Gå til innhold

Mobil med bredskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne så veldig ålreit ut. Stor og fin skjerm er noe vi alle liker. Men hvordan er oppløsningen på denne? Nokia N92 har i hvert fall enda større skjerm.

 

Klikkfilm var fint nytt ord ja :)

 

Er ikke "høyskjerm" bedre ord en "bredskjerm"? Så vidt jeg ser er da denne skjermen en høyskjerm i vanlig bruk, men bredskjerm om man snur mobilen 90 grader. Kanskje flisespikkeri, men ellers er jo alle skjermer som ikke er kvadratisk formet bredskjermer..

Lenke til kommentar

Hvis alle skjermer som ikke er kvadratisk formet skal kalles bredskjerm, er jo alle de gode gamle tv-ene også bredskjerm, og det blir de jo ikke kalt. Men joda jeg ser poenget med høyskjerm, jeg er bare temmelig sikker på at videoavspilling vil foregå slik at du må snu telefonen 90 grader :)

 

Usikker på oppløsningen da jeg ikke har funnet info om det på de sikreste kildene, men noen andre steder skriver QVGA så vi kan kanskje tro på det. I så fall litt skuffende...

Lenke til kommentar
Usikker på oppløsningen da jeg ikke har funnet info om det på de sikreste kildene, men noen andre steder skriver QVGA så vi kan kanskje tro på det. I så fall litt skuffende...

5526224[/snapback]

Jeg fant også en side der det sto QVGA som betyr 320x240. Men noe sier meg at dette er feil siden skjermen er i 15:9-format mens oppløsningen er 4:3-format. Det betyr i så fall at pixlene må være avlange og ikke kvadratiske som de normalt er. Uansett er det litt skuffende oppløsning. Jeg kunne sett for meg 288x480 på en slik skjerm.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...