Gå til innhold

Saksøker ATI for HDCP-rot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja...... heller latterlig at 2stk skal gjøre dette.

Ville heller ha sett en organisasjon som har støttet saken.

6068626[/snapback]

 

De saksøker på vegne av flere hundre såvidt jeg har skjønt, og selv om det er mye rart i USA, synes jeg de har en god sak her, reklamen er jo i beste fall uklar. I mine øyne er den direkte misvisende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er bra at forbrukere står samlet om å saksøke firmaer som bevisst prøver å føre dem bak lyset. F.eks dette med å love egenskaper ved produktene som viser seg å være rent valgflesk uten rot i virkeligheten. Produsentene bør være varsomme med å love ting de ikke vet om produktene deres kan holde. Hvis det hadde blitt vanlig praksis at selskaper fikk lov til å komme med missvisende reklame så kunne det hatt enorme konsekvenser for forbrukere.

Lenke til kommentar

Regner med dette er en Class Action Lawsuit som betyr at ATI blir dømt så blir det en erstatning som blir ordnet for alle ATI's kunder i USA (med en tidsfirst for å melde sitt krav), ikke bare de 2 som saksøker. Erstatningen blir mest trolig en rabattkuppong på kjøp av ny ati hardware.

Lenke til kommentar
Regner med dette er en Class Action Lawsuit som betyr at ATI blir dømt så blir det en erstatning som blir ordnet for alle ATI's kunder i USA (med en tidsfirst for å melde sitt krav), ikke bare de 2 som saksøker. Erstatningen blir mest trolig en rabattkuppong på kjøp av ny ati hardware.

6069106[/snapback]

 

Eller rettelse:

 

Erstatningen blir mest sannsynlig en sinnsykt stor sum rett i lomma på advokatene, og en liten rabattkupong til noen få kunder som gidder.

 

Det er jo enhver advokats våte drøm å få føre en slike latterlig "Class Action Lawsuit" :(

 

[Edit: Og lønninga til advokatene, den lempes over på forbrukerne. Det eneste som burde skje er at alle som har kjøpt et "hdcp" kort burde få muligheten til å levere det inn og få pengene tilbake om de ønsket.]

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Hvilke skjermkort er dette dette gjelder for? er det x1800/x1900 eller er det x800-serien?

 

Uansett, det er litt dårlig av ATI å ikke opplyse at spesifikasjonene ikke er det dem har oppgitt dem til å være. Disse opplysningene kunne i allefall ha vært lagt ut på nett, samtidig som kundene kunne fått velget om å levere tilbake produktet og få hele kjøpe summen tilbake, eller å beholde produktet.

 

Dessuten tviler jeg på at ATI taper så mye penger på at noen har fått mindre enn det dem skulle ha fått. Det er jo ikke snakk om beløp i million -klassen til hver kunde (tipper at de får tilbake kjøpe summen).

Lenke til kommentar

Jeg bestilte og fikk et 1900 xtx kort for ikke lenge siden. Rett før jeg mottok kortet fant jeg ut at det ikke støttet hdcp (og at det ikke var noen kort som var kommersielt tilgjengelig som støttet det). Det er kun noen skjermkort som følger med media-pc som vissnok har dette innebygget.

 

Sendte kortet i retur, har kontaktet en av de beste skjermkortprodusentene og fikk svar for litt siden at det vil snart komme kort som støtter dette. Kortene vil også ha hdmi kobling - så nå er det bare å vente (jeg har kjøpt meg et dårligere "vente-kort" så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...