Gå til innhold

Personlig superdatamaskin fra Tyan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DERSOM mamma hadde råda til å kjøpe ein slik til meg, hadde ho ombestemt seg etter å ha sett på kor mykje straum den sluka! 1400W? Det var veldig mykje!

6428682[/snapback]

Det er da bare 12240kw/h per år da...

Om den hadde trukket fullt hele tiden.

6429447[/snapback]

 

Det er vel ikkje bare? Det e utruleg mykje!! for meg då!

Lenke til kommentar

Det er da bare 12240kw/h per år da...

Om den hadde trukket fullt hele tiden.

6429447[/snapback]

 

Det er vel ikkje bare? Det e utruleg mykje!! for meg då!

6429472[/snapback]

Tror det er mye for de fleste, det er greit og rundt regna 12000kroner i året... Med nettleie og strøm (pris gjelder oslo, sannsynligvis høyere andre steder i landet (pga dyrere nettleie))

(De tre nordligste fylkene er ikke tatt med grunnet andre mva, skatt og avgiftsregler)

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
og er ganske støysvak (maks 47dB)
:!:

6428320[/snapback]

Tallet sier forsåvidt ingenting så lenge det ikke er fortalt noe om målemetoden. Hvis det er målt 1cm fra den midterste vifta bak er det ganske lite, men hvis det er støynivået på arbeidsplassen (oppå bordet når denne står under) så er det veldig mye.

 

Det er da bare 12240kw/h per år da...

Om den hadde trukket fullt hele tiden.

6429447[/snapback]

Det er vel ikkje bare? Det e utruleg mykje!! for meg då!

6429472[/snapback]

Tror det er mye for de fleste, det er greit og rundt regna 12000kroner i året... Med nettleie og strøm (pris gjelder oslo, sannsynligvis høyere andre steder i landet (pga dyrere nettleie)) (De tre nordligste fylkene er ikke tatt med grunnet andre mva, skatt og avgiftsregler)

6429515[/snapback]

.. om den hadde gått på 100% last året rundt og alle PSU'ene var tynt maks. To kriterier som neppe er realistiske for noen. Det gjennomsnittlige effektforbruket ligger nok mye lavere. Kanskje på rundt 500W for de fleste.

Lenke til kommentar
.. om den hadde gått på 100% last året rundt og alle PSU'ene var tynt maks. To kriterier som neppe er realistiske for noen. Det gjennomsnittlige effektforbruket ligger nok mye lavere. Kanskje på rundt 500W for de fleste.

6429776[/snapback]

Fully aware of it, men morsomt tall å regne med (grunnet størrelsen, de mange leiligheter har jo mindre strømforbruk...)

500 blir forøvrig bare 4380kw/h...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...