Gå til innhold

Møt Microsoft Zune


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsofts programvare vil rett og slett skanne iTunes-katalogen din og se hvilke sanger du har kjøpt, for så å laste dem ned på ny gratis fra MSN Music.

Det syns jeg var grisetøft, og sikkert et godt argument overfor kundene. Da kan man ikke si: "Nei, jeg har kjøpt så mye musikk på iTunes at nå vil jeg ikke gå vekk fra iPod". Men jeg er fremdeles usikker på om denne spillern er tøff på de andre områdene jeg er opptatt av. Det må jeg vel vente til en offesiel lansering før jeg får vite, tenker jeg...

Lenke til kommentar
iPod er iPod.. Microsoft sin mp3-spiller er kun en mp3-spiller.. ikke noe mer..

6489915[/snapback]

 

iPod er iPod og ikke noe mer: Å kunne søke etter sanger er for mye å forlange. Å kunne lade den i en stikkontakt koster selvfølgelig ekstra. Å kunne spille av video uten å først kjøpe noe for å konvertere er for mye å forlange. Å ha en manuell equaliser er for komplisert. Å følge norske regler for garanti kan man ikke forvente seg. Å kunne høre på musikk lavt volum er visst heller ikke noe som er vits i.

 

(jeg har hatt to iPoder. En kjøpte jeg(40 GB vanlig) og den andre(60GB video) fikk jeg etter mange trusler om forbrukerråd og det som værre er, etter at den første hadde gått til helvete nok en gang)

Lenke til kommentar

Nettsiden hevder også at Zune vil kunne brukes med musikken du allerede har kjøpt på iTunes. Microsofts programvare vil rett og slett skanne iTunes-katalogen din og se hvilke sanger du har kjøpt, for så å laste dem ned på ny gratis fra MSN Music.

 

Dette var en virkelig killer-løsning da. Det viser at MS kommer til å satse knallhardt når de tar denne kostnaden (de må jo faktisk betale artistene for låter som 'selges' på denne måten - det kan fort bli tusenlapper for en del kunder) for å gjøre det enkelt for folk å switche.

 

Den virkelige kampen om kundene står jo selvfølgelig om de som faktisk kjøper musikk på nett - dette er ikke en hardware-krig der hovedpoenget er å tjene penger på selve hardwaren. Så å tilby noe sånt er jo en ypperlig løsning for å frigjøre folk fra iPod-bindingen sin. Jeg tør også å vedde på at hver spiller i tillegg til musikk på spilleren vil ha et 'gavekort' på xx antall valgfrie låter fra MS sin online musikkbutikk for å gi folk et inntrykk av hvordan ting fungerer.

 

Sjekk forøvrig dette: http://www.comingzune.com/

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Hva er stygt med dette bildet? Jeg tviler på at det er ekte, men det er en helt annen diskusjon.

 

Jeg gleder meg til:

 

- Wifi-løsning, last ned sanger (kanskje videoer?) hvor enn du er.

- Stor og god skjerm, sikker god oppløsning også. Her snakker vi om 3/3,5" skjerm. Ikke en fisen 2,5.

 

Helt til slutt. Kan folk (journalister) slutte å skrive at tjenesten denne enheten skal bruke er MSN Music? Det er Urge som er det nye mediebiblioteket nå.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...