Gå til innhold

Nyhet: Gratis videotelefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som vanlig så er det Telenor som kommer med nyheter/fordeler for oss brukere. Hvor er det blitt av NetCom og deres innovative løsninger, som de har lovet i alle år. NetCom skulle være det selskapet som kom med innovative løsninger, være fremst i utviklingen/pris på mobil bruk. Nå er NetCom bare ei "ku" som følger etter "bjellekua" Telenor. Ikke lenge før NetCom kommer med noe tilsvarende vel? Og jeg er NetCom kunde, burde skamme meg. (trofast som jeg har vært) HURRA for Telenor. :thumbup: Og :thumbdown: ned for NetCom Håper vi kan få til en diskusjon på dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, her bør nesten Netcom svare på tiltale og lansere et lignende tilbud. Artikkelen sier ingen ting om det kun er snakk om gratis videotelefoni mellom Telenors kunder, eller om Telenors kunder også kan videotelefonere Netcom-kunder gratis...

6049192[/snapback]

Ut i fra omtrent _alle_ lignende kampanjer fra Telenor gjelder det bare internt i Telenor. Arrester meg om jeg tar feil i denne saken.

Lenke til kommentar
Ja, her bør nesten Netcom svare på tiltale og lansere et lignende tilbud. Artikkelen sier ingen ting om det kun er snakk om gratis videotelefoni mellom Telenors kunder, eller om Telenors kunder også kan videotelefonere Netcom-kunder gratis...

6049192[/snapback]

Ut i fra omtrent _alle_ lignende kampanjer fra Telenor gjelder det bare internt i Telenor. Arrester meg om jeg tar feil i denne saken.

6049674[/snapback]

Det trodde jeg også, men på Telenor sin side står det:

¹) Alle Telenor Mobils kunder får fri bruk av Videosamtale ut april 2006.

Hmm...

Lenke til kommentar
Javel. Siden når måtte mobilen ha et kamera på forsiden for å bruke videotelefoni? Jeg kan fortelle deg at min Nokia 6630 har blitt brukt til videotelefoni utallige ganger.

6059729[/snapback]

 

Saken er jo at man må ha et kamera som peker mot ansiktet, eller som man kan peke mot ansiktet. Hele poenget med videotelefoni er jo at man skal se den man snakker med. De aller fleste 3G-telefoner har enten 2 kameraer (der et er på forsiden) eller et kamera som man kan snu på.

 

Dette tror jeg du vet :yes:

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Som vanlig så er det Telenor som kommer med nyheter/fordeler for oss brukere. Hvor er det blitt av NetCom og deres innovative løsninger, som de har lovet i alle år.

6047231[/snapback]

 

Vel... nå vil jeg ikke si at gratis videotelefoni er en "innovativ løsning", men heller et desperat forsøk på å få kundene til å benytte en teknologi som det viser seg at det er veldig liten interesse for. En innovativ løsning ville være å åpne for bruk av innebyggede IM-klienter på mobiltelefoner, å lansere en egen løsning for salg av musikk over mobilen, integrere e-post i større grad enn i dag, pushe på for mobil nettbank og betalingsløsninger, osv osv.

 

Når det er sagt, er jeg enig i at det som regel er TnM som er først ute med å gi noe gratis når de ser at de ikke får folk til å bruke det - ref SMS og MMS. Hvem som er først ute av de to store til å gi slike tjenester gratis, spiller overhodet ingen rolle. Den andre vil nødvendigvis følge etter. TnM har fulgt etter NetCom's Trådløse Familie, om enn med et dårligere tilbud.

 

Jeg synes NetCom fortjener mye kjeft for tiden, men ikke på grunn av at de ikke er først ute med å forlenge gratis videotelefoni.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

videotelefoni tar tid rett og slett fordi det er lite folk som kjøper seg umts-telefon, og enda færre som kjenner noen som også eier en. også kan en spør seg om dem ønsker å ha en videosamtale med de personer de vet har...

 

det er mange faktorer ute å går for hvorfor en teknologi skal bli brukt eller ikke. pris er bare en av dem.

Lenke til kommentar
Javel. Siden når måtte mobilen ha et kamera på forsiden for å bruke videotelefoni? Jeg kan fortelle deg at min Nokia 6630 har blitt brukt til videotelefoni utallige ganger.

6059729[/snapback]

 

Saken er jo at man må ha et kamera som peker mot ansiktet, eller som man kan peke mot ansiktet. Hele poenget med videotelefoni er jo at man skal se den man snakker med. De aller fleste 3G-telefoner har enten 2 kameraer (der et er på forsiden) eller et kamera som man kan snu på.

 

Dette tror jeg du vet :yes:

 

-snubbel

6060312[/snapback]

Men videotelefoni fungerer da like godt. Hadde det hett "se-på-mottakerens-ansikt-telefoni" hadde jeg skjønt det, men det heter det ikke. Det er misvisende å si at telefoner MÅ ha kamera foran for å bruke videotelefoni.
Lenke til kommentar
For de som ikke vet det så har NetCom gratis videotelefoni frem til september 2006.

6062869[/snapback]

 

Hvor har du dette fra? Ringte nettopp NCFS og de sier at det inntil videre ikke er fornyet kampanje. Siste kampanje gikk ut 1. mai.

 

-snubbel

6063257[/snapback]

 

Er ikke du NetCom forhandler da? Hold deg oppdatert på netcom.no:

 

NetCom videtelefoni

Endret av Sam Sung
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...