Gå til innhold

Nytt IE-hull brukes til angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
One word: Opera
Vær så snill, vi trenger ikke dra fram alternative nettlesere i hver eneste tråd, kan vi ikke bare diskutere/rakke ned på IE her? Christ, syns alltid det kommer en fanboy og skal anbefale Opera/FF jeg, er sikker på at 99% av de aktive forummedlemmene er veldig klar over hvilke alternativer som finnes... Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Men tenk hvor viktig det er å dra frem alternativene for den ene prosenten! Man må jo forstå at absolutt alle skal konvertere fortest mulig. Eller kanskje det egentlig ikke er så vitkig å sørge for det. Særlig ikke når det er OT. Men får stoppe med OT sjøl.

 

*bruker selv firefox.*

 

De burde absolutt begynne å tette disse hullene fortere. Hvis de må vurdere om et hull er verdt å tetest er det et tegn på at forbruker makt ikke funker:(

Lenke til kommentar
Som jeg sikkert har sagt minst 52 ganger allerede i år når det har vært saker om sikkerhetshullene til microsoft: "Ukas hakk i plata". Neste uke er det déjà vu.

6937481[/snapback]

 

Godt sagt! Hull i IE og nettlesere generelt er hakk i plata.

 

Det alvorlige er når en softwareleverandør bare vurderer om hullet skal tettes.

Lenke til kommentar
Internet Explorer er som en sveitserost når det gjelder hull.

6936972[/snapback]

 

Tja er den det?

Om de andre aktørene hadde vært i nærheten av samme utbredelse som denne så hadde det vel dukket opp sikkerhetshull like ofte der vil jeg tro :hmm:

6937545[/snapback]

IE har flest hull, og Microsoft bruker noen ganger lang tid på å fikse de, eller at fikser gjør ting verre. Jeg synest at Microsoft bør prioritére sikkerheten for brukerene høyere. Heldigvis er IE7 ikke rammet av så mange hull.

 

Så det er mye rett i det Simen1 sa.

Lenke til kommentar
Tja er den det?

Om de andre aktørene hadde vært i nærheten av samme utbredelse som denne så hadde det vel dukket opp sikkerhetshull like ofte der vil jeg tro  :hmm:

6937545[/snapback]

Dette utsagnet er jo en hån mot alle dyktige programmerere som har gode rutiner for å unngå sikkerhetsfeil. For du sier indirekte at det bare er populariteten som avgjør sikkerhet til software, og ikke kvaliteten på koden :thumbdown:

 

 

Hadde du moderert deg litt og sagt at andre nettlesere kanskje kunne fått oppdaget noen flere feil om de hadde hatt større brukermasse, så skulle jeg ikke sagt noe. Men at de på magisk vis plutselig skulle begynne å lekke like mye som IE, kan du umulig ha noe grunnlag for å hevde.

 

PS. Microsoft IIS har hatt en del flere alvorlige sikkerhetsfeil enn Apache, selv om Apache er mer utbredt.

 

 

Forøvrig kan du ikke sammenlikne IE med Firefox, siden Firefox har åpen kildekode. Mange programmer med lukket kode tåler rett og slett ikke dagens lys, og det er få personer som har tilgang til kildekoden. Det er én av grunnene til at jeg alltid foretrekker fri programvare (free as in free speech, not free beer) der det fins frie alternativer.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Tro og syns i vei Snekkern :)

 

Uansett så vil vi aldri få noen 100% sikre nettlesere. Det som virkelig teller er hvordan de som gir ut nettleserne håndterer sikkerhets hull, og her vil jeg påstå at Microsoft stiller i en særklasse av de skjeldne som de dårligste :\

6937585[/snapback]

 

har du noe saklig belegg for dette,eller er det bare din tro :ermm:

Lenke til kommentar
Tja er den det?

Om de andre aktørene hadde vært i nærheten av samme utbredelse som denne så hadde det vel dukket opp sikkerhetshull like ofte der vil jeg tro  :hmm:

6937545[/snapback]

Dette utsagnet er jo en hån mot alle dyktige programmerere som har gode rutiner for å unngå sikkerhetsfeil. For du sier indirekte at det bare er populariteten som avgjør sikkerhet til software, og ikke kvaliteten på koden :thumbdown:

 

PS. Microsoft IIS har hatt en del flere alvorlige sikkerhetsfeil enn Apache, selv om Apache er mer utbredt.

 

 

Forøvrig kan du ikke sammenlikne IE med Firefox, siden Firefox har åpen kildekode. Mange programmer med lukket kode tåler rett og slett ikke dagens lys, og det er få personer som har tilgang til kildekoden. Det er én av grunnene til at jeg alltid foretrekker fri programvare (free as in free speech, not free beer) der det fins frie alternativer.

6937986[/snapback]

 

Nei det er ikke en hån mot noen,men du vet like godt som meg at det finnes gode programmerere på begge siden og de som sitter på den gale siden ønsker jo en utfordring samtidig som de ønsker å ramme flest mulig,nettop derfor blir flest hull oppdaget her og flest hull utnyttet her.

jeg sier overhode ikke at denne er bedre enn andre,men at den er så ille som det til stadighet fremstilles her på forumet er heller ikke tilfelle . :)

Lenke til kommentar
Microsoft vurderer om hullet skal tettes umiddelbart.

Gah! :wallbash:

6936982[/snapback]

Du tenkte det samme ja...

6938095[/snapback]

Er nok en dårlig artikkel fra Hardware.no

 

Det er ikke tvil om at Microsoft skal tette dette hullet... Den som vurderes er om det skal gjøre UMIDDELBART eller i den måndelige oppdateringsrunden.

 

Internet Explorer er som en sveitserost når det gjelder hull.

6936972[/snapback]

 

Tull å bare fokusere på Microsoft... :roll:

 

Desktop Attacks on the Rise

 

As software vendors and enterprises successfully adapt to the changing threat environment by implementing security best practices and defense-in-depth strategies, attackers have begun to adopt new techniques such as targeting malicious code at client-side applications including Web browsers, e-mail clients, and other desktop applications. Vulnerabilities affecting Web applications accounted for 69 percent of all vulnerabilities documented by Symantec in the first half of 2006. Vulnerabilities in Web browsers have also become increasingly prominent, with 47 vulnerabilities documented in Mozilla browsers (compared to 17 in the last reporting period), 38 in Microsoft Internet Explorer (compared to 25), and 12 in Apple Safari (compared to six).

http://www.symantec.com/about/news/release...rid=20060925_01

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor,25/09-2006 : 20:00]Er nok en dårlig artikkel fra Hardware.no

 

Det er ikke tvil om at Microsoft skal tette dette hullet... Den som vurderes er om det skal gjøre UMIDDELBART eller i den måndelige oppdateringsrunden.

6938247[/snapback]

Hvis det er kritisk... så er det for sent med å vente til den månedlige

 

:w00t: Innlegg nummer 2000 :w00t:

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...