Gå til innhold

Er Fri 120 billig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har sikkert fått med deg Telenors TV-reklamer hvor de forteller om sine Fri-abonnementer Fri 20, 60 og 120. Men er disse abonnementene egentlig så gode tilbud?

 

Les mer

5860875[/snapback]

 

Jeg hadde "Fri 20". Hørtes billig ut. Men på papiret ble det svært mye dyrere enn hva jeg hadde trodd. Og jeg bruker telefonen LITE.

 

Byttet til Netcom igjen etter bare 3 måneder :-)

Lenke til kommentar

Dette regnestykket blir feil! Dere har glemt at alle"fri" abboene inkl. oppstartsavgiften på alle minuttene som er inkl. Prøv å start kalkulatoren igjen.

 

Vet selv at jeg normalt bettaler mye i oppstartavgift, siden jeg ikke sender sms. Men gjerne ringer får å si ok.

Lenke til kommentar

Har selv Fri 20, og så lenge jeg ikke ringer mer enn ca 20 min hver mnd, i tillegg sender ganske få sms iløpet av en mnd, fungerer det ganske så bra for meg. Men nå bør man også huske på at telenor gir et godt mellomlegg ved kjøp av mobiltelefoner og tegning av abbonement samtidig, noe du, etter hva jeg vet, ikke får ved kjøp av abn med fks Tele2 Champion.

 

Men det er jo ikke akuratt overaskende at Telenor ikke er det billigste alternativet.

Lenke til kommentar
Dette regnestykket blir feil! Dere har glemt at alle"fri" abboene inkl. oppstartsavgiften på alle minuttene som er inkl. Prøv å start kalkulatoren igjen.

 

Vet selv at jeg normalt bettaler mye i oppstartavgift, siden jeg ikke sender sms. Men gjerne ringer får å si ok.

5861843[/snapback]

 

Ja, det er et godt poeng (oppastartsavgift er forsåvidt et temlig dustetes konsept spør du meg), men om oppstartsavgidten er 59 øre (som er ganske vanlig pris?), så må du fortsatt ha en gjennomsnittlig talelengde på under 30 sekund om det skal lønnse seg for deg, og det er om du treffer veldig bra på ringeminuttene på fri120.

 

AtW

Lenke til kommentar

F****!!! Skreiv et kjempelangt innlegg og så forsvant det såklart... nettleseren klikka... men kommer med en oppsummering:

 

Hvis man sammenlikner subsidieringen kontra forskjellen lønner FRI20 og FRI60 seg i, mens storforbrukere som er opptatt av pris burde aldri velge Telenor...

 

Bestemor kan spare 80 kr. i forhold til hva hun får i avslag kontra prisen pr. minutt og Ola Nordmann kommer ut omtrent likt... kun 20 kr. forskjell, og de fleste velger vel da en operatør som har døgnåpen support og mange tilleggstjenester?

Lenke til kommentar

Ville bare rette på tabellen der: Tele2 Champion koster 0,54 pr minutt og ikke 0,59.

 

Chess er vel de som kommer nærmest med Knock Out hvor minuttprisen er 0,55.

 

 

Er selv ingen storbruker og liker best å betale full pris for mobil og heller ha kontroll med et billig abonnement.. Å kjøpe sponset telefon blir jo bare en slags "nedbetaling" av telefonen nå som det finnes så mange andre rimelige abonnement, og jo mer man ringer jo mer taper man jo da..

Lenke til kommentar

Jeg vil også bemerke at minuttprisen på champion er feil. Dessuten gjelder bare 0kr i månedsavgift hvis du minimum bruker 79kr måneden (men hvem gjør jo ikke det).

 

Er også enig i at dette er et godt tiltak, men at artikkelen ble litt tung. Men man kan ikke få både i pose og sekk bestandig.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Legg også merke til at Tele2 tar betalt kroner 10,- per samtale til kundeservice fra champion, og av egen erfaring vet jeg at det kan bli ENDEL av de. I tillegg til at de faktisk tar betalt så grovt har de den sletteste kundeservicen (om man kan kalle den det) jeg har vært borti. Noensinne.

Lenke til kommentar
Om du bruker telefonen lite og stort sett bare bruker de inkluderte ringeminuttene,s amt at du ofte kjøper subsidierte telefoner så vil jo dette kunne lønne seg ganske bra, men jevnt over er jeg ikke så imponert over "fri"-abonnomentene

5862606[/snapback]

jeg ødela k750en min som jeg hadde et fri20 abo. på, kjøpte en ny k750 og overførte til fri120, synes fri120 er veldig bra, får 120minutter for 229kr og 89øre fra minutt 121.

flere jeg jobber med har bytta fra chess fordi de bruker netcom sitt nett, som er ustabilt og har veldig dårlig dekning mange steder.

for 999+(229*12) får jeg en k750 og 1440 minutter for 3749. pris på k750 uten binding på elkjøp er 3500

ikke så dårlig synes jeg. har ikke fast-telefon og ringer ca 3-4 min dagen.

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Om du bruker telefonen lite og stort sett bare bruker de inkluderte ringeminuttene,s amt at du ofte kjøper subsidierte telefoner så vil jo dette kunne lønne seg ganske bra, men jevnt over er jeg ikke så imponert over "fri"-abonnomentene

5862606[/snapback]

jeg ødela k750en min som jeg hadde et fri20 abo. på, kjøpte en ny k750 og overførte til fri120, synes fri120 er veldig bra, får 120minutter for 229kr og 89øre fra minutt 121.

flere jeg jobber med har bytta fra chess fordi de bruker netcom sitt nett, som er ustabilt og har veldig dårlig dekning mange steder.

for 999+(229*12) får jeg en k750 og 1440 minutter for 3749.

ikke så dårlig synes jeg. har ikke fast-telefon og ringer ca 3-4 min dagen.

5862872[/snapback]

Faktisk kun 79 øre i Telenor sitt nett... ;)

Lenke til kommentar

ja stemmer det, jeg synes ihvertfall ikke man bør kritisere det. før man har prøvd begge i praksis, hatt netcom EN gang, aldri igjen, hatt telenor adsl mange ganger, funka dødsbra og veldig lav ping selv når jeg hadde 0,7mbit, bestilte ngt og fikk aldri svar på hvor langt jeg var unna sentralen engang, endte med avbestilling. hatt andre skuffende leverandører som har vørt bra på papiret og. kvaliteten på tjenesten har faktisk noe å si

en jeg jobber med har chess, plutselig gikk de over til netcom sitt nett og han får ikke signaler på lageret. snakk om kundeservice :tease:

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...