Gå til innhold

Stor etterspørsel etter DDR2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror årsakene til økt etterspørsel kan være at hastighetene har blitt akseptable og prisene lave. Dermed ser flere poeng i å oppgradere sine gamle systemer. Tidlig i 2005 var jo DDR2 både dyrt og tregt + dyre hovedkort osv.

 

Samtidig med synkende priser så har folk flest hevet seg på bølgen om at 1GiB er passe mengde minne, mot 512MiB for et år siden. Entusiastene har på sin side økt fra 1 til 2 GiB som standard størrelse å kjøpe inn når man handler ram.

 

Men noe som forundrer meg er at DDR-prisene forblir så høye som nå. Man skulle jo tro at folk hadde sluttet å oppgradere DDR-minne i påvente av å kjøpe DDR2 ved neste oppgradering.

Lenke til kommentar
Men noe som forundrer meg er at DDR-prisene forblir så høye som nå. Man skulle jo tro at folk hadde sluttet å oppgradere DDR-minne i påvente av å kjøpe DDR2 ved neste oppgradering.

5457580[/snapback]

 

hæ? Er ikke ddr prisene ganske rimelige nå da? Jeg har nettopp bestilt nytt socket 939 system med 2gb minne(til 2350kr :dribble: ). Jeg venter uansett lenge med å kjøpe am2, da det må helt sikkert modnes litt først.

Lenke til kommentar

2GiB DDR2 kostet helt ned til 1180kr for ca 2 uker siden. 2GiB DDR har jeg ennå ikke sett under ca 1450kr. Det er litt rart med tanke på at produsentene rapporterer om stor etterspørsel etter DDR2. Det skulle i så vall tyde på lav etterspørsel etter DDR og dermed lavere priser på DDR. Men slik er det altså ikke. * lure på hvorfor *

Lenke til kommentar

Jeg har mistanke om at fler og fler senker produksjonen av DDR og produserer mer DDR2 og at butikkene bruker dette til å øke prisene på DDR nå selv om etterspørsel/tilgang ikke nødvendigvis tilsier det ennå.

 

Mer å utnytte trenden tidlig med ny minnegenerasjon på vei inn i markedet.

 

Jeg lurer selv på å handle 2GB DDR2 nå til en fremtidig socketA-A64@AM2 oppgradering, men klarer ikke finne et godt sett DDR2 sett, anbefalninger? Og kan jeg liksågodt vente og få like bra priser som nå senere?

 

Og jeg har allerede kjøpt et godt Infineon basert PC4000 2GB DDR som jeg fikk en god byttepris på(800,-). Men jeg venter fortsatt på bytterammen på 7 uken nå, derfor vurderer jeg mer og mer å heller gå for DDR2 og AM2 istedet for oppgradering til S939/pcie i februar/mars hvor minnet jeg venter på nå kunne brukes videre.

 

 

Bør jeg handle DDR2 istedet nå og vente med oppgradering til AM2/Pcie? Eller vil et godt S939/Pcie med rammen jeg venter på være et like godt system neste 2 år?

 

Jeg regner med at DDR2 vil fortsette å utvikle seg fremover både på hastighet og pris.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg lurer selv på å handle 2GB DDR2 nå til en fremtidig socketA-A64@AM2 oppgradering, men klarer ikke finne et godt sett DDR2 sett, anbefalninger? Og kan jeg liksågodt vente og få like bra priser som nå senere?

5464704[/snapback]

Jeg gambler på å vente. Selv om jeg skulle være uheldig å møte høyere priser så tror jeg høye hastigheter som DDR2-800 vil bli mer vanlig fremover, og det forhåpentligvis kommer high-end-brikker med DDR2-800 CL3 og DDR2-1000 CL4. Jeg kommer neppe til å kjøpe AM2 med en gang heller. Det kommer nok til å gå kanskje et halvt år før jeg tror prisene blir lave og da kommer det kanskje offisiell støtte for DDR2-800 også. (Ved introduksjon skal DDR2-667 være maks) Litt bugs vil nok også bli fjernet i løpet av de første månedene. Akkurat som minnekompatibilitetsproblemene sokkel 754 hadde i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...