Gå til innhold

Fikser 12 sikkerhetshull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beviser bare at "vanlige folk" som feks de som ikke har "cred i IT miljøet" ikke klarer å installere Linux uten masse trøbbel så tviler jeg sterkt på at det blir det store så lenge det ikke funker "right out of the box" det gjør i det minste Mac og MS (finnes sikkert noen unntak her også, men 99% av tilfellene funker det når du kjøper en pc eller mac)

7933768[/snapback]

Når man kjøper PC eller MAC er operativsystemet vanligvis ferdig installert. Klart det ikke er problemer da.

 

Prøv ellers å installere XP med litt mer kuriøs hardware, det kan være et mareritt.

 

Ellers så installerte jeg OpenSuse 10.2 på en Acer TM 634LC på søndag, med D-Link nettverkskort. Både trådløst nettverk og nye skjermdrivere ble installert etter å ha lest ca 20 linjer på OpenSuse sine sider, og bruke YAST2 grafiske installasjonsmodul.

 

PS! Denne fungerer til og med mot nettbanken min så det griner.

 

Ellers er det normalt at MS sliter med sikkerhet, så det er jo bare hakk i plata.

Lenke til kommentar

Er det fler enn meg som reagerer på rangeringen av "kritiske" oppdatering fra microsoft?

Ved å installere denne oppdateringen sikrer du at klokken i datamaskinen automatisk stilles på riktig dato i 2007 i henhold til endret lovgivning om sommertid i mange land. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt.
Denne samleoppdateringen for Windows inneholder hurtigreparasjonene for Windows CardSpace privat skrivebord som er beskrevet i KB-artikkel 925720. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt.
Jeg har ikke noe "CardSpace privat skrivebord", og har heller aldri hørt om noe slikt før...?? Sommertiden har vel heller ikke endret seg så mye her til lands. Greit nok at de har noen nye regler i Australia, men det trengte vel ikke blitt rangert som kritisk oppdatering?

 

Videre er noe litt morsomt:

Det finnes et sikkerhetsproblem i Microsoft Office XP som kan gjøre det mulig å kjøre en vilkårlig kode når en fil som er endret på en skadelig måte, åpnes. Denne oppdateringen løser det problemet.

[...]

Det finnes et sikkerhetsproblem i Microsoft Word 2002 som kan gjøre det mulig å kjøre en vilkårlig kode når en fil som er endret på en skadelig måte, åpnes. Denne oppdateringen løser det problemet

Jeg har da ikke både Office 2002 og XP inne samtidig? Jeg har iallefall kun installert én officepakke...
Lenke til kommentar
Er det fler enn meg som reagerer på rangeringen av "kritiske" oppdatering fra microsoft?
Ved å installere denne oppdateringen sikrer du at klokken i datamaskinen automatisk stilles på riktig dato i 2007 i henhold til endret lovgivning om sommertid i mange land. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt.
Denne samleoppdateringen for Windows inneholder hurtigreparasjonene for Windows CardSpace privat skrivebord som er beskrevet i KB-artikkel 925720. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt.
Jeg har ikke noe "CardSpace privat skrivebord", og har heller aldri hørt om noe slikt før...?? Sommertiden har vel heller ikke endret seg så mye her til lands. Greit nok at de har noen nye regler i Australia, men det trengte vel ikke blitt rangert som kritisk oppdatering?

 

Videre er noe litt morsomt:

Det finnes et sikkerhetsproblem i Microsoft Office XP som kan gjøre det mulig å kjøre en vilkårlig kode når en fil som er endret på en skadelig måte, åpnes. Denne oppdateringen løser det problemet.

[...]

Det finnes et sikkerhetsproblem i Microsoft Word 2002 som kan gjøre det mulig å kjøre en vilkårlig kode når en fil som er endret på en skadelig måte, åpnes. Denne oppdateringen løser det problemet

Jeg har da ikke både Office 2002 og XP inne samtidig? Jeg har iallefall kun installert én officepakke...

7935957[/snapback]

 

Ja, MS har begynt å få en ekkel tendens til å merke alt mulig viss-vass som "kritisk", og jeg må innrømme det irriterer meg litt.

 

AtW

Lenke til kommentar

At microsoft kaller omtrent alt for kritiske oppdateringer irriterer meg også. Det hadde ikke gjort meg noe hvis jeg slapp mase om å reboote FOR HVER MINSTE TING. DET irriterer meg ENDA MER. Heldig vis er dette bedre i vista, men har ingen planer om å kjøre inn det på stasjonærpc'en da den er i gamleste laget (funker brukbart på laptopen dog).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe "CardSpace privat skrivebord", og har heller aldri hørt om noe slikt før...?? Sommertiden har vel heller ikke endret seg så mye her til lands. Greit nok at de har noen nye regler i Australia, men det trengte vel ikke blitt rangert som kritisk oppdatering?

 

 

 

Det er neppe noe problem for hobbyfolket. Men jeg ser ikke bort fra at slike ting som datoer kan være av stor betydning for banker, business og meglere som opererer i markedet world wide på tvers av landegrenser og tidssoner. Man må kanskje prøve å se litt lengere enn seg selv og sine egne umiddelbare behov?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...