Gå til innhold

Fleksibel PSU fra OCZ


Anbefalte innlegg

jaha 4 rails på 15A, men hva hjelper det hvis man trenger 20-30A på en kontakt mot et skjermkort? Eller har jeg missforstått?

 

En annen ting jeg lurer på er jo at det finnes 2 typer modulære løsninger. Den ene bruker disse plastikkontaktene og den andre bruker mer type Coax kontakter av samme type som gammel ethernet coax med pin låsing.

 

Hvem av disse er best og mest praktisk? de andre metallkontaktene virker jo å ta mye mer plass mot evt. optiske enheter?

 

Og støy har jo flere faktorer.

 

1. hvor mye du belaster PSU i forhold til maks evne.

2. hvordan "svettekurven" ser ut for akkurat din PSU, altså når går støy/slit kurven opp. 50%, 70% osv.

3. en 2*80mm PSU kan bråke mindre enn en god 1*120mm, min tagan 480w er et godt bevis på det og jeg hører den ikke selv med knyst stille vannkjøling!

4. hva slags vifter man har og hvordan ellers PSU'en er konstruert for å avlede og minske varmeutvikling har mye å si.

5. kvaliteten på komponenter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jaha 4 rails på 15A, men hva hjelper det hvis man trenger 20-30A på en kontakt mot et skjermkort? Eller har jeg missforstått?

 

 

Ofte så er dette med inndeling i 4 rails bare noe de sier for å late som de oppfyller ATX-specsene, heldigvis har mange bra PSUer en stor 12V-kilde og man kan kjøre hver rail på godt over det de er oppført som. Dette railinndelingsopplegget er bare tungvint om det gjennomføres uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror nok at MIST 600W beholder førsteplassen selv etter denne releasen fra OCZ, men det er fint å se at andre strømforsyningsleverandører også har skjønt at fremtiden er modulær.

Finnes jo ganske mange modulære PSUer, som også kom før misten, personlig holder jeg en knapp på Seasonic sin modulære, evt Corsair(?) sin rebadge-utgave med bare en vifte.

7046013[/snapback]

Joda, det finnes mange alternativer til MIST, som både var tidligere ute og alt og alt, men ingen har etter min mening gjort en bedre jobb enn MIST har med sin nye serie. Trenger snart ny strømforsyning i PC-en min og da er det ingen tvil om hvilken strømforsyning jeg kommer til å velge. MIST! :)

Lenke til kommentar
Tror nok at MIST 600W beholder førsteplassen selv etter denne releasen fra OCZ, men det er fint å se at andre strømforsyningsleverandører også har skjønt at fremtiden er modulær.

Finnes jo ganske mange modulære PSUer, som også kom før misten, personlig holder jeg en knapp på Seasonic sin modulære, evt Corsair(?) sin rebadge-utgave med bare en vifte.

7046013[/snapback]

Joda, det finnes mange alternativer til MIST, som både var tidligere ute og alt og alt, men ingen har etter min mening gjort en bedre jobb enn MIST har med sin nye serie. Trenger snart ny strømforsyning i PC-en min og da er det ingen tvil om hvilken strømforsyning jeg kommer til å velge. MIST! :)

7053326[/snapback]

 

Det er greit nok at du mener det, men har du prøvd seasonic feks? Det er ganske bunsolide, og meget stillegående PSUer. Nå sier jeg ikke at MIST er en dårlig forskyning, lang derifra. Men det betyr ikke at det ikke finnes like gode alternativer.

 

AtW

Lenke til kommentar
jaha 4 rails på 15A, men hva hjelper det hvis man trenger 20-30A på en kontakt mot et skjermkort? Eller har jeg missforstått?

 

En annen ting jeg lurer på er jo at det finnes 2 typer modulære løsninger. Den ene bruker disse plastikkontaktene og den andre bruker mer type Coax kontakter av samme type som gammel ethernet coax med pin låsing.

 

Hvem av disse er best og mest praktisk? de andre metallkontaktene virker jo å ta mye mer plass mot evt. optiske enheter?

 

Og støy har jo flere faktorer.

 

1. hvor mye du belaster PSU i forhold til maks evne.

2. hvordan "svettekurven" ser ut for akkurat din PSU, altså når går støy/slit kurven opp. 50%, 70% osv.

3. en 2*80mm PSU kan bråke mindre enn en god 1*120mm, min tagan 480w er et godt bevis på det og jeg hører den ikke selv med knyst stille vannkjøling!

4. hva slags vifter man har og hvordan ellers PSU'en er konstruert for å avlede og minske varmeutvikling har mye å si.

5. kvaliteten på komponenter.

7052761[/snapback]

 

Linka mig till det skärmkort som kräver 20 amps. Förutom TEC (peltiers) finns det ingenting som kräver så mycket i ett datorsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...