Gå til innhold

Ny skjermserie fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man plasserer ut 50 skjermer i et kjønnsnøytralt kontorlandskap, er jeg sikker på at nærmere halvparten klistrer fra seg post-its på skjermene.

 

Man kan spy på med så mye SMS, hurtigmeldinger, mail, memoarer, el-kalendre osv man vil, men det er alltid noen som foretrekker å skrive korte huskelapper/beskjeder på små, gule lapper.

 

Ellers så er det litt rart å lansere en LCD-serie med post-it-plass som hovedargument. Specs kommer ramset opp nederst i liten skrift virker det som, selv om Sony sikkert har gjort det bra her og.

Lenke til kommentar
Post it lapper er noe som kommer til å dø ut.

Lynmeldinger er bedre løsning, spesielt når dette integreres med sms.

 

Jeg tror SONY bommer bra på dette produktet. Ihvertfall om markedet er unge lovende brukere .)

6291901[/snapback]

 

Nå er jo post-itlapper ikke primært til andre, men til seg selv. Jeg sender ikke en SMS til meg selv hvis jeg skal huske noe.

 

Men når jeg tenker meg om; jeg er jo over 30...

Lenke til kommentar

Idéen er jo god, men selv om jeg faktisk bruker en del post-it-lapper som jeg lar slenge på skrivebordet, ville jeg heller prioritert andre ting ved skjermen, f.eks ergonomi (som ble nevnt).

 

Sitter fortsatt med CRT, så jeg begynner å bli litt sugen på en 19" LCD etterhvert...

Lenke til kommentar

Savner også god ergonomi på skjermene, heller det enn en plastflate reservert til post-it's.

Dell skjermene (ihvertfall de vi bruker på skolen) har høyde og vinkel justering samt at den kan dreies så skjermen står vertikalt, dette burde vært "standard" på de fleste skjermer mener jeg..

 

(sikkert noen skjermer med lignende justeringsmuligheter utenom dell sine men sola steiker som f så research er uaktuelt :p )

Endret av BKB
Lenke til kommentar

Den ser litt praktisk ut, men spesifikasjonene var ikke så veldig imponérende.

 

Post it lapper er noe som kommer til å dø ut.

Lynmeldinger er bedre løsning, spesielt når dette integreres med sms.

 

Jeg tror SONY bommer bra på dette produktet. Ihvertfall om markedet er unge lovende brukere .)

6291901[/snapback]

Slike lapper er vel for å huske noe, ikke sende en beskjed? Da er det bedre med gule lapper på pcen. For eksempel Ubuntu har dette innebygd. :yes:
Lenke til kommentar
Post it lapper er noe som kommer til å dø ut.

Lynmeldinger er bedre løsning, spesielt når dette integreres med sms.

 

Jeg tror SONY bommer bra på dette produktet. Ihvertfall om markedet er unge lovende brukere .)

6291901[/snapback]

 

Jeg synes det er en genial idé og en skikkelig salgsgimmic.

 

Jeg har vært gjennom et titalls programmer som skal erstatte gule lapper, det være seg desktop-postits, formatterte huskelister eller alarmprogrammer.

 

Hvert eneste av disse er 10 ganger tregere å skrive inn i og ikke en brøkdel så lett tilgjengelig som en postit-lapp.

 

Har man ikke tid til å leke hotshot med lynmeldinger og telefoner, bruker man blyant.

Lenke til kommentar

Hvis en virkelig vurdere å kjøpe en skjerm ut i fra hvor mange post-it-lapper en får plass til på den, tviler jeg STERKT på at du har noe ansvar over innkjøp av IT-utstyr på din arbeidsplass. Om noen har lyst til å gjøre dette privat, så for all del, men herre min hatt for en utrolig tåpelig idé.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...