Gå til innhold

Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Jag köpte en XPS gen 2 i November. De har bytt panelen 2 ggr, skärmkort och hk en gång, men det hjälpte inte alls. Har bakljus på 25% av skärmen vilket irriterar mig gränslöst. Det tog dem nästan 3 månader att bestämma sig för att häva köpet. Detta är på 1900X1200 panelen så jag vet inte hur panelen med den lägre upplösningen är. Värre företag när det gäller support får man leta länge efter.

5556142[/snapback]

Det er nyttig om du forteller oss hva som var galt med maskinen. Jeg går ut fra at de ikke byttet hovedkort på grunn av baklyset?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil benytte fremtidige operativsystem, og vil ikke benytte teknologi som er "på vei ut". Siden jeg programmérer, så vil jeg ha mulighet til å skrive og teste 64bits kode. I tillegg gir 64bits operativsystem bedre ytelse, så da har jeg mer enn nok grunner.

5556231[/snapback]

Det er en grei grunn. Jeg lever av å programmere, så det har jeg forståelse for. :)

 

Men når jeg må velge, er det viktigere for meg å få dekket dagens behov, enn å vente for å få dekket morgendagens. Dersom jeg ikke kan får i pose og sekk da. Og ingen av mine kunder har antydet at 64-bit er kritisk i overskuelig framtid, så da ble ikke det en faktor for meg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil si at 3.9kg er helt ok jeg da, mange vil jo si at det er tungt, men det er jo den vekten du må opp i for og få en laptop med 17" skjerm.. :D

 

Kommer jo litt ann på personen selv.. Men jeg bestilte denne fordi den leverer de nyeste, og jeg gidder ikke kaste bort penger i noe som er av den gamle typen, ikke at det er dårlig i grunn, men hvorfor ikke få noen xx% bedre ytelse for nesten samme sum av penger. :yes:

 

Jeg går nå på Høgskolen i Gjøvik og driver med programmering selv...

Men det endrer nå ikke mitt synspunkt på og kjøpe en som er lettere, fordi jeg vil ha en som tar en bit av alt, for det er en del av min hverdag. :cool:

 

#Må jo si at jeg er i ganske bra form fra før av da.. skal jo gå birkebeiner'n i år og da må man være i form. Gikk jo 42.5km senest i går på et seedingrenn for birken. :thumbup:

 

-Åsmund

Lenke til kommentar
Hadde den hatt 64bits prosessor og bedre batteri så ville jeg kjøpt den.

5554959[/snapback]

Den har bedre batteri, det store batteriet er et valg når du kjøper. Ikke koster det mere heller, men det veier nødvendigvis litt mer. Så dersom du ikke tenker deg å bruke maskinen på batteri, men som en reell skrivebordserstatter, kan det lille batteriet være greit nok.

 

Hva skal du bruke den til som krever 64 bits?

 

Geir :)

5555565[/snapback]

Jeg har lest artikkelen, så jeg er klar over det. Spørsmålet er hvor mye lenger det blir?

 

Jeg vil benytte fremtidige operativsystem, og vil ikke benytte teknologi som er "på vei ut". Siden jeg programmérer, så vil jeg ha mulighet til å skrive og teste 64bits kode. I tillegg gir 64bits operativsystem bedre ytelse, så da har jeg mer enn nok grunner.

5556231[/snapback]

 

Har du kilder til din begrunnelse om at 64-bits OS gir bedre ytelse? .. Mener jeg har sett en test der 64-bit OS presterte å yte dårlige enn 32-bit OS i mange tilfeller. Husker dog ikke hvor :hmm:

Lenke til kommentar
Er 3,9 KG for en bærbar pc så tungt at det vil bli plagsomt å dra på den (hvis jeg vil bruke en slik hver dag på skole?)?

5556330[/snapback]

 

Jeg vil si ja. Hadde det vært snakk om en gang i uka hadde det nok gått greit, men hver dag - da tror jeg du vil merke vekten og størrelsen på den ganske så godt.

 

Til vanlig skolearbeid anbefaler jeg mye heller en liten maskin med 12/15". De minste veier ca. 1,5 kg og det er saker... 4 kg tror jeg blir for mye. Den er jo også svær, tar mye plass på pulten/skrivebordet og blir mindre aktuell og ta raskt under armen og bort en tur i kantina for å sitter der litt, så tilbake til klasserommet osv... Da er det veldig fint å ha en halvannenkilos ting å drasse på, kontra en på 4 kg.

 

Mine to cent.

Lenke til kommentar
Er 3,9 KG for en bærbar pc så tungt at det vil bli plagsomt å dra på den (hvis jeg vil bruke en slik hver dag på skole?)?

5556330[/snapback]

 

Jeg vil si ja. Hadde det vært snakk om en gang i uka hadde det nok gått greit, men hver dag - da tror jeg du vil merke vekten og størrelsen på den ganske så godt.

 

Til vanlig skolearbeid anbefaler jeg mye heller en liten maskin med 12/15". De minste veier ca. 1,5 kg og det er saker... 4 kg tror jeg blir for mye. Den er jo også svær, tar mye plass på pulten/skrivebordet og blir mindre aktuell og ta raskt under armen og bort en tur i kantina for å sitter der litt, så tilbake til klasserommet osv... Da er det veldig fint å ha en halvannenkilos ting å drasse på, kontra en på 4 kg.

 

Mine to cent.

5557969[/snapback]

Jeg er ganske enig. Selv har jeg en fullpresset skolesekk flere dager i uken, så en så stor pc ville blitt et problem. Men den hadde sikkert vært bra til nettverks-party.
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Eg vente på denne maskinen! Core2Duo T7200, Geforce Go 7900 GS 256, 17" 1920x1200 og 100 gig harddisk er de foreløpice specs! (Og selvsagt det største batteriet!!!)

 

Drar en FSC Amilo 1630 med på skolen hver eneste dag, ingen problemer for meg med vekten! Sykler gjør eg også!

 

Når eg får Dell maskinen blir nok heller problemet at den er 17", siden denne faktisk er rundt 100 gram lettere enn amiloen! Men 17" krever sin plass i sekken!

 

Blir spennende å se om eg klarer å nøye meg med det nest beste på skolen!

 

AMD 3700+ med Ati 9700 kort holder i spann og bøtter til skolearbeid, men er jo litt gøy å briefe litt ;)

Endret av joltus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...