Gå til innhold

Skjerpet lisenskrav for Office


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvor mange timer tar det før dette er cracket? 2?

7176035[/snapback]

Alt blir cracka, men det krever litt mer innsats, og er derfor ofte ikke så aktuelt for folk med mindre datakompetanse. Og man får fort en katt og mus-lek hvor MS hele tiden lager nye sikkerhetstiltakt som igjen krever nye cracks.

 

Derfor sier det seg selv at jeg heller installerer OpenOffice på PCen til faren min. Ikke bare fordi jeg da unngår å bryte loven, men fordi at man slipper alt styret med cracks og slikt, som kanskje fungerer eller kanskje ikke. Og plutselig en dag stopper det opp. Lenge leve fri programvare :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Og hvor mange timer tar det før dette er cracket? 2?

7176035[/snapback]

Hehe, Klarer de å cracke XP så klarer de å cracke Office ja!

 

Dette vil jo bare bli negativt for MS, _mange_ flere vil komme til å gå over til OpenOffice!

 

De som kjører Office, i allefall de fleste kjører pirat hvis jeg ikke tar helt feil.

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar

Ha ha ha ha ha ha.

Må le masse av microsoft nå, dette er det samme som å skyte seg selv i foten da folk vil nå gå over til å bruke openoffice i en langt større grad, dermed så vil folk med kompetanse innen Office xp synke og langt flere vil kunne benytte seg av Open office som faktisk innebærer en del kostnadssparing for små og mellomstore bedrifter.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere i tråden så tror jeg dette vil gjøre at mange går over til å bruke OpenOffice.org som selvfølgelig er meget positivt. Jeg vil foreslå at man bytter overskrift fra Skjerpet lisenskrav for Office til Skjerpet lisenskrav for Microsoft Office. Overskriften var missvisende..

Lenke til kommentar
Ha ha ha ha ha ha.

Må le masse av microsoft nå, dette er det samme som å skyte seg selv i foten da folk vil nå gå over til å bruke openoffice i en langt større grad, dermed så vil folk med kompetanse innen Office xp synke og langt flere vil kunne benytte seg av Open office som faktisk innebærer en del kostnadssparing for små og mellomstore bedrifter.

7177139[/snapback]

 

OpenOffice er uaktuelt pga mange ting i de fleste mellomstore bedrifter.

Dessuten er det veeeldig få bedrifter som kjører piratkopiert Office ;)

 

Forresten så betaler jeg gjerne mine 210 kr for Officelicensen.

Lenke til kommentar
ekstraprogrammer til Office
jaha, og det er? Office er allerede overfullt med dritt, så jeg ser ikke behovet for å proppe det med mer crap. Office 12 tar opp rundt 165MB på det aller minste(Som jeg ikke skjønner hvordan i all verden MS klarer det) Office 11 hadde jeg vel på rundt 40 MB, og det gjorde akkurat det samme som 12.

7176582[/snapback]

 

Da er du en typisk hjemmebruker og ikke en profesjonell. Det er betydelige forskjeller i Office 11 og 12 for en profesjonell bruker. Det du kaller crap er det faktisk mange som har bruk for.

Lenke til kommentar
OpenOffice er uaktuelt pga mange ting i de fleste mellomstore bedrifter.

Dessuten er det veeeldig få bedrifter som kjører piratkopiert Office ;)

 

Forresten så betaler jeg gjerne mine 210 kr for Officelicensen.

7178319[/snapback]

Stemmer nok at det er uaktuelt i mange bedrifter - enn så lenge.

 

Jeg har aldri klart å komme under 3 000 kr for Officelisens - noe som er hovedgrunnen til at jeg ikke kommer til å oppdatere til 2007 (selv om jeg bruker Betaversjon relativt mye i dag).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...