Gå til innhold

Stopp spam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, relativt likt, men med Spamavert slipper du å lage en epostadresse først.

 

Jeg leste at de driver Spamavert som et fritidsprosjekt, men hvis de skal klare å beholde ALL mulig mail de mottar i 7 dager - og de må de jo, dersom man ikke skal måtte opprette en adresse først - så må de jo ha noe sinnsykt med lagringsplass! Bare tenk deg de DOS angrepene spammerne vil kjøre mot serverne deres, med massevis av autogenererte epostadresser.

 

Bra tjeneste da, og med RSS feedene går det an å benytte det som en mer eller mindre permanent, manuell drop-box.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Utenom lenger oppetid og RSS-tjensten blir dette veldig likt 10 Minute Mail.

7655428[/snapback]

 

Jepp, altfor likt. Problemet med internett idag er at det finnes utallige duplikater av de samme tjenestene.

 

Uansett, 10minutemail er genialt.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette har da Mailinator.com gjort i evigheter fra før, så dette er vel ikke så fantastisk? Eneste forskjell er vel at denne siden er på Norsk.

Lenke til kommentar

Har ikke sett de andre sidene, så dette er første gang jeg hører om midlertidig mail-opplegget. Likte virkelig idéen. Nå man kan registrere seg på lugubre sider og likevel føle seg ganske trygg for spam.

 

Likte også ideen om temporary forwarding. Den forsvinner ikke etter f.eks. 15 minutter, eller 7 dager, men til du sier i fra. Så den kan man jo bruke f.eks. hvis man har en webside. Så er det bare å endre den med en gang man får spam.

Lenke til kommentar

Beklager folkens. Men jeg har faktisk aldri hørt om hverken mailinator, 10minutemail og temporaryinbox før. Jeg ser på meg selv om en person som pleier å få meg meg ganske mye rart så disse tjenesten kan ikke akkurat ha drevet massiv markedsføring må jeg si.

 

Jeg fikk først høre om en slik tjeneste som dette her nå grunnet denne hardware.no artikkelen og jeg vil nok kansje ikke benytte meg av det allikevel siden jeg bruker en GMail konto som fjerner en god del spam.

 

Det er bare bra at det finnes flere duplikattjenester. Når en går ned kan du gå til neste. På den måten har du alltid en tilsvarende tjeneste tilgjenglig om den du bruker til vanlig ikke fungerer lenger eller er lagt ned.

Lenke til kommentar
er det noen programmer som kan stoppe spam på webbasert e-postserver, som hotmail.com??

7658632[/snapback]

 

Nei, det tror jeg faktisk ikke, ettersom du ikke kan installere programmer sjøl på serverne til Hotmail :p Ditt beste håp er vel å bruke Hotmails innebygde spamfilter, eller bruke e-postserver som kan sende mail direkte til PC-en din (pop eller imap).

Lenke til kommentar

Hvis man googler på disposable e-mail så finner man et titalls slike tjenester. Men ofte har store forum og andre populære tjenester blokkert bruk av de mest populære søppelmail tjenestene. Så noen ganger må man prøve seg fram før man finner en som virker. Her kan sikkert den nye norske Spamavert være et godt alternativ :)

Lenke til kommentar

Det jeg hadde likt ekstra godt ville vært om disse web-baserte e-post tjenestene hadde gitt brukeren følgende mulighet:

 

At du som bruker kan hake av for forskjellige nasjoners IP-adresse segmenter. Resultat som er ønskelig er full blokkering av e-post trafikk mot disse segmentene.

 

I tillegg hadde det vært fint om en kunne nyansert noen av segmentene som måtte befinne seg i for eksempel Europa, slik at en kan sortere vekk enkelte segmenter som måtte gi fra seg ekstra mye spam. Jeg vet at en del land har mange forskjellige segmenter, og at det krever litt innsikt i hvordan IP-adresser er fordelt mellom nasjonene.

 

For hva skal jeg med full åpning mot for eksempel land som Kina, Italia med flere. Jeg får ikke e-post derifra likevel. Og hvis én en gang i framtiden skulle få e-post fra en typisk "SPAM-nasjon" så må det være mulig for brukeren å skreddersy filtreringen basert på hvitelisting i tillegg.

 

Landene nevnt trenger nødvendigvis ikke være værstingene på SPAM. Mye SPAM kommer faktisk også i fra USA, og det er ett land jeg selv ville hatt litt problemer med å blokkere, uten ved hjelp av ett hvitelisting system. Veldig mange software og webtjenester drives jo nettopp i fra USA.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...