Gå til innhold

TEST: To vifteløse strømforsyninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Helt utrolig at man skal kåre en helt ubruklig (i desse kretser) strømforsyning til testvinner for strømforsyninger..  :nei:

7369107[/snapback]

 

Så du mener man ikke kan bruke en 300w PSU til noesomhelst?

Hva sikter du til med "(i disse kretser)"?

Jeg kjører godt klokkede dualcore system med mid-range skjermkort med 270w PSU uten problem (X2 3800+ og E6300). Slikt er da mer enn bra nok for HTPC-bruk.

Lenke til kommentar
Helt utrolig at man skal kåre en helt ubruklig (i desse kretser) strømforsyning til testvinner for strømforsyninger..  :nei:

7369107[/snapback]

 

Så du mener man ikke kan bruke en 300w PSU til noesomhelst?

Hva sikter du til med "(i disse kretser)"?

Jeg kjører godt klokkede dualcore system med mid-range skjermkort med 270w PSU uten problem (X2 3800+ og E6300). Slikt er da mer enn bra nok for HTPC-bruk.

7369159[/snapback]

I desse kretser er her på forunet.

Strømforsyninger med mindre effekt enn la oss si ... ca. 400W har vært slaktet. Og jeg har selv kastet mange.

Edit:

Heia Forstron Soruce! :tease:

7369188[/snapback]

Jeg kjører i denne PC-en en Fortron Source 450W ... :D

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Helt utrolig at man skal kåre en helt ubruklig (i desse kretser) strømforsyning til testvinner for strømforsyninger..  :nei:

7369107[/snapback]

 

Så du mener man ikke kan bruke en 300w PSU til noesomhelst?

Hva sikter du til med "(i disse kretser)"?

Jeg kjører godt klokkede dualcore system med mid-range skjermkort med 270w PSU uten problem (X2 3800+ og E6300). Slikt er da mer enn bra nok for HTPC-bruk.

7369159[/snapback]

I desse kretser er her på forunet.

Strømforsyninger med mindre effekt enn la oss si ... ca. 400W har vært slaktet. Og jeg har selv kastet mange.

7369240[/snapback]

 

Hva er det du snakker om? Det er ingen grunn til å kaste en bra 300-watter, FSPen er bra nok til å drive en helt moderat PC, har du ikke et kraftig skjermkort vil denne kunne drive det meste.

 

FSPen virker forøvrig bra og billig til å være passiv, men personlig hadde jeg ønsket meg litt lengre kabler på p4 og atx.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har 200W i htpc'n min og 160W i serveren (Begge P4). Ser ingen grunn til å avskrive en kvalitetsforsyning på 300W.

 

Men ville dog aldri valgt en vifteløs. Stoler mer på luft i bevegelse....

7369302[/snapback]

 

Vifteløst har sine ulemper ja, og man må huske på det når man konstruerer PCen, i praksis må man gjerne ha en vifte som kompanserer, men det er mer fleksibelt, og ofte stillere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Pluss:

+ Kabelstrømper på alle kabler ....uvesentlig for funksjonen ...

+ God ventilasjon ..... vifteløs ? så er vel ikke det målt....

+ God informasjon .... jaja...

+ Meget gode spenninger .... Husk det er Watt som teller, og spenningsfallet

kommer ved belastning uansett....

 

Minus:

- Litt lite effekt ..... Og det er vel det som teller !

Lenke til kommentar
Minus:

  - Litt lite effekt  ..... Og det er vel det som teller !

7369379[/snapback]

 

Om effekt var det eneste som telte for folk,såhadde alle kjøpt 1000-wattere.Deter masse annet som teller, støy,kvalitet, hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, størrelse, pris.

 

AtW

7369397[/snapback]

Hehe.. "hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, "

Det må da gå an å bli enig om at effekten er vesentlig ?? Og at en stor nok strømforsyning har allt å bety??

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Hehe.. "hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, "

Det må da gå an å bli enig om at effekten er vesentlig ?? Og at en stor nok strømforsyning har allt å bety??

7369433[/snapback]

Effekten er ikke alltid vesentlig. Dette er ikke et produkt som er beregnet på kraftige gameroppsett, men derimot et nisjeprodukt for de som krever en virkelig stille pc.

Lenke til kommentar

Man må tenke på bruksområde her Sveinsel.

 

300 Watt er mer en nok power til å drive en nyere maskiner uten problemer om kvaliteten er på plass.

 

Den vanligste belastningen for et et system per i dag ligger faktisk ikke på mer en 2 til 300 Watt, og det er som regel med et skjermkort som alene kan trekke 100 Watt.

 

En kontor- eller mediamaskin uten et effektslukende skjermkort vil derfor være en enkel affære.

 

Jeg må derimot si en ting, det fins strømforsyninger på 300 Watt, og så fins det strømforsyninger på "300" Watt ;)

Lenke til kommentar
Minus:

  - Litt lite effekt  ..... Og det er vel det som teller !

7369379[/snapback]

 

Om effekt var det eneste som telte for folk,såhadde alle kjøpt 1000-wattere.Deter masse annet som teller, støy,kvalitet, hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, størrelse, pris.

 

AtW

7369397[/snapback]

Hehe.. "hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, "

Det må da gå an å bli enig om at effekten er vesentlig ?? Og at en for liten strømforsyning har allt å bety??

7369433[/snapback]

 

Klart effekten har noe å si, men den har jo ikke alt å bety, med unntak av gamer-PCer kan FSPen drive de fleste PCer. I tillegg er det oppgitt i spesifikasjonene, man vet det jo når man kjøper. Men det er jo bare tull å si at det "har alt å bety".

 

AtW

Lenke til kommentar
Minus:

  - Litt lite effekt  ..... Og det er vel det som teller !

7369379[/snapback]

 

Om effekt var det eneste som telte for folk,såhadde alle kjøpt 1000-wattere.Deter masse annet som teller, støy,kvalitet, hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, størrelse, pris.

 

AtW

7369397[/snapback]

Hehe.. "hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, "

Det må da gå an å bli enig om at effekten er vesentlig ?? Og at en for liten strømforsyning har allt å bety??

7369433[/snapback]

 

Klart effekten har noe å si, men den har jo ikke alt å bety, med unntak av gamer-PCer kan FSPen drive de fleste PCer. I tillegg er det oppgitt i spesifikasjonene, man vet det jo når man kjøper. Men det er jo bare tull å si at det "har alt å bety".

 

AtW

7369478[/snapback]

En gang til: Og at en for liten strømforsyning har allt å bety.

Lenke til kommentar

En gang til: Og at en for liten strømforsyning har allt å bety.

7369620[/snapback]

 

Det gjelder jo alle forskyninger, og det sier ingenting,det har alt å si for en 1000-watter som er for liten også. Man kan si det om alle andreaspekter ved forskyningen også, er den for stor for kabinettet har det alt å si, koster den mer penger enn du kan bruke, så har det alt å si.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må si meg enig her at 300 watt er ypperlig til HTPCer i dag. Jeg har en Silverstone passiv PSU i min mCubed mFX og det fungerer ypperlig. At reviewer av disse PSUene sier at viften i den "vifteløse" NorthQ (latterlig) ikke bråker mer enn andre vifter i kabinettet viser at han ikke forstår at man typisk bruker en passiv kjølet PSU i et 100% vifteløst system. Har man god nok overføring av varme vekk fra de varme komponenetene og ut på siden av boksen så funker passivt ypperlig.

 

Angående ytelse så kan man få ganske bra ytelse på en maskin som bruker under 300 watt i dag hvis man velger komponenter med omhu - og ikke absolutt må ha det feteste av SLI basert grafikk og slikt.

Lenke til kommentar
Minus:

  - Litt lite effekt  ..... Og det er vel det som teller !

7369379[/snapback]

 

Om effekt var det eneste som telte for folk,såhadde alle kjøpt 1000-wattere.Deter masse annet som teller, støy,kvalitet, hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, størrelse, pris.

 

AtW

7369397[/snapback]

Hehe.. "hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, "

Det må da gå an å bli enig om at effekten er vesentlig ?? Og at en stor nok strømforsyning har allt å bety??

7369433[/snapback]

Hvorfor skal alle vi andre bli enig i det som du sier? Det er helt greit at du mener at effekt is everything, men dette gjelder nok bare for et lite mindretall. For de aller fleste, har ting som støy, pris, generell kvalitet etc. like mye å si.

 

På tide å krype ut av glasshuset, kanskje? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...