Gå til innhold

Sølte øl på tastaturet, nå funker det ikke


maxM

Anbefalte innlegg

Hei, topic sier det meste. Men når jeg starter maskinen flasher det en gang over alle tre lampene (scroll lock, caps lock og num lock) som vanlig. Så dete er jo en reaksjon i det. Men når jeg skal velge OS i grub funker ingenting, og når det etter 10 s velger Ubuntu automatisk funker det ikke å skrive in passor od brukernavn.

 

Noen som veit om det har no for seg å renske/vaske tastaturet innvenig (altså lengere ned enn under tastene)? Eller er det egentlig bare å invistere i ett nytt ett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kunne ikke velge os en stund jeg heller, da stod tastaturet i usb-port...

så flyttet jeg det til ps\2 da funket det...

 

men det har jo ikke noe med øl på tatstaturet å gjøre.

men kansje det funker allikevel :p

 

edit:

 

så ikke at du ikke kunne skrive inn brukernavn og pass...

Endret av jokkeman
Lenke til kommentar

Må informere der om at tastaturet nå virker igjen :thumbup:

Jeg la det til sides og brukte mitt gamle i 3-4 dager, også for å være sikker på at det var ødelagt før jeg kjøpte nytt testa jeg det. Og jammen funka det ikke helt fint!

 

Jeg tror det må ha vert fuktighet i det og det utgjorde feilene, mens når dette hadde fått fordampa ville alle kretser fungere igjen. Så alle dere som av en eller anen grunn drikker øl foran dataen, det går "helt fint" ;)

Endret av maxM
Lenke til kommentar
Må informere der om at tastaturet nå virker igjen :thumbup:

Jeg la det til sides og brukte mitt gamle i 3-4 dager, også for å være sikker på at det var ødelagt før jeg kjøpte nytt testa jeg det. Og jammen funka det ikke helt fint!

 

Jeg tror det må ha vert fuktighet i det og det utgjorde feilene, mens når dette hadde fått fordampa ville alle kretser fungere igjen. Så alle dere som av en eller anen grunn drikker øl foran dataen, det går "helt fint"  ;)

6899126[/snapback]

Ja, til og med på laptopper går det stort sett greit med litt øl i maskineriet.. :p

Lenke til kommentar
Det har nok med hvilke veske du søler. Rent vann leder jo ikke strøm og da blir det jo ingen kortsluttnigner.  Men det at tastaturet mitt, eller Lomz sitt fungerer er litt overaskende syns jeg, tror vi var heldige :p

6914617[/snapback]

Nå er det vel ingen i Norge som har rent vann i springen heller så det vil nok kortslutte uansett. Og jeg vil tro at flaskevann ikke er så bra renset at det ikke vil kortslutte det heller...

Lenke til kommentar

Et viden kjent fenomen det her. Har et eldre Keytronic tastatur som har bada i både øl, cola og kaffe mer enn èn gang. Har bare vippa opp tastene med en trekker, blåst nedi der og latt det tørke et par dager. Har alltid funka som ei kule etterpå.

 

Tilogmed et nyinnkjøpt Logitech trådløst tastatur møtte kaffe-skjebnen etter to dager i bruk. Samme rensemetode ble benyttet og det virka som det skulle igjen dagen etter.

 

Forhåndsregelen må bli at man aller helst ikke skal innta noen form for fluidum i nærheten av tastaturet, men hvem klarer å overholde noe sånt? :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...