Gå til innhold

Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

I9400 kommer med vanilje utgaven av 7800, ikke gtx.

 

Vanilje vs. gtx

 

Ser at dell inspiron maskinene har fått hvite lister, det er utrolig stygt. Prøver de å se ut som Apple eller hva?

 

 

Åsmund@ati:

Var sikker på at du skulle kjøpe netshop sin 570, hva skjedde?

5548493[/snapback]

 

Inspiron har hatt hvite striper lenge. XPS har hatt svarte! :) Jeg synes hvite er fine på min 9300 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Insp 9400 er definitivt maskinen som setter ny standard på bærbare maskiner. Det er bare å ringe og bestille da.. får litt bedre pris enn nettprisen hvis man spør litt pent! :) En kompis gjorde det, og sparte noen hundrelapper mot nettprisen... visste ikke det var mulig.. ellers hadde jeg bestilt xps'n min over telefon. :hmm:

 

Kult at XPS'n min fremdeles har et grafikkkort som ruler... :w00t: nesten da... grafikkkortet på 7800 GTX er det eneste som vil kanskje knuse min 6800 ultra... :whistle: men slik er det.. litt morsomt at selv etter 8 måneder siden jeg skaffet meg maskinen min, er det kun en maskin som måler seg, og det er den samme maskinen, men med et 7800 gtx kort... det sier litt om hvor godt kjøp xps'n egentlig var... :love:

Lenke til kommentar

Fikk min på onsdag... :)

Er dritfornøyd...

 

2GHz 2Gb ram og 100GB 7200 disk...

 

Har aldri vært den store tweakern...

Er det bare å laste ned driver fra Nvidia?

Virker jo som om det er mye å hente her.. Jeg sitter sjeldent på batteri så

det ser jeg ikke som noe problem..

Lenke til kommentar
Hei, er det noen som vet om det går an å kjøre 2 stk eksterne skjermer i dual-view oppsett med en oppløsning på 1600x1200 på hver skjerm?

Forskjellig bilde på hver skjerm altså...

5550643[/snapback]

 

Har ikke prøvd, men regner med at det går.. En på DVI porten og en på VGA porten, men da får du ikke bilde på den 'innebygde'

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd, men regner med at det går.. En på DVI porten og en på VGA porten, men da får du ikke bilde på den 'innebygde'

5550747[/snapback]

 

Tusen takk for svar.

Jeg vet da at den interne skjermen blir svart, men jeg skulle gjerne visst

med 100% sikkerhet om dette går før jeg shopper en Inspiron 9400.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd, men regner med at det går.. En på DVI porten og en på VGA porten, men da får du ikke bilde på den 'innebygde'

5550747[/snapback]

 

Tusen takk for svar.

Jeg vet da at den interne skjermen blir svart, men jeg skulle gjerne visst

med 100% sikkerhet om dette går før jeg shopper en Inspiron 9400.

5550812[/snapback]

Skal se om jeg får testet til manda'n...

 

Sender en melding hvis jeg får det..

 

PEtter

Lenke til kommentar
Den er fin den , jeg får min 07-Feb

Den yter nesten 6000 3dmark 05 ved bytte av tweaka drivere pluss overklokk på skjermkortet. Litt bedre en med orginale drivere og orginal klokk som gir ca 3800

5546308[/snapback]

 

Jeg får ikke mere enn 2139 på 3dmark 2006 demo..

 

Hva er feil................... ?

 

Hvor får jeg lastet ned drivre.. Kåla rundt på hjemmesidene til Nvidia men der

var det jo bara rør...

Lenke til kommentar

Dere skriver; Vår testmodell hadde dessverre en god del baklyslekkasje i den nedre delen av skjermen.

 

Dette har gjentatte ganger blitt kalt "baklyslekkasje". Det er helt feil. Hvis dere åpner skjermen vil dere se at det kun er blank metall som reflekterer lyset fra skjermen. Dell har aldri hatt baklyslekasje. Er dette et problem kan dere åpne skjermen og evt. dekke det til med noe svart.

Lenke til kommentar
Dere skriver; Vår testmodell hadde dessverre en god del baklyslekkasje i den nedre delen av skjermen.

 

Dette har gjentatte ganger blitt kalt "baklyslekkasje". Det er helt feil. Hvis dere åpner skjermen vil dere se at det kun er blank metall som reflekterer lyset fra skjermen. Dell har aldri hatt baklyslekasje. Er dette et problem kan dere åpne skjermen og evt. dekke det til med noe svart.

5554405[/snapback]

Det er ikke noen hemmelighet at alle LCD-skjermer har baklys. Det at lys slipper forbi kantene på skjermen, f.eks ved refleksjon i blankt metall, er helt klart en lekkasje av baklys. (Det er ikke bare lys som slipper gjennom selve panelet som er baklyslekkasje) Hvis det er så enkelt som at Dell kunne satt på noe sort for å forhindre baklyslekkasjen så er det jo synd at de ikke har gjort dette. Når du sier at Dell aldri har hatt baklyslekkasje så vitner det om naiv tiltro til Dell på dette punktet og mangel på forståelse for LCD-teknologien. Alle LCD-skjermer har baklyslekkasje, men i forskjellig grad. Hvis det hadde vært mulig å forhindre baklyslekkasje fullstendig så ville kontrastverdiene vært uendelig høye og sort ville vært fullstendig sort, ikke bare forskjellige grader av "lysesort" som det er på alle LCD-skjermer nå.

Lenke til kommentar
Dere skriver; Vår testmodell hadde dessverre en god del baklyslekkasje i den nedre delen av skjermen.

 

Dette har gjentatte ganger blitt kalt "baklyslekkasje". Det er helt feil. Hvis dere åpner skjermen vil dere se at det kun er blank metall som reflekterer lyset fra skjermen. Dell har aldri hatt baklyslekasje. Er dette et problem kan dere åpne skjermen og evt. dekke det til med noe svart.

5554405[/snapback]

Det er ikke noen hemmelighet at alle LCD-skjermer har baklys. Det at lys slipper forbi kantene på skjermen, f.eks ved refleksjon i blankt metall, er helt klart en lekkasje av baklys. (Det er ikke bare lys som slipper gjennom selve panelet som er baklyslekkasje) Hvis det er så enkelt som at Dell kunne satt på noe sort for å forhindre baklyslekkasjen så er det jo synd at de ikke har gjort dette. Når du sier at Dell aldri har hatt baklyslekkasje så vitner det om naiv tiltro til Dell på dette punktet og mangel på forståelse for LCD-teknologien. Alle LCD-skjermer har baklyslekkasje, men i forskjellig grad. Hvis det hadde vært mulig å forhindre baklyslekkasje fullstendig så ville kontrastverdiene vært uendelig høye og sort ville vært fullstendig sort, ikke bare forskjellige grader av "lysesort" som det er på alle LCD-skjermer nå.

5554446[/snapback]

Ja, er selvsagt enig med deg. Men Dell er kjent for å ikke gjøre noe med problemet. Det nytter ikke å klage til Dell om at skjermen har baklyslekkasje. Det du derimot da kan gjøre er å bare tegne over nedre delen av metallet som reflekterer. Grunnen til at det kommer lys gjennom er fordi at øvre plate ofte sitter litt løst. Jeg har ikke noen form for naiv tiltro til Dell. Ville bare si hva en kan gjøre med det dersom en har et problem med baklyset.

Endret av XviD
Lenke til kommentar
Hadde den hatt 64bits prosessor og bedre batteri så ville jeg kjøpt den.

5554959[/snapback]

Den har bedre batteri, det store batteriet er et valg når du kjøper. Ikke koster det mere heller, men det veier nødvendigvis litt mer. Så dersom du ikke tenker deg å bruke maskinen på batteri, men som en reell skrivebordserstatter, kan det lille batteriet være greit nok.

 

Hva skal du bruke den til som krever 64 bits?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Ja, er selvsagt enig med deg. Men Dell er kjent for å ikke gjøre noe med problemet. Det nytter ikke å klage til Dell om at skjermen har baklyslekkasje. Det du derimot da kan gjøre er å bare tegne over nedre delen av metallet som reflekterer. Grunnen til at det kommer lys gjennom er fordi at øvre plate ofte sitter litt løst. Jeg har ikke noen form for naiv tiltro til Dell. Ville bare si hva en kan gjøre med det dersom en har et problem med baklyset.

5554490[/snapback]

Har du en link til dokumentasjon på at det er det som er problemet?

 

Hvis det faktisk var så enkelt som å spraye innsiden av lokket med matt sort, hvorfor gjør de da ikke det?

 

Min XPS2 har helt ubetydelige problemer med lekkasjer, enten dere nå kaller det baklys eller gjenskinn eller noe annet. Skjermen er ganske perdekt. Men det er faktisk mange som har vært plaget med dette, på 9200, 9300, og XPS2.

 

Derimot er det ikke helt riktig at det ikke nytter å klage. Om du leser gamle tråder på Notebookforums, ser du at folk fikk byttet skjerm uten kostnad, noen enda til flere ganger.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jag köpte en XPS gen 2 i November. De har bytt panelen 2 ggr, skärmkort och hk en gång, men det hjälpte inte alls. Har bakljus på 25% av skärmen vilket irriterar mig gränslöst. Det tog dem nästan 3 månader att bestämma sig för att häva köpet. Detta är på 1900X1200 panelen så jag vet inte hur panelen med den lägre upplösningen är. Värre företag när det gäller support får man leta länge efter.

Lenke til kommentar
Hadde den hatt 64bits prosessor og bedre batteri så ville jeg kjøpt den.

5554959[/snapback]

Den har bedre batteri, det store batteriet er et valg når du kjøper. Ikke koster det mere heller, men det veier nødvendigvis litt mer. Så dersom du ikke tenker deg å bruke maskinen på batteri, men som en reell skrivebordserstatter, kan det lille batteriet være greit nok.

 

Hva skal du bruke den til som krever 64 bits?

 

Geir :)

5555565[/snapback]

Jeg har lest artikkelen, så jeg er klar over det. Spørsmålet er hvor mye lenger det blir?

 

Jeg vil benytte fremtidige operativsystem, og vil ikke benytte teknologi som er "på vei ut". Siden jeg programmérer, så vil jeg ha mulighet til å skrive og teste 64bits kode. I tillegg gir 64bits operativsystem bedre ytelse, så da har jeg mer enn nok grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...