Gå til innhold

Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.tgdaily.com/2006/01/28/toms_har...er_drain_issue/

 

Har dette noe å gjøre med den svake batterilevetiden i testen deres?

5546357[/snapback]

 

Nei det har ingen sammenheng. 53 wh batteriet samt den store skjermen og det kraftige skjermkortet er skylden i den svake batterilevetiden. Som vi også skrev så var det ikke mer en 20-30 minutter svakere enn Inspiron XPS gen2 som hadde 80 wh batteriet.

 

Vi hadde ingen usb-enheter koblet til maskinen når vi testet batterilevetiden, og heller ingen interne (som f.eks. Bluetooth).

Lenke til kommentar
Jeg synes det var rart at Geforce Go 7800 256MiB yter dårligere i grafikk-testene enn Geforce Go 6800 Ultra. Hva kan være forklaringen på det? Klokkehastigheter?

5546518[/snapback]

 

 

Ja, det er klokkehastigheter, sitter selv nå på min 9400 og den fungerer som fjell! Behagelig å skrive, se og høre på :D

 

7800 kortet er ganske nedklokket for å spare batteri tror jeg. Folk som overklokker det kommer opp i ca 375mhz på core, og det er en økning på 50prosent!

 

Merker at det er en del lys som kommer opp nederst på skjermen, men det er kun når skjermen er sort, når det er farger der så legger iallefall ikke jeg merke til det.

 

Touchpaden er nice, eneste jeg har litt stress med er at jeg treffer caps lock når jeg skal skrive "a", men det er vel mer en vanesak :) Den er ikke slik som mine søstres touchpad som jeg HELE tiden kom bortig og flytta muspekeren :)

 

Dual core er en drøm, er digg å sitte på denne kontra min desktop :) Og skjermen er akurat så stor som jeg vil ha den! Får plass til to dokumenter oppe på en gang :)

 

 

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
http://www.tgdaily.com/2006/01/28/toms_har...er_drain_issue/

 

Har dette noe å gjøre med den svake batterilevetiden i testen deres?

5546357[/snapback]

 

Nei det har ingen sammenheng. 53 wh batteriet samt den store skjermen og det kraftige skjermkortet er skylden i den svake batterilevetiden. Som vi også skrev så var det ikke mer en 20-30 minutter svakere enn Inspiron XPS gen2 som hadde 80 wh batteriet.

 

Vi hadde ingen usb-enheter koblet til maskinen når vi testet batterilevetiden, og heller ingen interne (som f.eks. Bluetooth).

5546379[/snapback]

 

Hvorfor testet dere med det minste batteriet? .. Det er da vel ingen som kjøper en sånn maskin, og det minste batteriet. Så her skulle nok et 80wh batteri vært på plass i testen :ermm:

 

Men ellers bra test, og fin maskin !

Lenke til kommentar

Mye maskin for pengene, det er sikkert. Og kjekt at den er så stille. Viftene går mye mer på min XPS2, uten at det er direkte plagsomt. (Har aldri brydd meg med å installere FanGUI.) Men det er jo godt at den fortsatt henger med ytelsesmessig, da.

 

Størrelsesmessig er disse maskinene en vanesak synes jeg. Jeg synes de var store når jeg fikk min, men nå reagerer jeg ikke på det. Den går greit inn i bagasjehylla på flyene, men å jobbe med den på turistklasse er umulig. Men de begynner å bli så billige, disse maskinene, at man kan fly business istedet... ;)

 

Om jeg savner en ting på disse maskinene er det som testen nevner et numerisk tastatur. Helt siden helt siden Apple kom med sin 17" Powerbook har jeg lurt på hvorfor ikke produsentene legger på det. Man hadde blitt sittende litt "off center" i forhold til skjermen, men det hadde beppe vært noe stort problem.

 

Det hadde vært gøy om dere etterhvert fikk testet M170 også, slik at vi fikk se hvor bra Go 7800GTX yter i forhold til standard Go 7800 og Go 6800 Ultra.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nice, test!

 

Fikk fra dem meste her.

 

Litt synd at det ikke var 2GB minne samt 100GB 7200rpm med 9cell bat.

 

Men gleder meg, får min I9400 rundt den 14feb... nice?

 

Specs

T2500- 2Ghz

2GB 667Minne

100GB 7200rpm

7800Go

17" WUXGA (1920x1200)

9cell bat.

Snap on (Carbone)

Bluetooth

pluss masse mere!

Pris 19074kr.

 

Ps, fikk Dell 720 skriver og:P

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan Intel® Media Accelerator 950 vil fungere med WUXGA (1920 x 1200) skjermen?

 

Tenker da ikke på spill, men vanlig bruk. Vil grafikkontrolleren yte panelet rettferdighet?

Hørt noen si at det kan hakke etc. i filmer og lignende, stemmer dette?

Endret av ezet
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan Intel® Media Accelerator 950 vil fungere med WUXGA (1920 x 1200) skjermen?

 

Tenker da ikke på spill, men vanlig bruk. Vil grafikkontrolleren yte panelet rettferdighet?

Hørt noen si at det kan hakke etc. i filmer og lignende, stemmer dette?

5548078[/snapback]

 

Til vanlig bruk, ikke spilling, så vil det holde utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...