Xbox 360 støyer fælt, samanlikningstest!
Skrevet 18. september 2006 - 11:03
Skrevet 18. september 2006 - 11:16
You are absolutely deluded, if not stupid, if you think that a worldwide collection of software engineers who can't write operating systems or applications without security holes, can then turn around and suddenly write virtualization layers without security holes.
Skrevet 18. september 2006 - 11:20
Skrevet 18. september 2006 - 11:23
Mo0nH0wL skrev 18/09-2006 : 12:20:
Begrensingen ligger ikke i dvd-spilleren men i softwaren den bruker. Derfor er det fullt mulig at MS kommer med oppgraderinger etterhvert. De har jo allerede forbedret dvd-spilleren kraftig. Den var jo HÅPLØS ved launch.
Spill blir ikke oppskalert til 720p. De er native i 720p (bortsett fra noen lanseringsspill).
Skrevet 18. september 2006 - 11:27
You are absolutely deluded, if not stupid, if you think that a worldwide collection of software engineers who can't write operating systems or applications without security holes, can then turn around and suddenly write virtualization layers without security holes.
Skrevet 18. september 2006 - 11:28
uansett, jeg ser ikke noe særlig poeng i å kjøpe en vga kabel istedetfor komponentkabelen som følger med, siden kvaliteten er omtrent lik. Hvis man
kun har vga tilkobling, så er det vel bare å kjøpe en overgang?
Dette innlegget har blitt redigert av Mo0nH0wL: 18. september 2006 - 11:31
Skrevet 18. september 2006 - 11:36
(utenom når æ nettop har skrudde den på og står rett ved siden av med hodet mitt).
Har jo lyd på mens æ spiller/ser film så før ikke med mæ at xbox360 lager lyd
i det hele tatt. Imo whiner dere som snakker om "bråk" for mye(eller spiller dere uten lyd?).
Skrevet 18. september 2006 - 12:07
Angående støy, det er lite støy når jeg ser på dvd filmer eller streamer filmer. Støyen oppstår når jeg fyrer opp spill, da er 5.1 anlegget på full gyffe. Legger ikke merke til viftene da, hehe.
Dette innlegget har blitt redigert av samye83: 18. september 2006 - 12:08
Skrevet 18. september 2006 - 12:35
Har bitt meg merke i at Siddis har begynt å kaste om seg med dritt jeg også. Litt useriøst av en moderator, men siden du faktisk har disse problemene med din xbox 360 så har du vel lov som alle andre å klage her.
Skrevet 18. september 2006 - 14:29
Uansett. Jeg har selv hatt en Xbox 360 is hus som jeg lånte av en kamerat. Den var grei å spille på. Men når jeg så film på den (Oldboy) var det nesten umulig å la være å høre på og legge emrke til den forferdelige lyden fra DVD-rommet og viftene. Makan til bråkete konsoll skal man lete lenge etter.
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke de lager konsollene litt høyere og bredere slika tdet blir litt emr plass mellom maskinvaren. i tillegg kunne to små viter foran som blåste innlufte og to små bak som blåste ut luft være en god ide. Jeg er sikker på at de fleste har hørt om fenomenet gjennomtrekk. En meget effektiv kjølemetode.
Så skal det også sies at Xbox 360 har mange positive egenskaper som trådløse kontroller, god amskinvare, spill i 720P, kommer med bedre utviklingsverktøy, også til forbrukere (XNA), og andre ting. Men så var det nå en gang støy tråden handlet om.
Snorre
Skrevet 18. september 2006 - 14:37
dark by design skrev 18/09-2006 : 15:35:
Men det er da blitt dokumentert at det er forksjellig støynivå på maskinene?
Jeg har vel vært heldig med min, den bråker knapt.
Skrevet 18. september 2006 - 14:41
X360 er jo en kraftig spillemaskin. Synes det er litt greit at den fra seg litt brummelyd
Dette innlegget har blitt redigert av avanore: 18. september 2006 - 14:41
hvis du riktig hadde villet"
Henrik Ibsen
Steam ID avanore
Skrevet 18. september 2006 - 14:43
Et godt eksempel er en av mine søstres venninner. Min søster og kjøreste satt hos denne damen og kjæresten hennes. PLutselig sier hun: Kan ikke du gå ut og skru av musikken kjære. Elns. Ingen av de andre hadde lagt merke til musikken en gang. Så joda, lyd er noe alle opplever forskjellig.
Snorre
Skrevet 18. september 2006 - 14:56
Jeg kjøpe 360 dag 1, bråkte noe inni granskuen, leverte tilbake. Kjøpte 360 på nytt for noen måneder siden, og denne varlangt stillere. Og ikke var maskinen særlig ny heller da den er produsert i december 2005.
Man hører litt sus når man spiller spill men ikke i nærheten av hvordan det var på min første maskin.
Så du har vært uheldig og fått en bråkete maskin, eller det er noe galt med den. Prøv om du kan få byttet. Hvis den bråker som den jeg hadde er det helt uholdbart ja.
Skrevet 18. september 2006 - 15:19
Når drevet blir roligere etter man har flashet det,og at man med noen firmware får muligheten til å velge lesehastighet så skulle man nesten ønsket at dette valget var noe man kunne ta uavhengig om har flashet eller ei. Men har også hørt at det å kjøre drevet på lavere hastigheter fører med seg litt problemer uten om høgere lastetid?
Folk kunne hatt valget om lengre lastetid,men roligere maskin eller bånnpinne på drevet for raskere lasting av spill
Skrevet 18. september 2006 - 16:46
Firmware som reduserer hastigheita er det støtta av MS?
Skrevet 18. september 2006 - 16:48
Skrevet 18. september 2006 - 16:53
Då er det heller betre å modde xboxen og plassere gummi rundt drevet
Skrevet 19. september 2006 - 19:08
samye83 skrev 18/09-2006 : 13:07:
Dersom du bruker komponentkabelen blir ikke DVD-avspilling oppskalert av 360en til 720p eller hvilken oppløsing man nå har på TVen. Dersom TVen har slik oppløsning vil oppskalering likevel skje i TVen. I motsatt fall ville man jo bare fått filmen i en rute på midten.
Dersom man bruker vga-kabelen vil 360en selv kunne oppskalere til den oppløsningen man har valgt, inkludert 720p. Dette kom med softwareoppgraderingen som skjedde for noen måneder siden. Om det er noe poeng beror på om skaleren i Tven er bedre enn den i 360en. Uansett, dette er er mulighet som man kun får ved å bruke vga-kabelen.
Edti: og for ordens skyld, jeg snakker ikke om HD-oppløsning generelt. Både komponent og VGA kan levere oppløsning opp til 1080i. Som tekniske løsninger er begge deler glimrende løsninger for overføring av analogt bilde. Men når man spiller av en DVD på 360 er det bare vga som kan levere høyere oppløsning enn selve DVD-filmen. Hvorfor det er slik er det vel bare MS som kan svare på.
Dette innlegget har blitt redigert av roolf: 19. september 2006 - 19:11
Logg inn
Registrer deg
Hjelp

Opp
Multisitat