Gå til innhold

Djuice får et løft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier normalt sett ikke å kaste meg over nye logoer som en ulv for å slakte, og mener Telenors logobytte var meget bra. Men denne nye logoen til Juice var rett og slett heslig. De voldsomme fargene og størrelsen på den saken tar fokuset bort fra både navnet og produkttanken. Nei, dette var ikke en gang ambisiøst, bare dumt.

Lenke til kommentar

Flott med lavere priser! Men likte ikke helt logoen jeg heller, den ser rotete ut. En logo bør være enkel å fengende.

 

Lurer på når netcom har tenkt å svare på alle disse nye fremstøtende til telenor? Per idag er netcom langt dyrere på kontantkort, youngtalk blir forbikjørt av Djuice control, Telenor har billigere sms (39 øre), om du bruker under 99,- i måneden så blir jo ofte djuice allstar og frifiks billigere enn smart-talk. Mobil familie blir snart og bedre enn netcom siden du kan ha med en fast-tlf. Kan ikke se noe som helst argument for å velge netcom lenger, ihvertfall med mindre de gjør noe med prisene på endel av abonnementene. Heller det enn å bruke masse penger på dyre reklamefilmer.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Jeg er enig med flertallet, logoen var ikke helt min stil.

 

MEN - det som betyr noe for oss forbrukere er jo ikke markedsføringsendringene. Det er våre økonomiske fordeler som er viktige her. Jeg må si at jeg er mektig imponert over Telenor som forbedrer djuice-serien sin med relativt store prisnedsettelser.

 

Djuice Nonstop var jo et av de mest populære ungdomsabonnementene i utgangspunktet, og denne prisnedsettelsen bør absolutt appellere til enda flere nye brukere. 89 øre er faktisk en svært akseptabel minuttpris med tanke på at dette er et abonnement med fokus på SMS-skriving.

 

Telenor imponerer meg. Og det gjør meg _glad_ å kunne si det! :)

Endret av cnil
Lenke til kommentar
[...] Det med gratis musikk nedlasting er og fint. [...]

7161424[/snapback]

Er den noen som vet hvordan musikknedlastningen fungerer i praksis? Jeg regner med at det uansett ikke blir gratis, man må vel betale for internett-bruken når man laster ned sangene? (tar sikkert ikke mange sekundene, så blir ikke dyrt - men det er ulovlig å kalle det gratis hvis det ikke faktisk er gratis.)

 

Da djuice lanserte musikk-nedlastning hadde de strenge og forbrukerfiendtlige retningslinjer på musikken: Er disse endret på, eller er det fortsatt slik at kjøpt og betalt musikk ikke kan spilles av på egne premisser?

For å hindre videre spredning av sangene som lastes ned har Telenor lagt inn en kopisperre som gjør at sangen kun kan avspilles med et bestemt sim-kort. Også nedlastingen vil bli nøye sikret ved kryptering, og Telenor håper med dette at musikkbransjen vil ta imot det nye tilbudet med åpne armer.

 

Hva med punktene tatt opp i denne artikkelen, er de rettet opp?

Lenke til kommentar
[...] Det med gratis musikk nedlasting er og fint. [...]

7161424[/snapback]

Er den noen som vet hvordan musikknedlastningen fungerer i praksis? Jeg regner med at det uansett ikke blir gratis, man må vel betale for internett-bruken når man laster ned sangene? (tar sikkert ikke mange sekundene, så blir ikke dyrt - men det er ulovlig å kalle det gratis hvis det ikke faktisk er gratis.)

 

Da djuice lanserte musikk-nedlastning hadde de strenge og forbrukerfiendtlige retningslinjer på musikken: Er disse endret på, eller er det fortsatt slik at kjøpt og betalt musikk ikke kan spilles av på egne premisser?

For å hindre videre spredning av sangene som lastes ned har Telenor lagt inn en kopisperre som gjør at sangen kun kan avspilles med et bestemt sim-kort. Også nedlastingen vil bli nøye sikret ved kryptering, og Telenor håper med dette at musikkbransjen vil ta imot det nye tilbudet med åpne armer.

 

Hva med punktene tatt opp i denne artikkelen, er de rettet opp?

7161874[/snapback]

 

Lurer også på dette. Antar at å laste ned sangen er gratis men å finne frem til sangen eller lete i arkivene koster vanlig datatrafikk. Noen som har peiling eller vet dette?

Lenke til kommentar
man må vel betale for internett-bruken når man laster ned sangene?

7161874[/snapback]

Mener du at Telenor må betale bredbåndsregningen/mobiltrafikkregningen din for at sangene skal være gratis? hehehe... Det er gratis å bruke dette forumet også, for faste utgifter fra tredjeparter teller ikke med.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Mener du at Telenor må betale bredbåndsregningen/mobiltrafikkregningen din for at sangene skal være gratis? hehehe... Det er gratis å bruke dette forumet også, for faste utgifter fra tredjeparter teller ikke med.

7161932[/snapback]

Jammen her er det ingen tredjepart, siden Telenor er selskapet som tjener på nettbruken. Men ok, jeg ser poenget ditt, så jeg gidder ikke kverulere på det (siden det slaget er tapt)

 

Forøvrig stod det i artikkelen jeg linkte til at det tok 45 sekunder å laste ned 1,37MB. De fleste mp3-låter er vel gjerne på fler MB enn halvannen, men de som sitter på 3G slipper vel dette problemet!

 

Gratis musikk er jo et flott tiltak forsåvidt, selv om det kun gjelder i november. Hvis musikkprisene går opp til 15 kr pr låt etterpå, kan jo telenor tjene gode penger på lettpåvirkelig ungdom som plutselig ble avhengig av mp3-nedlastning til mobil :p

Lenke til kommentar

Ja, klart det blir penger å betale i tillegg når man laster ned musikk.

Eg har 14mb minnebrikk, og kjem aldri til å utnytte meg av eit sånt tilbud. Musikk bruker eg mp3-spelar til.

Men eg trur alikavel at det er ein god del ungdommer/voksne som bruker dette.

Ungdommer generelt tenker kanskje ikkje over ekstra kostnadene heller..?

Lenke til kommentar
Gratis musikk er jo et flott tiltak forsåvidt, selv om det kun gjelder i november. Hvis musikkprisene går opp til 15 kr pr låt etterpå, kan jo telenor tjene gode penger på lettpåvirkelig ungdom som plutselig ble avhengig av mp3-nedlastning til mobil :p

7162132[/snapback]

 

klassiker det der. er det samme som ble gjort med sms, mms og forskjellig annet (med blandet hell). for å være litt slem så kan en sammenligne det med en narkolanger. første dose er alltid gratis...

Lenke til kommentar
Telenor bytter ut Djuice-logoen sin, skrur ned prisene sine og gir bort 650 000 sanger.

 

Les mer

7161169[/snapback]

DRIT i djuice sier jeg hadde d i kontaktkorty d suuuugde skiftet over til norges billegeste abonomang ONECALL d er bra d 40 mld GRATIS HVER måned og 40 minutt GRATIS hver måned!

7162591[/snapback]

Håper ikke dette er nok et av coochilis pseudonymer?;) det kommer jo helt an på bruk om onecall vil lønne seg, prøv å send 650 sms i måneden, 60 mms å ring 30 minutter, da lønner djuice nonstop seg, og de kan i tillegg subsidiere tlfer med 1500,- og dermed knuser one call faktura. Eller la oss si du er storforbruker å ringer 10 timer samt sender 600 sms, da vil djuice allstar lønne seg over one call faktura. Eller om du ringer 50 minutter og sender 50 sms så vil også djuice allstar slå one call faktura på pris. Om one call faktura lønner seg kommer det helt an på bruken, menj jeg skal innrømme at det for mange er det billigste alternativet, men langt fra alltid ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor lager Telenor flere kontantkortabbonement?

Det nye Cash-kontant (kontantabbonement nr. 4) har prikk like priser som Kort&Kontant.

 

Hvorfor ikke bare sette ned prisene på Djuice Kontant? Abbonementet RingKontant bør egentli foreldest, det koster jo 3.99 per min. (+oppstartsavgift) å ringe! :hmm:

 

Men flott at de setter ned priser på abbonement, spesielt ringeprisene på Djuice Nonstop! :)

Endret av qwang
Lenke til kommentar

forskjellen er vel at kort&kontakt ikke er koblet til djuice-merket, som, slik jeg har forstått det den siste tiden, er ment som en slags mobil ungdomsportal med mulighet for elektronisk bestilling av konsertbilletter og mer...

 

djuice er som en egen ungdomsavdeling under telenor mobil med andre ord, og lever på mange måter sitt eget liv...

 

forresten så tror jeg ikke telenor (eller andre) kan fjerne ett abbonement mens noen fortsatt bruker det. og jeg tør banne på at det fortsatt er en god del ringkontant abbonement i bruk i landet.

 

men de vil nok ikke promotere abbonementet med sponsing av mobiler osv.

 

takk forresten at du nevnte prisforskjellen...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...