Gå til innhold

Fleksibel PSU fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk en liten idee her, hadde vaert kult, imho, dersom man laget modulaere psuer externe ogsa. Jeg mener, man har allerede modulaer kabel utgang fra psu'en, sa man kan like sa godt ha hele greia eksternt fra kabinettet, da gjerne med en egnet 'plate' der bakpartiet pa en vanlig psu stikker ut. plata kan ha modulaere gjennomforings plugger/gasket, samt plass for en vifte. frir opp plass, gjoer det mulig for psu produsenter a lage litt storre psu'er, style de litt, samt flytte en stor varmekilde helt ut av kabinettet... minusen er jo at man far en del kabler mellom to bokser (psu og pc), men om man har psu'en oppa chassi, sa blir det ikke sa farlig.. jeg ville likt en slik losning iallefall...

 

med tanke pa de monster psuene vi vil trenge i naer framtid, sa ma man nesten utvide standarden for hvor stor plass en psu kan bruke uansett, og da er det like greit a flytte den helt ut av chassi synest jeg da.

Lenke til kommentar
Hva med støynivået på denne? Med kun en 80 mm vifte blir det vel ganske hørbart?

 

Catch` Alpha: Hvordan er støynivået på din Mist 600W?

7040052[/snapback]

I kabbiset mitt er det En X1900XT og denne er det som lager mesteparten av lyden i kabbinettet mitt, Zalman9500 lager bittelitt lyd på load.

Disse overdøver lyden fra Misten + jeg tåler endel lyd, men jeg tror nok MISTEN kan karaktiseres som knapt hørbar :)

Endret av Catch`Alpha
Lenke til kommentar
Catch` Alpha: Hvordan er støynivået på din Mist 600W?

7040052[/snapback]

[...] jeg tror nok MISTEN kan karaktiseres som knapt hørbar :)

7040856[/snapback]

Det var en lettelse å høre! Jeg har vurdert å kjøpe MIST 600W, men ble litt skeptisk da jeg leste om noen brukere som sa at den genererte en irriterende summelyd, mens 500W-kjøperne var mer fornøyde med lyden. Leste dette på forumet til Microplex, men finner ikke lenke til diskusjonen her og nå. Uansett, dette gjorde at jeg var mest innstilt på å handle 500W-modellen, men hvis 600W-modellen er så stille som du sier så blir det vel den i stedet. :)

Lenke til kommentar
Tror nok at MIST 600W beholder førsteplassen selv etter denne releasen fra OCZ, men det er fint å se at andre strømforsyningsleverandører også har skjønt at fremtiden er modulær.

7046005[/snapback]

 

Finnes jo ganske mange modulære PSUer, som også kom før misten, personlig holder jeg en knapp på Seasonic sin modulære, evt Corsair(?) sin rebadge-utgave med bare en vifte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...