Gå til innhold

Logitech MX 5000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde du å skrive med tastaturet samtidig som du hørte på musikk med winamp? Har en bror som har dette tastaturet, og når han skriver samtidig som han hører på musikk med winamp, blir teksten veldig forsinket eller hva jeg skal kalle det...

Endret av Zyztem
Lenke til kommentar

<rant>

Hvorfor må absolutt alle produsentene prøve å overgå seg selv med svære deluxe tastaturer med lcd og 100 definerbare knapper og dill og dall?

 

Forrige tastatur var logitech, og rekkevidde var ikke oppgitt noe sted. Denne viste seg å være ca 1.5 meter og helt ubrukbart for mitt behov.

 

Jeg har lett etter et microtastatur som:

a) er minst mulig (skal ikke skrive touch)

b) trådløst med GOD rekkevidde (helst 7-8meter stabilt)

c) kurant batterilevetid

d) koster nærmere 500,- enn 1000,-

e) har integrert muse-peker siden en trådløs mus bare blir borte

 

Bruken er navigering i HTPC og litt enkelt PC-bruk fra sofaen der hvor fjernkontrollen ikke strekker helt til.

 

www.komplett.no forstod ikke hva jeg mente og kunne ikke tenke seg å ta inn noe sånt. www.fotovideo.no og www.vendur.no har hver sine varianter, men ikke inne på lager de siste 2 mnd.

 

-k

</rant>

Lenke til kommentar
Prøvde du å skrive med tastaturet samtidig som du hørte på musikk med winamp? Har en bror som har dette tastaturet, og når han skriver samtidig som han hører på musikk med winamp, blir teksten veldig forsinket eller hva jeg skal kalle det...

5409716[/snapback]

 

Jeg har dette tastaturet... og JA! det er akkurat det som skjer hos meg, men dette er kun når jeg bytter sanger... hvis du for eksempel er midt i en sang støter du ikke på dette problemet. Skrur jeg av musikken får jeg aldri disse problemene.

 

Men noe jeg la merke til i denne testen var det med de touch-sensitive-knappene. De er da langt fra tunge å bruke! alt jeg trenger gjøre er å skli fint fingeren over knappene og oppgaven er utført. Jeg finner denne touch-paden mer sensitiv enn på min Zen touch micro.

Lenke til kommentar
Jeg har lett etter et microtastatur som:

a) er minst mulig (skal ikke skrive touch)

b) trådløst med GOD rekkevidde (helst 7-8meter stabilt)

c) kurant batterilevetid

d) koster nærmere 500,- enn 1000,-

e) har integrert muse-peker siden en trådløs mus bare blir borte

 

Bruken er navigering i HTPC og litt enkelt PC-bruk fra sofaen der hvor fjernkontrollen ikke strekker helt til.

-k

5409792[/snapback]

 

http://psdata.no/ps.asp?it=100279&mlevel=011504 noe sånnt?

 

On topic: Det tastaturet der skal jeg holde meg langt unna.

Lenke til kommentar

Hmmhmm. Enda en tastaturtest. Det er gode ting det. HAr lagt merke til at ikke bare forandres plasseringen på f-knappene for hvert nye tastatur, men de blir stadig mindre. Det er fanken flere tastatur som har f-knapper som er ALTFOR små. Merkelig nok er disse de litt mer fancy scissor-keys-baserte ("laptop") som er aller verst på slike ting. Så som Fujitsu Siemens sion trådløse pakke, eller det der Hiper alu-tastaturet...

Lenke til kommentar
Hmmhmm. Enda en tastaturtest. Det er gode ting det. HAr lagt merke til at ikke bare forandres plasseringen på f-knappene for hvert nye tastatur, men de blir stadig mindre. Det er fanken flere tastatur som har f-knapper som er ALTFOR små. Merkelig nok er disse de litt mer fancy scissor-keys-baserte ("laptop") som er aller verst på slike ting. Så som Fujitsu Siemens sion trådløse pakke, eller det der Hiper alu-tastaturet...

5412325[/snapback]

 

Nå har jeg brukt bluetooth mus og tastatur i et halvt år. Ikke hatt noen problemer med spilling.

Eneste er å passe på du ikke har en basestasjon for trådløstnett stående i nærheten.

Lenke til kommentar

Har prøvd dette tastaturet en del, da jeg ga det i julegave til min bror i fjor og må si meg relativt fornøyd med det.

 

Det har fungert prikkfritt og touchknappene er helt enkle i bruk (bare skli fingeren over). Har dog 3 andre logitechtastaturer i hus, så det kan være jeg bare er blitt vant til de :)

 

Og musen som følger med pakken er selvfølgelig ypperlig (denne har dere jo testet før?).

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med å lage et tastatur så jævli digert at det snart trenger støttehjul for å kunne flytte det? Hvis det først skal være så digert hvorfor kan ikke da tastene få lov til å stå som de alltid har gjort? Hva er vitsen med å flytte på insert? Hvorfor kan ikke funksjonstastene være like store som resten? Hva skal en med temperaturmåler og skjerm på tastaturet?

 

Et latterlig dårlig konsept. Lær av Mac'en sier nå jeg bare..

 

Kjøpte for en stund siden tastaturet Logitech UltraX. Det er vel kanskje det minste og mest praktiske tastaturet jeg har sett på lenge.

 

Anbefales varmt for de som ikke er opptatt av å ha værmåling mellom fingertuppene.

 

Link:

http://www.logitech.com/index.cfm/partners...d=7440,detail=2

Lenke til kommentar

Jeg har dette tastaturet selv, og er rimelig godt fornøyd.

Finner glidebryterne uvante, men stadig greiere å bruke.

 

Musen bør nok ikke settes i laderen hver dag etter bruk,

dette er bare ok dersom laderen fungerer 100 %,

noe man ikke skal regne med.

Hos meg tar det ca 10 dager med 3-4 timer pr dag,

før den må lades.

Lenke til kommentar

Møkka tastaur/mus pakke - styr unna!

 

Dette skulle være krem pakken fra logitech, men når musen og tastaturet ikke klare å kommunisere stabilt på en avstand av 50cm er det for dårlig. Musen får ofte en delay på 1 sekund... Og med tastaturet får jeg nesten alltid en ekstra bokstav hvis jeg ikke har brukt det på en stund. Vanvittig irriterende og alltid skrive wwww.hardware.no.... :wallbash:

 

Ikke verdt ppengene!

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt denne kombo-pakken, men jeg har et lite problem. Telenor gidder ikke å utvide i sentralen sin så dermed får ikke jeg lastet ned den påkrevde oppdateringen. Og ikke finner jeg den på logitech sine hjemmesider. er det noen som har en ide om hvordan jeg kan få denne oppdateringen.

 

PerSk

Lenke til kommentar

Helt enig med mange her. STYR UNNA :thumbdown:

 

Det er jo fint å se på så om du vil ha det til utstilling så skal jeg ikke hindre dere i å kjøpe det :tease: . Prøvde 2 stykk fra komplett uten noe lykke.

 

Kjøpte med derfor et DiNovo medie ... 2 og er storfornøyd.

 

persk ! Tror ikke du kan laste ned oppdateringen fra logitech sine hjemmesider, jeg fant heller ikke noe :D

Lenke til kommentar

Litt uenig her.. Kjøpte denne pakken for å få en "gamer"-aktig bluetooth mus til å bruke sammen laptop.

 

Bruker musen sammen med laptop daglig til alt mulig, deriblant wow og quake 3.

 

Problemet med lag høres ut til å være noe feil i programvaren. Selv bruker jeg den innebyggede bluetooth mottakeren i maskinen og windows's default drivere.

 

Ikke helt fan av alt drittet man får med på cdplater. ;)

 

Tastaturet har jeg foreklpig bare brukt som kalkulator... Smart funksjon i allefall. :)

 

Og btw, leveres ikke Dinovo settene med samme mus/bluetooth mottager?

Lenke til kommentar

Problemet med lag høres ut til å være noe feil i programvaren. Selv bruker jeg den innebyggede bluetooth mottakeren i maskinen og windows's default drivere.

 

Skal ikke se bortifra at driverne til Logitech er crap, de er vel egentlig kjente for å lage middelmådige drivere.. noe som sef er litt synd tatt i betrakning at de stort sett leverer kvalitetsprodukter ellers.

 

Kalibreringsproblemene med mx1000 ble også løst for en stund siden med en driveroppdatering, dvs jeg har hvertfall ikke problemet lengre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...