små og lette kamera. I følge ryktene kommer alle de nye dSLR'ene med Live preview - også det lenge etterlengtede E-3.

Jeg håper jo selvfølgelig at de kutter ut speilet på noen av dem også;)

Lenke til kommentar
[Men det ser ut til at de har glemt noe vesentlig, å lage skjermen vri/vipp-bar?

7998009[/snapback]

 

Hehe...tror nok ikke de har 'glemt' det, men heller for/imot. Det vil uten tvil gjøre kameraet mer utsatt for skader om man skal lage noe mekanikk for dette. Hvor lett er det å lage noe sånt og samtidig opprettholde den gode forseglingen? Det ville nok også gjort baksiden mer bulky vil jeg tro. De har nok tenkt på det i et designmøte, men det har vel blitt noen vurderinger for/imot.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke poenget med livepreview på det kameraet.

For det første er det ingen som holder kameraet så de får sett skjermen når de tar bilder, og for det andre tror jeg de fleste aldri kommer til å bruke det.

 

Ellers blir det nok et rått kamera, og vi får håpe mange med II/n vil bytte det ut så vi ser noen lave priser på de.

 

Igår hørte jeg også rykter om en ny blits, og det har jaggu meg kommet også. 580EX mk2.

 

Egentlig skulle jeg ønske de slapp 5D mk2, men det blir det nok dårlig med.. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...