Gå til innhold

- AOL er badware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si AOL har fått mye dårlig publisitet den siste tiden. Søkedatabaseslippet, hendelsen med fyren som skulle si opp AOL-abonnementet sitt og måtte tåle mange minutter med "flamming" før operatøren gav seg, og nå dette? Selvsagt har ikke alt nytt vært at slikt slag, men det er jo ofte sådan negativitet som fester seg på hjernen.

 

Ellers er for så vidt enig i kritikken. Brukeren må få velge hva han/hun ønsker å installere. Selv var bare det å få inkludert iTunes i installasjonen av QuickTime nok til å få meg arg.

 

Selv om noe innstallerer programvare brukeren ønsker er det ikke badware.  Badware er etter min mening, adware, spyware og virus. Her syns jeg det bør være et tydelig skille.

6771122[/snapback]

Enskjønt dette ikke er særlig alvorlig i forhold til mange andre badware-programmer, er det faktum at brukeren ikke har kontroll, ja, sågar ikke får vite hva som installeres, IMHO nok til å få det klassifisert under denne kategorien. For, med både virus, spyware og adware eksekveres det forholdsvis omfattende operasjoner uten brukeren blir informert. Å installere et annet program og en søkeverktøylinje er temmelig omfattende det òg, spesielt når disse endringene lar seg vanskelig reserveres.

Lenke til kommentar

Det var da en voldsom hets mot Real player. Den har jeg brukt i årevis. Jeg har hatt abonemanger på nyhetsider verden over. Og det var på den jeg såg de første reportasjene fra Saddams fall.

Men det er vel med den som med mangt annet her på forumet at det som koster penger er noe dritt.

 

Jeg liker ikke desse nye programene som vil ha oppmerksomheten og nærmest installerer seg selv. (Selv om de er gratis...)

 

Redigerer skrivefeil ...uff.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

du skjønner at jeg fikk en gratis versjon av RealPlayer en gang og det var ikke en hygelig opplevelse. Kan hende at det har blitt bedre med tiden. Liker selv heller og betale for en vare som virker enn og bruke gratis som ikke virker(finnes selvfølgelig mye bra gratis)

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar
...er det faktum at brukeren ikke har kontroll, ja, sågar ikke får vite hva som installeres,

6771189[/snapback]

Selfølgelig liker jeg ikke at ting blir innstallert automatisk. Men så lenge dette blir avinnstallert når man avinnstallerer verktøylinjen (sånn at det går ann å fjerne programmene) er dette noe AOL selv må ta stilling til om de vil gjøre. Men så lenge AOL velger å gjøre det på den måten vil jeg aldri innstallere verktøylinjen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...